McLaren 750S Coupe & Spider: Sportscar ιστορίες διαδοχής
H McLaren συστήνει τη διάδοχο της 720S η οποία παρά την οικεία σιλουέτα, διαθέτει πληθώρα βελτιώσεων στις οποίες περιλαμβάνεται και υψηλότερη ισχύς
Η βρετανική φίρμα έκανε τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου που διαδέχεται την 720S επενδύοντας στην ίδια λογική αλλά με καινούρια και βελτιωμένα «συστατικά». Για την ακρίβεια, όπως διευκρινίζει η McLaren 750S, διαθέτει έως και κατά 30% νέα «εξαρτήματα» αν και οι βασικοί πρωταγωνιστές, το monocoque πλαίσιο από ανθρακόνημα, ο twin-turbo V8 και το σοφιστικέ σύστημα ελέγχου του πλαισίου Proactive, εξακολουθούν να δίνουν το παρών αν και με βελτιώσεις.
Εν προκειμένω ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 των 4,0 λίτρων αυξάνει την ισχύ τους σε 750 ίππους και τα 800 Nm ροπής χάρη στην αναβάθμιση του συστήματος υπερτροφοδότησης, τα νέα πιστόνια, τον αναπρογραμματισμό του συστήματος ηλεκτρονικού ελέγχου καθώς ενός νέου συστήματος εξαγωγής από χάλυβα που είναι και κατά 2,2 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση της 720 S.
Όπως ισχύει για όλες τις McLaren, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων όπου οι σχέσεις είναι πιο κοντές, εξασφαλίζοντας πιο εκρηκτική επιτάχυνση. Το παζλ συμπληρώνει ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης το οποίο αξιοποιεί τα φρένα προκειμένου να ελαχιστοποιήσει το σπινιάρισμα των τροχών. Το σύστημα πέδησης αποτελείται carbon κεραμικά δισκόφρενα ενώ ως προαιρετική επιλογή διατίθενται αγωνιστικών προδιαγραφών δισκόφρενα και monoblock δαγκάνες.
Σε ό,τι αφορά τα απόλυτα μεγέθη, η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 2,8 δευτερόλεπτα και από 0-200 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 330 χλμ./ώρα. Αυτονόητα η Spider είναι κατά 1/10 του δευτερολέπτου βραδύτερη στη διαδικασία των «0-200».
Η 750S διατηρεί το σύστημα Proactive Chassis Control, στην τρίτη πλέον γενιά του, το οποίο αντί των παραδοσιακών αντιστρεπτικών ράβδων, αξιοποιεί σταυρωτούς συνδέσμους που συνδέουν τα υδραυλικά αμορτισέρ.
Ταυτόχρονα η 750S διαθέτει πιο μαλακά ελατήρια σε σχέση με την 720S αν και σε συνδυασμό με τα νέα αμορτισέρ και την νέα γεωμετρία της ανάρτησης, υπόσχονται ακόμα περισσότερα σε όρους δυναμικής ευστάθειας. Ο νέος σχεδιασμός στα ελατήρια και τα νέα αμορτισέρ έχει επίσης συμβάλλει στην εξοικονόμηση δύο κιλών από το συνολικό βάρος το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 κιλά, σταματώντας σε 1.389 κιλά. Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση επιλογής των προαιρετικών τροχών από αλουμίνιο –οι ελαφρύτεροι που έχει τοποθετήσει ποτέ η McLaren σε νόμιμο για το δρόμο μοντέλο – το συνολικό βάρος μειώνεται σε 1.277 κιλά.
Επίσης με δεδομένη την παρουσία του monocoque πλαισίου, το πλαίσιο της Spider είναι αρκετά άκαμπτο και δεν απαιτεί σημαντικές παρεμβάσεις ως προς την ενίσχυσή του με αποτέλεσμα η ανοιχτή έκδοση να είναι κατά μόλις 49 κιλά βαρύτερη σε σχέση με την coupe.
Στο εσωτερικό, η McLaren έχει αξιοποιήσει την τελευταία εκδοχή του συστήματος infotainment που διαθέτει, όπως αυτό εμφανίστηκε στην Artura που συνδυάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων περιστοιχισμένο από τους χαρακτηριστικούς ανάγλυφους διακόπτες.
Σε ό,τι αφορά την εξωτερική της εμφάνιση, είναι σαφές ότι η βρετανική φίρμα έχει ακολουθήσει την εξελικτική οδό, ανασχεδιάζοντας το splitter, τις εισαγωγές αέρα, τον αεροδυναμικό διαχύτη και την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση. Την εικόνα συμπληρώνει η ελαφρώς μεγαλύτερη ενεργή αεροδυναμική πτέρυγα.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη