Εκλογές μέσω social media: Ποιος πολιτικός αρχηγός έχει του περισσότερους followers;
Στον δρόμο προς τις κάλπες, τα κομματικά επιτελεία, εκτός από τις μεγάλες συγκεντρώσεις και τις αφίσες επενδύουν πολλά και στα social media.
Πολιτικοί αναλυτές και σύμβουλοι επικοινωνίας συμφωνούν. Αυτές θα είναι οι εκλογές των social media.
Tα πρώτα δείγματα δόθηκαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της ημερομηνίας των εκλογών. Facebook, Twitter, Instagram και TikTok στις υπηρεσίες των επικοινωνιακών επιτελείων των κομμάτων για τις εκλογές τις 21ης Μαΐου.
Crash test αρχηγών
Οι πολιτικοί αρχηγοί φαίνεται πως χρησιμοποιούν στο έπακρο τα social media ως μέσο προεκλογικού αγώνα και τους αναλυτές να εκτιμούν ότι σε αυτό το πεδίο θα κριθούν πολλά.
Ποιός είναι ο πολιτικός αρχηγός με τους περισσότερους ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όμως;
Στο Instagram, πιο δυνατός είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης με 330.000 ακόλουθους. Ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας με 110.000. Στο Twitter, ο Αλέξης Τσίπρας περνάει μπροστά με 645.000 ακολούθους και ακολουθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης με λίγο λιγότερους από 298.000 ακολούθους.
Την ανατροπή όμως, κάνει ο Γιάνης Βαρουφάκης με 1 εκατομμύριο ακολούθους, ενώ το γραφείο Τύπου της ΚΕ ΚΚΕ, και όχι προσωπικά ο Δημήτρης Κουτσούμπας, μετρούν 31.500.
Νέος στόχος των επικοινωνιακών επιτελείων είναι να κατακτήσουν το νεανικό TikTok και την ψήφο των νέων που δηλώνουν ωστόσο απογοητευμένοι από το πολιτικό σκηνικό της χώρας τα τελευταία χρόνια.
TikTok
Τα τελευταία χρόνια το TikTok προσελκύει όλο και περισσότερο κόσμο. Έτσι, και οι πολιτικοί αρχηγοί αποφασίζουν να μπουν στη νέα πλατφόρμα με σκοπό να προσεγγίσουν ακόμη πιο νεανικό κοινό με σκοπό να ψηφίσουν στις επόμενες εκλογές.
Έτσι, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 71.7K ακολούθους ενώ ο Αλέξης Τσίπρας 31K και ο Νίκος Ανδρουλάκης 7.593 (7K).
Όσο για το παραδοσιακό Facebook, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει 382K ακόλουθους, ο Αλέξης Τσίπρας 484K κια ο Νίκος Ανδρουλάκης 56K.
Οι εκλογές των social media
Τα επιτελεία των κομμάτων δε δαπανούν πια χρήματα για προεκλογικές αφίσες. Ποντάρουν όμως, στον αδιαμεσολάβητο χαρακτήρα των social media.
Τα κόμματα ποντάρουν στην ψήφο της ψηφιακής γενιάς, των παιδιών δηλαδή που γεννήθηκαν από το 2000 και μετά και μεγάλωσαν σε περιβάλλον social media. Τους πείθουν όμως;
- Καυστικό, συγκινητικό, αληθινό: Η τριλογία της πραγματικής πολιτικής σάτιρας το μυστικό του Αλ Τσαντίρι Νιουζ
- Πρώτη αντίδραση Νετανιάχου στο ένταλμα σύλληψής του
- Το «ευχαριστώ» του Τσιτσιπά στον Ναδάλ (vid)
- Η στιγμή της σύγκρουσης του ασθενοφόρου του ΕΚΑΒ με τον άτυχο μοτοσικλετιστή – Σοκαριστικό βίντεο
- «Το ουκρανικό μέτωπο μπορεί να καταρρεύσει κάτω από την επίθεση των ρωσικών δυνάμεων» λέει το BBC
- Ο Ρίτσαρντ Γκιρ θυμάται την πρώτη του συνάντηση με την Τζούλια Ρόμπερτς με αφορμή το «Pretty Woman»