Πότε πρέπει να αλλάζω ταχύτητα για να μην «καίω» βενζίνη
Κάθε οδηγός θα πρέπει να συμβουλευτεί τις πληροφορίες που παρέχονται από τον κατασκευαστή και είναι σχετικές με την απόδοση του κινητήρα του αυτοκινήτου του.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Η σωστή αλλαγή ταχυτήτων είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να μην καίμε πολύ βενζίνη. Αλλάζοντας ταχύτητες στο κιβώτιο του αυτοκινήτου στις σωστές στροφές, εκτός από μείωση στην κατανάλωση, μειώνονται οι φθορές στα κινούμενα μηχανικά μέρη του μοτέρ, ενώ αυξάνεται και η διάρκεια ζωής του κιβωτίου και του συμπλέκτη.
Αρχικά, κάθε οδηγός θα πρέπει να συμβουλευτεί τις πληροφορίες που παρέχονται από τον κατασκευαστή και είναι σχετικές με την απόδοση του κινητήρα του αυτοκινήτου του.
Ειδικότερα, θα πρέπει να δει σε ποιες στροφές ο κινητήρας αποδίδει την μέγιστη ισχύ και ακόμη πιο σημαντικό, ποιες είναι οι στροφές που επιτυγχάνεται η μέγιστη τιμή της ροπής. Στις στροφές όπου παράγεται η μέγιστη τιμή της ροπής, ο κινητήρας λειτουργεί στην βέλτιστη περιοχή του εκεί όπου παράγει το περισσότερο δυνατό έργο με την μικρότερη «σπατάλη» καυσίμου.
Πότε πρέπει να αλλάζουμε ταχύτητα
Αν λοιπόν, όπως αναφέρει το carandmotor.gr, θέλουμε να εξοικονομήσουμε καύσιμο, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να αλλάζουμε ταχύτητες στο κιβώτιο σε στροφές που βρίσκονται κοντά στην εμφάνιση της μέγιστης τιμής της ροπής.
Για παράδειγμα στους σύγχρονους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει την εμφάνισή της μεταξύ 2.000-2.500 σ.α.λ., ενώ στους κινητήρες diesel μεταξύ 1.500-2.000 σ.α.λ. Στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει συνήθως την εμφάνισή της μεταξύ 3.500-4.000 σ.α.λ. Έτσι αν αλλάζουμε ταχύτητες σε αυτό το φάσμα λειτουργίας -ή και λίγο πριν την μέγιστη ροπή-, το όφελος αναφορικά με την εξοικονόμηση καυσίμου είναι σημαντικό.
Αν θέλουμε να εκμεταλλευτούμε την συνολική απόδοση του κινητήρα μας, τότε οι αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο θα πρέπει να πραγματοποιούνται αφού οι στροφές ξεπεράσουν την μέγιστη τιμή της ροπής κατά 500 με 1.000 σ.α.λ.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα φέρουν και ένδειξη στον πίνακα πληροφοριών η οποία προτρέπει τον οδηγό είτε να ανεβάσει είτε να κατεβάσει σχέση στο κιβώτιο (αν δεν είναι αυτόματο) και αυτή η ένδειξη αποτελεί επίσης έναν πολύ καλό σύμβουλο για το πότε πρέπει να αλλάξουμε ταχύτητα.
Έτσι, με την επιλογή της επόμενης ταχύτητας στο κιβώτιο οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται πάλι στο καλό φάσμα λειτουργίας του και το μοτέρ μπορεί να προσφέρει τις δυνατές επιταχύνεις που απαιτεί ο οδηγός.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις