ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Πως χτίζει… το μεγαλύτερο στην Ευρώπη χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων
Σταθερές ταμειακές ροές από τις παραχωρήσεις εξασφαλίζει η εισηγμένη
Το μεγαλύτερο στην Ελλάδα χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων και ένα από τα κορυφαία της Ευρώπης χτίζει… η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζοντας για δεκαετίες ετών σταθερές ταμειακές ροές εσόδων.
Τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη φανερώνουν το μέγεθος των υποδομών που κατέχει αλλά και που διεκδικεί με ιδιαίτερες αξιώσεις παρέχοντας στους μετόχους αυξανόμενα μερίσματα για πολλά χρόνια ακόμα.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ολοκλήρωση της απόκτησης της Εγνατίας Οδού απαριθμεί ένα δίκτυο αυτοκινητοδρόμων 1.500 χλμ.. Είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και ένα από τα μεγαλύτερα χαρτοφυλάκια παραχωρήσεων οδικών αξόνων στην Ευρώπη. Πρόκειται για τις συμμετοχές της που κατέχει στην Εγνατία Οδό (887 χλμ), τη Νέα Οδό (377 χλμ), την Ολυμπία Οδό (202 χλμ) και την Κεντρική Οδό (151 χλμ).
Μόνο από την Νέα και Κεντρική Οδό οι ταμειακές ροές στο τέλος της παραχώρησης το 2037 αναμένονται σε 700 εκατ. ευρώ.
Οι παραχωρήσεις
Στον τομέα των παραχωρήσεων και υποδομών, ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προχωρά με εντατικούς ρυθμούς την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κρήτης στο Καστέλι, ενώ πρόσφατα υπέγραψε τη σύμβαση ως επικεφαλής της κοινοπραξίας για το έργο ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Το έργο του IRC στο Ελληνικό βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη με τις κύριες κατασκευαστικές εργασίες να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του 2023, ενώ προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της Ελλάδας. Η μεταβίβαση του αναμένεται στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς.
Υπό κατασκευή, βρίσκεται επίσης η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο στην Κομοτηνή. Το CCGT ισχύος 877 MW αναμένεται να μπει σε δοκιμαστική λειτουργία το πρώτο εξάμηνο του 20224.
Στον τομέα των παραχωρήσεων, αναμένεται σημαντική ενίσχυση τις επόμενες περιόδους, καθώς προχωράει η υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου συνολικού ύψους 4,5 δισ. ευρώ.
Διεκδίκηση
Παράλληλα, ο όμιλος συμμετέχει σε πλήθος άλλων διαγωνισμών εμβληματικών έργων παραχώρησης, όπως η Αττική Οδός, το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ για το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο, η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, ο αερολιμένας Καλαμάτας, καθώς και διαφόρων Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έργων υποδομής και κτιριακών έργων ανά την Ελλάδα. Η ωρίμανση των ανωτέρω επενδύσεων αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την δυνατότητα του Ομίλου να παράγει σταθερά και επαναλαμβανόμενα έσοδα σε βάθος χρόνου.
Ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσδοκά περισσότερα έσοδα από μία σειρά έργων που κατασκευάζει ή που βρίσκονται στο στάδιο της υπογραφής συμβάσεων.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο ανέρχεται στα 5,3 δις. ευρώ και κατανέμεται κατά 62,2% σε δημόσια έργα, κατά 20% σε ιδιωτικά έργα και κατά 17,8% σε ενεργειακά projects.
Από τα 5,3 δις. ευρώ για τα 2,9 δις. ευρώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις έργνω και τα 2,4 δις. ευρώ πρόκειται να υπογραφούν.
Πηγή: ΟΤ
- Πατινάζ σε glass floor – Το αριστούργημα του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ ήρθε την κατάλληλη στιγμή
- Τα μεγάλα σουτ του Φουρνιέ στο ΟΑΚΑ – Έτσι «εκτέλεσε» τον Παναθηναϊκό (vids)
- Ινδονησία: Μεγάλες ζημιές από το ηφαίστειο – Περίπου 10.000 εκτοπισμένοι έως τώρα
- Εβάν, το… εξοχικό σου
- Μπαρτζώκας: «Φανταστικό παιχνίδι – Πήραμε όσα μας έδωσε ο Παναθηναϊκός»
- e-ΕΦΚΑ – ΔΥΠΑ: Ο χάρτης πληρωμών της εβδομάδας