Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Αγορά άνθρακα: Το Ευρωκοινοβούλιο αποφασίζει για τη μεγαλύτερη κλιματική μεταρρύθμιση στην ΕΕ

Αγορά άνθρακα: Το Ευρωκοινοβούλιο αποφασίζει για τη μεγαλύτερη κλιματική μεταρρύθμιση στην ΕΕ

Στόχος, να επιτευχθούν οι νέοι πιο φιλόδοξοι στόχοι της για την κλιματική αλλαγή

Στην τελική ψηφοφορία για την έγκριση μιας σειράς σαρωτικών μεταρρυθμίσεων που θα καταστήσουν πιο φιλόδοξες τις πολιτικές της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή προχωρά την Τρίτη το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Όπως σημειώνει το Reuters, στις μεταρρυθμίσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται η «αναβάθμιση» της αγοράς άνθρακα του μπλοκ, ώστε να επιτευχθούν οι πιο φιλόδοξοι στόχοι της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή. Έως σήμερα, η ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα – που αναγκάζει τις μονάδες παραγωγής ενέργειας και τα εργοστάσια να αγοράζουν άδειες εκπομπής CO2 όταν ρυπαίνουν – υπολογίζεται ότι έχει οδηγήσει σε μείωση των εκπομπών στους εν λόγω τομείς κατά 43% από το 2005.

Η συμφωνία

Το Κοινοβούλιο θα ψηφίσει για μια συμφωνία που καταλήχθηκε πέρυσι από διαπραγματευτές των χωρών της ΕΕ και του Κοινοβουλίου, για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές κατά 62% – σε σχέση με τα επίπεδα του 2005 – έως το 2030.

Σύμφωνα με αυτήν, τα εργοστάσια θα χάσουν σταδιακά τις δωρεάν άδειες CO2 που λαμβάνουν σήμερα μέχρι το 2034. Τα μέτρα θα αναγκάσουν επίσης τα πλοία να αρχίσουν να πληρώνουν για τις εκπομπές τους από το 2024.

Οι ευρωβουλευτές θα ψηφίσουν επίσης για το σχέδιο της ΕΕ να επιβάλει εισφορές CO2 σε εισαγόμενα αγαθά, όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο, από το 2026, μια πολιτική που έχει σχεδιαστεί για να θέσει τις ευρωπαϊκές και τις ξένες επιχειρήσεις σε ισότιμη βάση.

Οι νόμοι χρειάζονται ακόμη την τελική έγκριση από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες θα τους αξιολογήσουν τις επόμενες εβδομάδες, προτού τεθούν σε ισχύ.

Αυτή η έγκριση είναι συνήθως μια τυπική διαδικασία, που όμως τέθηκε υπό αμφισβήτηση αφού η Γερμανία κατέθεσε την τελευταία στιγμή αντιρρήσεις σε μια άλλη πολιτική για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Ο Peter Liese, επικεφαλής διαπραγματευτής του Κοινοβουλίου για τη μεταρρύθμιση της αγοράς άνθρακα, δήλωσε ότι η νέα πολιτική θα προσφέρει περίπου 25 φορές μεγαλύτερη εξοικονόμηση CO2 αυτή τη δεκαετία από ό,τι τα όρια εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων της ΕΕ. Ο ίδιος δήλωσε ότι αναμένει πως το Κοινοβούλιο θα εγκρίνει τη μεταρρύθμιση με την υποστήριξη της πλειοψηφίας.

Εκτόξευση του κόστους εκπομπών άνθρακα

Η τιμή των αδειών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ΕΕ έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, ενισχυμένη από την προσδοκία των μεταρρυθμίσεων. Τα έσοδα από την αγορά άνθρακα επιστρέφονται στις κυβερνήσεις των χωρών της ΕΕ για να επενδυθούν σε μέτρα για το κλίμα.

Η τιμή αναφοράς της ΕΕ για τον άνθρακα διαπραγματευόταν τη Δευτέρα σε περίπου 93 ευρώ ανά τόνο CO2, έχοντας σχεδόν τετραπλασιαστεί από τις αρχές του 2020. Έφτασε τα 100 ευρώ ανά τόνο για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο.

Η ΕΕ θα εγκαινιάσει επίσης μια νέα αγορά άνθρακα που θα καλύπτει τους προμηθευτές καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα και κτίρια, καθώς και ένα ταμείο της ΕΕ ύψους 86,7 δισεκατομμυρίων ευρώ για να βοηθήσει τους καταναλωτές να αντιμετωπίσουν το αυξημένο κόστος.

Πηγή: OT.gr

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024