Το «ποπ ΠΑΣΟΚ» στην μάχη για τη νέα γενιά
«Ψηφίζουμε ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ», λέει στις εμφανίσεις των ημερών ο Ανδρουλάκης
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
«Εκατομμύρια έλληνες πολίτες βλέπουν σειρές στην τηλεόραση και λένε αναπολώντας “ΠΑΣΟΚ, ωραία χρόνια”. Εχουμε χρέος τα “ωραία χρόνια” της δικαιοσύνης, της προοπτικής και της ελπίδας να ξαναγίνουν πραγματικότητα»: με αυτήν την φράση από το Αγρίνιο, ο Νίκος Ανδρουλάκης έπαιξε, για πρώτη φορά προεκλογικά, με την ποπ διάσταση του ΠΑΣΟΚ.
Είναι κι αυτό, η πολιτισμική παρακαταθήκη ενός κομματικού χώρου που έχει συνδεθεί με πολλές διαφορετικές εποχές της Μεταπολίτευσης, ένα όπλο στην φαρέτρα της Χαριλάου Τρικούπη ενόψει της κάλπης. Εχει στόχο όχι μόνο εκείνους που θυμούνται τα «ωραία χρόνια», αλλά σε εκείνους που αρχίζουν να κάνουν τώρα την ταύτιση -δηλαδή στις νεότερες γενιές.
Καθόλου τυχαία, οι πολιτικοί επικοινωνιολόγοι έχουν χαρακτηρίσει το ΠΑΣΟΚ ως το πιο αναγνωρίσιμο πολιτικό brand.
Και παρότι η ποπ διάσταση του ΠΑΣΟΚ έχει εξελιχθεί πολλές φορές στο παρελθόν σε ζήτημα που προκαλεί διχογνωμία στα κεντροαριστερά στελέχη, εδώ και έναν χρόνο η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ έχει αγκαλιάσει αυτή την διάσταση της παράταξης.
Γνωρίζοντας ότι αυτή είναι ένας τρόπος να γίνει ευρύτερα γνωστή στις γενιές που δεν την πρόλαβαν στην εξουσία, την αξιοποίησαν στην τελευταία επέτειο της 3ης Σεπτέμβρη, μοιράζοντας επετειακά μπλουζάκια, αφίσες και κονκάρδες και στις γιορτές αξιοποίησαν τις ευκαιρίες για μάρκετινγκ -καθόλου τυχαία, σε ένα από τα πιο πρόσφατα βίντεο του Νίκου Ανδρουλάκη στο Tik-Tok, προβάλλεται ένα πασχαλινό σοκολατένιο αυγό με τον παραδοσιακό πράσινο ήλιο.
Ενόψει της κάλπης της 21ης Μαΐου, το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ εξακολουθεί να προσελκύει κυρίως κομματικό κοινό μεγαλύτερης ηλικίας.
Για να «γυρίσουν» την ηλικιακή ανισορροπία, στην Χαριλάου Τρικούπη επέλεξαν να εμπλουτίσουν τα ψηφοδέλτια με εκπροσώπους της γενιάς των σαραντάρηδων και των τριαντάρηδων, οι οποίοι αυτό το διάστημα διεξάγουν και αντίστοιχου τύπου καμπάνιες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μαζί με τις πολιτικές που στοχεύουν κυρίως στους νεότερους, όπως οι πασοκικές θέσεις για την κοινωνική κατοικία, το «ποπ» επιστρατεύεται και στις ομιλίες του προέδρου του κόμματος.
Και ως θετική συνυποδήλωση: σ’ αυτές τις εκλογές το ΠΑΣΟΚ απευθύνεται και σε όσους βρίσκουν απωθητικό τον δικομματισμό ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκοντας να προσφέρει μια προοδευτική, ρεαλιστική εναλλακτική -και η υπενθύμιση της παρακαταθήκης της Δημοκρατικής Παράταξης όσον αφορά τις πιο σημαντικές μεταρρυθμίσεις των τελευταίων πενήντα ετών περνάει και μέσα από λιγότερο πολιτικά μέσα.
«Ψηφίζουμε ΠΑΣΟΚ, βγαίνει ΠΑΣΟΚ», λέει στις εμφανίσεις των ημερών ο Ανδρουλάκης, έχοντας στόχο να δημιουργήσει έναν κρίκο συνέχειας ανάμεσα στην ιστορία του κόμματος και την σημερινή μορφή του -και παράλληλα να δώσει έμφαση στην αυτονομία του, η οποία είναι κύριο συστατικό της στρατηγικής για τις μετεκλογικές συνεργασίες. Με αυτόν τον τρόπο, εκτιμούν έμπειρα κεντροαριστερά στελέχη, το ΠΑΣΟΚ μπορεί τις τελευταίες μέρες πριν από την κάλπη να στηριχθεί παρότι εκτός δικομματικού πλαισίου, αλλά και να θεωρηθεί μια «κυβερνητική» επιλογή από τους πιο νέους ψηφοφόρους.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις