Ο Τσάρλι Τσανγκ «ακυρώθηκε» 15 φορές αλλά σήμερα βρίσκεται στην κορυφή του κόσμου του
Ο δρόμος προς την κορυφή σίγουρα δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα
Ο Τσάρλι Τσανγκ θα λέγαμε πως είναι η προσωποποίηση του γνωστού ρητού «κάθε εμπόδιο για καλό».
Ο 30χρονος Τσάρλι έχει κάθε δικαίωμα να υπερηφανεύεται για τον εαυτό του, καθώς σύμφωνα με τα λεγόμενά του ως φοιτητής είχε απορριφθεί από 15 ιατρικές σχολές, ωστόσο σήμερα καταφέρνει και έχει μηνιαίο εισόδημα 220.000 ευρώ.
Εάν επισκεφθεί κανείς τους λογαριασμούς του σε Instagram και Twitter θα δει στο bio να αναγράφονται οι λέξεις content creator (δημιουργός περιεχομένου), επιχειρηματίας και κάτοχος καναλιού στο YouTube.
Ναι, πράγματι ο Τσάρλι είναι όλα αυτά και όπως λέει, «αποστολή» του είναι να εκπαιδεύσει τους ανθρώπους να πάνε ένα βήμα παραπάνω τις επιχειρήσεις τους.
Όπως αποκάλυψε με άρθρο του στη στήλη Make It του CNBC, το 2014, είχε μόλις τελειώσει το κολέγιο του UCLA και ξεκίνησε να επεξεργάζεται τα ακόλουθα βήματα της ζωής του, με επόμενους στόχους να φοιτήσει σε μια σχολή ιατρικής ώστε να γίνει γιατρός και να βρει μια καλοπληρωμένη δουλειά, κάνοντας περήφανους τους γονείς του.
«Μισούσα το αίμα και τις βελόνες»
«Τίποτα από αυτά δεν πέτυχε. Συνειδητοποίησα ότι μισούσα το αίμα και τις βελόνες ενώ με απέρριψαν περισσότερες από 15 ιατρικές σχολές. Οι γονείς μου δεν ήταν τόσο χαρούμενοι. Από το 2014 έως το 2019, έκανα άκυρες δουλειές, ασχολήθηκα περιστασιακά με το μόντελινγκ, εργάστηκα σε μια ναυτιλιακή επιχείρηση, ακόμη και ως κτηματομεσίτης. Αλλά τίποτα δεν ήταν ικανό να μου εξασφαλίσει μια σταθερή ροή εισοδήματος» λέει ο ίδιος.
Κι όμως δεν παράτησε την προσπάθεια. Όπως αποκάλυψε μετά από λίγο καιρό άρχισε να δίνει επιχειρηματικές συμβουλές σε YouTube, Instagram και TikTok, κάτι που έκανε την επιχείρησή του, το 2021 να αποφέρει έσοδα 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων.
«Έκτοτε η μαμά μου σταμάτησε να μου στέλνει αγγελίες για θέσεις εργασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο δρόμος προς την κορυφή
Το 2006 ο Τσάρλι κάνοντας τα πρώτα του βήματα στον χώρο του YouTube δεν είδε τα αναμενόμενα αποτελέσματα καθώς το περιεχόμενο ήταν «ασυνάρτητο» και η συχνότητα των βίντεο ασυνεπής.
Έτσι, αποφάσισε να επικεντρωθεί στο αντικείμενο που τον ενθουσίασε περισσότερο από όλα, που δεν είναι άλλο από τα χρήματα.
«Μεγαλώνοντας σε μια οδυνηρά φτωχή οικογένεια, πάντα με ενδιέφερε να βρω έξυπνους τρόπους για να πληρώνομαι, να αποταμιεύω και να επενδύω. Το 2018, δημιούργησα ένα νέο κανάλι στο YouTube αφιερωμένο στις οικονομικές συμβουλές. Δημοσιεύω σχεδόν κάθε μέρα, καθώς και στο Instagram και στο TikTok. Τα πρώτα μου βίντεο είχαν περίπου 12 views το καθένα, τα μισά από τα οποία ήταν από τη μαμά μου. Συνέχισα να αμείβομαι κυρίως από άσχετες δουλειές. Αλλά τον Απρίλιο του 2020, περίπου ένα μήνα μετά την επίσημη κήρυξη του Covid-19 ως πανδημία, παρατήρησα μια έξαρση του ενδιαφέροντος για περιεχόμενο παρόμοιο με το δικό μου. Εκείνο τον μήνα, δημοσίευσα 20 βίντεο στο YouTube. Ένα από τα βίντεό μου έγινε viral και είχα έσοδα 10.078 δολαρίων από διαφημίσεις, αποκτώντας ταυτόχρονα και 30.300 συνδρομητές» περιγράφει ο ίδιος στο άρθρο του.
Όσο περνούσε ο καιρός, τόσο αυξάνονταν τα έσοδά του, όπως και οι χορηγίες από διάφορες εταιρείες.
«Μπορώ να επιλέξω πότε και πού θα εργαστώ»
Τον Μάιο του 2022, είχε πάνω από 650.000 subscribes στο YouTube. Μάλιστα, πληρώνονταν με σχεδόν 200.000 δολάρια κάθε μήνα ενώ το ρεκόρ του ήταν τα 245.000 δολάρια σε 30 ημέρες.
«Αυτό που μου αρέσει στην επιχείρηση που έχω δημιουργήσει είναι ότι μπορώ να επιλέξω πότε και πού να εργαστώ. Κάποιες μέρες θα δουλεύω μηδέν ώρες και άλλες μέρες 12 ώρες. Κατά μέσο όρο, εργάζομαι 35 ώρες την εβδομάδα» υποστηρίζει.
Χορηγίες, διαφημίσεις, coaching
Ο Τσάρλι επισημαίνει πόσο κομβικό ρόλο παίζουν οι συνεργασίες με επιχειρήσεις για να προωθήσει τα προϊόντα τους, σημειώνοντας πως μέσα από αυτό το «μάρκετινγκ» προκύπτει το 40% του εισοδήματός του.
Επίσης, με τις χορηγίες που αποτελούν το 25% του εισοδήματός του, «οι εταιρείες ουσιαστικά με πληρώνουν για να τις αναφέρω σε ένα από τα βίντεό μου ή στον site μου. Συνήθως επικοινωνούν μαζί μου μέσω email στο προφίλ μου στο YouTube, αλλά συνεργάζομαι επίσης με φορείς όπως το Spacestation για να εξασφαλίσω περισσότερους σπόνσορες» διευκρινίζει.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εύρεση του κατάλληλου αντικειμένου σχολιασμού και ενασχόλησης, τον βοήθησε να αναπτύξει ένα πιστό και αυθεντικό κοινό, κάτι που ήταν καθοριστικό για την επιτυχία του.
Απαντούσε σε χρηματοοικονομικές ερωτήσεις που σχετίζονται με τον Covid που κανείς άλλος δεν τολμούσε, όπως ισχυρίζεται. «Μπορείτε να βρείτε τη δική σας «κλίση» εάν αναρωτηθείτε «ποιο είναι ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που μπορώ να λύσω με την εμπειρία και τις γνώσεις μου;». Μάθετε καλύτερα το κοινό σας, τι ηλικίες σας βλέπουν, από ποιες χώρες, τι τους ενδιαφέρει» συμβουλεύει.
Ένα ακόμη 25% του εισοδήματός του έρχεται καθαρά μέσα από τις διαφημίσεις του YouTube που εμφανίζονται πριν ή κατά τη διάρκεια των βίντεο. «Αν τα καταφέρετε, θα πρέπει να δημοσιεύετε υλικό με συνέπεια και να δημιουργείτε βίντεο με βάση το τι ανταποκρίνεται καλά το κοινό σας» καταλήγει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις