Ανατριχίλα προκαλούν τα νέα βίντεο ντοκουμέντα από το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη. Την 28η Φεβρουαρίου, ώρα 19:11 το μοιραίο Intercity είναι στον σταθμό της Αθήνας, από όπου αναχώρησε στις 19:23.

Στα βίντεο που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εκπομπή «Tlive», οικογένειες αποχαιρετούν τα παιδιά τους, ζευγάρια αγκαλιάζονται και παρέες γελούν πριν αποχωριστούν. Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ταξιδεύουν με τελικό προορισμό τη Θεσσαλονίκη αλλά για κάποιους από αυτούς, αυτό θα ήταν το τελευταίο τους ταξίδι.

Λίγα λεπτά μετά τις 23:00 το βράδυ, το τρένο φτάνει στη Λάρισα, όπου μένει για 4 λεπτά. Σε άλλο βίντεο, το πολύνεκρο δυστύχημα έχει ήδη συμβεί και φαίνονται οι μηχανοδηγοί στη Λάρισα απεγνωσμένοι, σκυθρωποί και κάποιοι μιλούν στο τηλέφωνο, προσπαθώντας να καταλάβουν τι έχει συμβεί.

Τέλος, σε τρίτο βίντεο έχει καταγραφεί η στιγμή που οι αστυνομικοί αναζητούν τον μοιραίο σταθμάρχη που έβαλε το Intercity 62 στην ίδια πορεία με την εμπορική αμαξοστοιχία.

«Το πόρισμα δείχνει τη δομική κατάρρευση που λέγαμε και εμείς» λέει ο Κώστας Γενιδούνιας

Για το πόρισμα «καταπέλτη» για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που παρέδωσε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων στο υπουργείο Μεταφορών, μίλησε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών (Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης – ΠΕΠΕ), Κώστας Γενιδούνιας.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών είπε χαρακτηριστικά: «Το πόρισμα δείχνει τη δομική κατάρρευση που λέγαμε και εμείς. Υπάρχουν σαφείς αναφορές για το ότι δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, υπάρχει ακριβής καταγραφή του τι έβλεπε ο πίνακας χειρισμού, που δεν ήταν 15 χιλιόμετρα αλλά 1.700 μ. Υπάρχει καταγραφή πως δεν λειτουργούσε ούτε ο πίνακας χειρισμού, υπήρχε η χειροκίνητη τροχιά. Μπορούσε να γίνει αυτόματη χάραξη προς Θεσσαλονίκη.

Η εμπειρία μας εμάς είναι πως μετά τα 5 χιλιόμετρα δεν ακούει η Λάρισα τα τρένα, χάνεται η επικοινωνία. Στο 62ο με 69ο χιλιόμετρο δεν υπάρχουν επικοινωνίες. Κάναμε εμείς δραστικές παρεμβάσεις τον τελευταίο μήνα με αποτέλεσμα, αλλά χρειαζόμαστε έναν αναμεταδότη και ψάχνουμε ανταλλακτικά εδώ και ένα μήνα. Έχει μπει ένας εργαζόμενος συνάδελφος που εάν χρειαστεί κατεβαίνει και πηγαίνει 3 χιλιόμετρα με τα πόδια για να ειδοποιήσει αν υπάρχει βλάβη».