Porsche Cayenne: Εξορθολογισμός
Η ανανεωμένη Cayenne επενδύει σε στοχευμένες βελτιώσεις σε κινητήρες και σε ψηφιακό εξοπλισμό προτάσσοντας τον εξορθολογισμό έναντι του εντυπωσιασμού και με φόντο την έλευση της σχεδιασμένης εξαρχής, ηλεκτροκίνητης έκδοσης που θα ακολουθήσει
- Που είναι τα παιδιά; Περισσότερα από 3.000 ασυνόδευτα προσφυγόπουλα έφτασαν φέτος στην χώρα μας
- «Με βίασαν οι κακοποιοί του Άσαντ, αλλά πλέον δεν φοβάμαι να δείξω το πρόσωπό μου»
- Ξέσπασε ο πατέρας του 19χρονου Γιάννη - «Πρέπει να προσέχουν τα παιδιά» ανέφερε με αφορμή το «Allou Fun Park»
- Γαλλία: Η σύνθεση της νέας κυβέρνησης θα ανακοινωθεί το νωρίτερο το βράδυ
Mετά από μια μακροσκελή εκστρατεία teasing, η Porsche αποκαλύπτει την ανανεωμένη Cayenne στην παραδοσιακή SUV και Coupe SUV παραλλαγές που πραγματοποίησαν την πρεμιέρα τους «in flesh» στην έκθεση της Σαγκάης με την προοπτική να διατεθεί άμεσα σε παγκόσμιο επίπεδο.
Oι αλλαγές εστιάζουν στην βελτίωση των κινητήρων, συμβατικών και υβριδικών καθώς και στην αναβάθμιση του ψηφιακού εξοπλισμού που συμπαρασύρει το συνολικό σχεδιασμό του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας.
Αναλυτικότερα, στην βάση της γκάμας της ανανεωμένης Cayenne εξακολουθεί να βρίσκεται ο V6 των 3,0 λίτρων σε βελτιωμένη εκδοχή και σε απλή όσο και σε plug-in υβριδική διαμόρφωση. Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς του κινητήρα αυξάνεται σε 358 ίππους ενώ στην δεύτερη, με την συνδρομή ενός ισχυρότερου ηλεκτρικού μοτέρ, 470 ίππους. Εκτός από τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα, η έκδοση E-Hybrid επωφελείται και από μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 25,9 kW η οποία χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας δεν καταλαμβάνει περισσότερο χώρο από την προηγούμενη και παράλληλα εξασφαλίζει πλέον αυτονομία 90 χλμ. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα φόρτισης που αυξάνεται στα 22 kW.
Ψηλότερα στην γκάμα, στην αθέατη πλευρά της Cayenne S παίρνει θέση πλέον ένας V8 με χωρητικότητα 4,0 λίτρων με ισχύ 480 ίππων και 600 Nm ροπής ο οποίος αντικαθιστά τον V6 των 2,9 λίτρων. Μια σημαντική διαφορά σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν είναι ότι η έκδοση Turbo έχει εξαλειφθεί από την γκάμα. Αυτό δεν θα ισχύσει για τις εκδόσεις GTS και Turbo S e-Hybrid οι οποίες αναμένεται να επανέλθουν σε δεύτερο χρόνο. Ανεξαρτήτως επιλογής κινητήρα, όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης. Επίσης σε ορισμένες αγορές εκτός Ευρώπης θα διατίθεται η έκδοση Turbo GT με ισχύ 640 ίππων.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ανάρτηση και στο πλαίσιο καθώς η ανανεωμένη Cayenne επωφελείται από ένα αναβαθμισμένο σύστημα ελέγχου PASM δύο βαλβίδων το οποίο ελέγχει τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, διευρύνοντας τις διαθέσιμες επιλογές ρύθμισης. Το παζλ συμπληρώνει αερανάρτηση δύο θαλάμων η οποία έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζεται αρμονικά με την νέα τεχνολογία απόσβεσης. Στις προαιρετικές επιλογές και αναλόγως φυσικά το επίπεδο εξοπλισμού συγκαταλέγονται επίσης σύστημα τετραδιεύθυνσης, ενεργό σύστημα αντιστάθμισης των κλίσεων του αμαξώματος υπό πίεση και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης στον πίσω άξονα σε συνδυασμό με σύστημα διαχείρισης ροπής.
Μια βασική διαφορά η οποία λειτουργεί επικουρικά στις διαφοροποιήσεις στην ανάρτηση, είναι ο εφοδιασμός της Cayenne με ψηλότερα ελαστικά χωρίς να αλλάζει το διαμέτρημα των τροχών, στοιχείο που σύμφωνα με τις συστάσεις, δίνει στους μηχανικούς το απαραίτητο εύρος προκειμένου να προσφέρουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και το δυναμισμό που είναι συνυφασμένα με την Porsche.
Από τις αλλαγές, φυσικά δεν εξαιρείται η εξωτερική εμφάνιση της Cayenne η οποία βάσει των συνήθειών της Porsche ακολουθεί την εξελικτική οδό. Έτσι η ανανεωμένη εμφάνιση του γερμανικού SUV διαθέτει ανασχεδιασμένους και πιο έντονα γραμμένους προφυλακτήρες, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα οι οποίες συναγωνίζονται σε μέγεθος τη γρίλια με την εικόνα να συμπληρώνεται από τα ανασχεδιασμένα, αυτόματα φωτιστικά σώματα με ενεργή δέσμη φωτός.
Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν η τρισδιάστατη αισθητική των φωτιστικών σωμάτων και της συνδετικής λωρίδας LED που μεταβάλλει ελαφρώς την αισθητική της. Επίσης αξίζει να παρατηρήσει κανείς ότι το συνολικό ύφος της SUV έκδοσης επηρεάζεται κατά κάποιο τρόπο από την Coupe όπως προδίδει η σχεδίαση του χώρου της πινακίδας κυκλοφορίας στον προφυλακτήρα.
Στα ενδότερα, η Cayenne προσεγγίζει τα σχεδιαστικά πρότυπα της Taycan ενσωματώνοντας ένα πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων ο οποίος συνδυάζεται με infotainment 12,3 ιντσών το οποίο συνοδεύεται από ανανεωμένο interface που υπόσχεται βελτιωμένη λειτουργικότητα και ταχύτερη απόκριση.
Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται πλέον και οθόνη για τον συνοδηγό η οποία ενσωματώνει όλες τις δημοφιλείς υπηρεσίες streaming και συνδυάζεται με Bluetooth για την σύνδεση ακουστικών.
Τα χειριστήρια του κλιματισμού φιλοξενούνται πλέον σε μια πιο ξεκάθαρα σχεδιασμένη κεντρική κονσόλα ενώ το παρών δίνει και ένας συμβατικός περιστροφικός επιλογέας για την ρύθμιση της έντασης του ήχου. Αντιθέτως απών από την κεντρική κονσόλα είναι ο επιλογέας των σχέσεων ο οποίος έχει μετακινηθεί δεξιά από το τιμόνι όπως στην Taycan ενώ το παραδοσιακό κλειδί-μίζα έχει αντικατασταθεί από ένα διακόπτη.
Φυσικά όλα τα παραπάνω συμπληρώνονται από πολυτελή υλικά σε διάφορες αποχρώσεις ενώ στις νέες λεπτομέρειες συγκαταλέγονται στοιχεία από ανθρακόνημα με χρυσίζον πλέγμα χάρη στο υλικό Neodyne. Aυτονόητα η Cayenne προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης σχεδιασμένο να ικανοποιήσει τους δυνητικούς αγοραστές της σε όποιο μήκος και πλάτος της γης και αν βρίσκονται.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε δεύτερο χρόνο, επίκειται και η αποκάλυψη της ηλεκτρικής Cayenne η οποία αναμένεται να αποκαλυφθεί προς τα τέλη της χρονιάς.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις