Ηλεκτροκίνηση επί τρία από την Toyota στην Σαγκάη
Η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει από την κινεζική έκθεση τρία ηλεκτρικά μοντέλα, ένα ως έκδοση παραγωγής με τα διακριτικά bZ3 και δύο SUV ηλεκτρικά πρωτότυπα τα οποία αναμένεται να οδηγήσουν λίαν συντόμως σε αντίστοιχες εκδόσεις παραγωγής
Προσφάτως η ιαπωνική φίρμα επαναβεβαίωσε την στόχευσή της στην ηλεκτροκίνηση, ανακοινώνοντας ότι σχεδιάζει το λανσάρισμα 11 νέων ηλεκτρικών μοντέλων τα οποία έχει ήδη «προεικονίσει» μέσω 11 πρωτοτύπων. Η αρχή φυσικά έχει γίνει με το bZ4X και πλέον η Toyota, αποκαλύπτει από την έκθεση της Σαγκάης το bZ3, ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο sedan το οποίο βασίζεται στην ίδια τεχνολογία με το ηλεκτρικό SUV που ανέλαβε τις συστάσεις της ηλεκτρικής τεχνολογίας δια χειρός Toyota.
Όπως ακριβώς ίσχυε και για το bZ4X, το bZ3 μένει πιστό σχεδιαστικά στο ομώνυμο πρωτότυπο που προηγήθηκε, διατηρώντας ακόμα και την φωτεινή λωρίδα που λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα κεντρικά φωτιστικά σώματα. Η συνολική αισθητική ακολουθεί τη γνώριμη γωνιώδη αισθητική των bZ. Παρά τον τυπικό χαρακτηρισμό του ως sedan, το bZ3 υιοθετεί hatchback σχεδιασμό στο πίσω τμήμα ενώ η έντονα καμπύλη οροφή συνδυαστικά με την ανισοϋψή γραμμή παραθύρων προσδίδουν στο σύνολο ένα πιο αθλητικό παράστημα.
Στο πίσω τμήμα εκτός από την πρακτικότητα της hatchback θύρας αποσκευών, ξεχωρίζει η ενιαία λωρίδα LED που αποτελεί το νέο αγαπημένο στοιχείο των σχεδιαστών και κοινή συνισταμένη των νεότερων μοντέλων.
Σε επίπεδο διαστάσεων, το bZ3 έχει μήκος 4,725 μ., πλάτος 1,835 μ. και ύψος 1,475 έχοντας ανάλογο όγκο με το Camry που η Toyota διέθετε σε ορισμένες αγορές.
Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς το εσωτερικό διαφέρει σημαντικά από αυτό του bZ4X. Κυρίαρχη είναι μια κάθετου προσανατολισμού οθόνη για το infotainment ενώ χαμηλότερα διακρίνεται η πλήρως ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα. Την εικόνα συμπληρώνει το τετράγωνο τιμόνι και ένας μίνιμαλ ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Προς το παρόν η Toyota δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα τεχνικά χαρακτηριστικά για το νέο μοντέλο αν και δεδομένα θα πρέπει να είναι ανάλογα του bZ4X καθώς το bZ3 βασίζεται επίσης στην πλατφόρμα eTNGA. Υπενθυμίζεται ότι το bZ4X εφοδιάζεται με μπαταρία 71,4 kWh ενώ διατίθεται σε δύο εκδοχές ισχύος 204 και 218 ίππων με την ισχυρότερη έκδοχη να προσφέρει και κίνηση στους τέσσερις τροχούς. Η αυτονομία στην περίπτωση του bZ4X ανέρχεται σε 500 χλμ. για τη δικίνητη έκδοση χωρίς να αποκλείεται, η πιο αεροδυναμική σχεδίαση του bZ3 να προσθέσει παραπάνω χιλιόμετρα στο παραπάνω μέγεθος.
Αυτό που μένει να διευκρινιστεί είναι κατά πόσο η Toyota θα προσφέρει το bZ3 και στην Ευρώπη καθώς προς το παρόν η πρόθεσή της είναι να το διαθέσει αποκλειστικά στην ασιατική αγορά.
Εκτός από το bZ3 ως έκδοση παραγωγής, η ιαπωνική φίρμα παρουσιάζει στην Σαγκάη δύο ακόμα ηλεκτρικά πρωτότυπα της σειράς των bZ. Το πρώτο bZ Sport Crossover Concept είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο compact crossover το οποίο αποτελεί προϊόν συνεξέλιξης Toyota και BYD και δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε στοιχεία όπως η αυτόνομη οδήγηση και οι aftermarket προσθήκες μέσω over-the-air updates.
To δεύτερο, bZ FlexSpace Concept, παίρνει την μορφή ενός μεγαλύτερου, οικογενειακού SUV το οποίο προτεραιοποιεί την χρηστικότητα και την άνεση δίνοντας έμφαση στην ευρυχωρία του εσωτερικού. Αμφότερα αναμένεται να οδηγήσουν σε αντίστοιχες εκδόσεις παραγωγής οι οποίες μένει να αποδειχθεί αν θα φτάσουν στην Ευρώπη ή αν θα περιοριστούν εξίσου στην ασιατική αγορά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις