ChatGPT: Πώς αλλάζει τον τρόπο που ταξιδεύουμε
Ποιοι είναι ήδη μεγάλοι νικητές
- Η Ρωσία βομβάρδισε το Κίεβο με οκτώ βαλλιστικούς πυραύλους μια μέρα μετά την ομιλία του Πούτιν
- Αστυνομικός της Βουλής: «Πρώτη μου σχέση, δέσμιά του για μια ζωή» – Τι απαντάει η 35χρονη για τις κλήσεις
- Φοβάται μη συλληφθεί λόγω του εντάλματος του ΔΠΔ ο Νετανιάχου - Δεν θα παραστεί στις εκδηλώσεις στο Άουσβιτς
- Δύο από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου βρίσκονται στα Βαλκάνια
Η ικανότητα του ChatGPT να εκμεταλλεύεται μια συγκεκριμένη, επαληθεύσιμη εφαρμογή σε έναν εστιασμένο επιχειρηματικό τομέα θα μπορούσε να την καταστήσει ως περιουσιακό στοιχείο με δυνατότητα δημιουργίας εσόδων.
Οι τρέχουσες περιπτώσεις χρήσης της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να φαίνονται περιορισμένες και λίγο ad-hoc, αλλά σύμφωνα με ερευνητές αναμένεται εκρηκτική ανάπτυξη, σε ένα εύρος τομέων μεταξύ των οποίων, αυτόν των ταξιδιών.
Ήδη, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται πειραματικά εντός του ταξιδιωτικού τομέα, αν και με ανάμεικτα αποτελέσματα. Ένας βαθύς περιορισμός της εφαρμογής του ChatGPT στα ταξίδια μέχρι σήμερα είναι ότι τα δεδομένα του δεν εκτείνονται πέρα από τον Σεπτέμβριο του 2021. Αυτό είναι ένα πρόβλημα προς το παρόν, ιδιαίτερα στον κόσμο των ταξιδιών όπου οι πληροφορίες πρέπει να είναι ενημερωμένες για να είναι χρήσιμες – αλλά μόνο προς το παρόν.
Όπως υπογραμμίζει το CNBC, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία βρίσκονται ήδη σήμερα σε αναμόρφωση εκ των έσω από την τεχνητή νοημοσύνη, και ακόμη κι αν οι ταξιδιώτες δεν το γνωρίζουν, οι προτάσεις που προσφέρονται και οι αποφάσεις λαμβάνονται επηρεάζονται από την τεχνολογία.
«Η Booking.com χρησιμοποιεί AI και μηχανική μάθηση για πάνω από μια δεκαετία», δήλωσε ο Glenn Fogel, Διευθύνων Σύμβουλος της Booking Holdings, μητρική του Booking.com. «Είναι ριζωμένο στο ταξίδι των πελατών σε κάθε βήμα στην πλατφόρμα μας».
Αυτό περιλαμβάνει εξατομικευμένες προτάσεις για ταξίδια και αυτόματη μετάφραση σε περισσότερες από 40 γλώσσες και διαλέκτους.
Πώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται ο προσωπικός σας ταξιδιωτικός βοηθός
Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα που βρίσκονται στο επίκεντρο της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης παρέχουν «ενδιαφέρουσες δυνατότητες ιδιαίτερα για τη δημιουργία δρομολογίων και την απάντηση ερωτήσεων», είπε ο Φόγκελ. Αλλά το πρωταρχικό μέλημα, είπε, δεν είναι τόσο η αντικατάσταση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης.
«Τα ταξίδια έχουν να κάνουν ουσιαστικά με τη σύνδεση ανθρώπων και κοινοτήτων και αυτή η ανθρώπινη σύνδεση θα παίζει πάντα κρίσιμο ρόλο στην ταξιδιωτική εμπειρία», είπε ο Φόγκελ.
Αλλά οι άνθρωποι δεν διαθέτουν την ικανότητα του AI να αναλύει τεράστιες βάσεις δεδομένων και αυτό θα προσθέσει νέα επίπεδα αξίας και υποστήριξης ταξιδιών για τους ταξιδιώτες, με την ανθρώπινη αλληλεπίδραση να συνεχίζει να παίζει κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση της συνολικής εμπειρίας ταξιδιού. «Η καινοτομία που συμβαίνει στα ταξίδια θα πρέπει να έχει ως στόχο να κάνει την ανθρώπινη αλληλεπίδραση μεταξύ ταξιδιωτών και συνεργατών προμηθευτών ακόμη πιο πλούσια, δημιουργώντας παράλληλα αποτελεσματικότητες σε κλίμακα», υπογράμμισε.
Η πλατφόρμα Kayak της Booking Holding ανακοίνωσε πρόσφατα την επίσημη ενσωμάτωση του ChatGPT, για να επεκταθεί σταδιακά σε περισσότερους χρήστες, σε μια ανάρτηση ιστολογίου – γραμμένη από το ChatGPT και επεξεργασία από το προσωπικό της Kayak. Περιέγραψε το ChatGPT «ως εικονικό βοηθό ταξιδιού», επιτρέποντας περισσότερες συνομιλιακές αλληλεπιδράσεις με τη μηχανή αναζήτησης του Kayak.
«Απλώς πληκτρολογώντας ερωτήματα σε φυσική γλώσσα, όπως «Πού μπορώ να πετάξω από τη Νέα Υόρκη για λιγότερο από 500 $ τον Απρίλιο», οι χρήστες θα λαμβάνουν εξατομικευμένες προτάσεις με βάση τα κριτήρια αναζήτησής τους και τα ιστορικά ταξιδιωτικά δεδομένα του Kayak», σημείωσε το ιστολόγιο.
Η ικανότητα του AI να κατανοεί και να αναλύει τη φυσική γλώσσα επιτρέπει επίσης πιο εξατομικευμένες προτάσεις. ″Αν κάποιος ρωτήσει, ”Ψάχνω για ένα ξενοδοχείο στη Νέα Υόρκη που είναι κοντά στο Central Park”, το ChatGPT μπορεί να κατανοήσει τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις του ταξιδιώτη και να ζητήσει από το Kayak να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις με βάση αυτές τις πληροφορίες”, σύμφωνα με το ιστολόγιο .
Το άγχος του αεροδρομίου
Αυτός ο ρόλος για την τεχνητή νοημοσύνη ως βοηθός ταξιδιού θα ακολουθεί τον ταξιδιώτη μέσω της εμπειρίας, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας να μεσολαβεί γρήγορα όταν διαταράσσονται τα ταξιδιωτικά σχέδια.
«Η δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να αφαιρεί την τριβή, την επιφανειακή αξία, να προβλέπει πιθανά προβλήματα και να παρεμβαίνει με λύσεις σε πραγματικό χρόνο εάν τα ταξίδια σας πάνε στραβά, είναι κάτι που συνεχίζει να οδηγεί τις ομάδες μας», είπε ο Φόγκελ. «Θέλουμε τελικά να αναδημιουργήσουμε και ακόμη και να ξεπεράσουμε την ευκολία και την προσωπική πινελιά των ημερών ενός παραδοσιακού ταξιδιωτικού πράκτορα μέσω της ισχύος και της χρήσης τεχνολογίας αιχμής, και η τεχνητή νοημοσύνη είναι κεντρική σε αυτό», είπε.
Μπορεί να μην υπάρχει καλύτερο παράδειγμα διακοπής του ταξιδιωτικού προγράμματος από την εμπειρία του αεροδρομίου. Αυτό έκανε τον Matt Breed, επικεφαλής πληροφόρησης για το Διεθνές Αεροδρόμιο Seattle-Tacoma, να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών στο αεροδρόμιο.
«Παραδοσιακά υπήρχε πολύ άγχος που σχετίζεται με τα ταξίδια», είπε ο Μπριντ, κυρίως λόγω της συσσώρευσης αγνώστων και τα αεροδρόμια μπορεί να είναι μια ιδιαίτερα οδυνηρή εμπειρία, πρόσθεσε. «Πόσο καιρό θα μου πάρει για να περάσω από την ασφάλεια; Θα έχω χρόνο να πάρω κάτι να φάω; Ποια είδη αγορών είναι διαθέσιμα κοντά στην πύλη μου;»
Ο Breed προβλέπει ότι τουλάχιστον ένα μέρος του άγχους μπορεί να εξαλειφθεί ή να μετριαστεί με εστιασμένη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και εργαλείων παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT.
Οραματίζεται την τεχνητή νοημοσύνη ως αναλυτή δρομολογίων, που αντλεί πολλαπλές πηγές πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και βοηθά στη βελτιστοποίηση του ταξιδιού των επιβατών – στην πραγματικότητα, ως προσωπικός βοηθός ταξιδιού.
Οι ιστότοποι και οι εφαρμογές κρατήσεων στο διαδίκτυο είναι ήδη μεγάλοι νικητές
Μέσα σε όλο το buzz στο ChatGPT, οι ταξιδιωτικοί αναλυτές προειδοποιούν ότι είναι εύκολο να χάσετε το πλαίσιο ενός κλάδου στον οποίο η νέα τεχνολογία ήταν σταθερή, αλλά και συχνά υπερεκτιμημένη τη στιγμή της εισαγωγής.
«Η ταξιδιωτική βιομηχανία είναι μια βιομηχανία με τσιτάτα», είπε ο Max Starkov, ο οποίος είναι σύμβουλος στον κλάδο της φιλοξενίας και του διαδικτυακού ταξιδιού για τριάντα χρόνια. «Όταν εμφανίστηκε το blockchain, η βιομηχανία διακήρυξε ότι τα ταξίδια δεν θα ήταν ποτέ τα ίδια. Το ίδιο συνέβη όταν εμφανίστηκαν τα πρώτα ρομπότ παράδοσης και σερβιτόρου. Το metaverse.Έτσι θα ταξιδεύουν οι άνθρωποι στο μέλλον!»
Θα αντικαταστήσει το ChatGPT τον ταξιδιωτικό σας πράκτορα; Ίσως…και ίσως όχι
Αντί να βλέπουμε τη νέα τεχνολογία με επαναστατικούς όρους, ο Starkov προτείνει να χρησιμοποιήσουμε πιο βαρετή λέξη για το πιο πρόσφατο: εργαλεία.
«Όλες αυτές οι τεχνολογίες είναι απλά προηγμένα εργαλεία, που επιτρέπουν σε έξυπνους χειριστές και προμηθευτές να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες τους και να αυξάνουν το μερίδιο αγοράς στη διαδικασία», είπε.
Πηγή: ΟΤ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις