Financial Times: Θα τελειώσει ποτέ η φρενίτιδα με τα είδη πολυτελείας:
Η εταιρεία πολυτελών ειδών LVMH είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που ξεπέρασε το ορόσημο των 500δισ. δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση.
Το χρήμα δεν φέρνει την ευτυχία, αλλά για κάποιο περίεργο λόγο είναι προτιμότερο να κλαις φορώντας κολόνια Chanel παρά Μυρτώ λεμόνι…
Η Σάρον Γιόνγκ είναι μια από τις πολλές γυναίκες που όταν αισθάνονται μελαγχολικές πηγαίνουν για ψώνια. Ένα κραγιόν Dior, μια τσάντα Louis Vuitton, ένα σακάκι Armani… Η ίδια στην ηλικία των 30κάτι δουλεύει ως διευθύντρια μάρκετινγκ και παρότι τα παραπάνω είναι αρκετά ακριβά για το πορτοφόλι της, επιμένει να περιμένει μέχρι να μπορεί να τα αγοράσει, γιατί τα θεωρεί μια επένδυση που σε βάθος χρόνου θα βγάλει τα λεφτά της.
«Τα πιο μεγάλα ονόματα της μόδας πάντα έχουν αξία, ιδιαίτερα οι οίκοι με μεγάλη ιστορία πίσω τους», δηλώνει στην εφημερίδα Financial Times, δημοσιογράφος της οποίας την πέτυχε να τριγυρίζει στο πολυτελές κατάστημα La Samaritaine στο Παρίσι. Κάποιος θα περίμενε ότι με την τρέχουσα αύξηση του κόστους ζωής και τον ατελείωτο νέο πόλεμο στην Ευρώπη, να έχει μειωθεί η διάθεση των καταναλωτών για είδη πολυτελείας.
Αγορές στο κόκκινο
Στην πραγματικότητα συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, έχει χτυπήσει κόκκινο μετά την πανδημία του κοροναϊού, που ακολούθησε την κρίση χρέους και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Απόδειξη αυτού είναι ότι αυτές τις μέρες η εταιρεία πολυτελών ειδών LVMH στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων η Louis Vuitton, ο Dior, ο Gucci, αλλά και η Tiffany & Co, η Hublot και η Moet είναι η πρώτη ευρωπαϊκή εταιρεία που κατάφερε να ξεπεράσει το ορόσημο των 500δισ. δολαρίων σε κεφαλαιοποίηση και πλέον συγκαταλέγεται στις 10 πιο δυνατές εταιρείες σε παγκόσμιο επίπεδο. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία το 2021 η αγορά των πολυτελών ειδών είχε κέρδη 1.15τρισ. ευρώ, ενώ για το 2022 έχει καταγραφεί επιπλέον αύξηση της τάξεως του 19-21%.
Μήπως τελικά η ύφεση που λέγεται ότι μας περιμένει στη γωνία θα ανακόψει αυτή την ανάγκη για πλούσιες αγορές και διακοπές μέσα στη χλιδή, ακόμη κι αν είναι για δυο μέρες μόνο; Όλα εξαρτώνται από τις ΗΠΑ και την Κίνα, που είναι οι δίδυμες μηχανές ανάπτυξης πολυτελών ειδών και έχουν και το μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό, η δεύτερη μάλλον περισσότερο από την πρώτη.
Παρά τις δυσκολίες που προκάλεσε η πολιτική της μηδενικής ανοχής απέναντι στον κοροναϊό, που ακολουθούσε επί μακρόν η Κίνα, οι Κινέζοι καταναλωτές δεν σταμάτησαν σχεδόν ποτέ να αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των εσόδων από την πώληση ειδών πολυτελείας.
Για πάντα;
Και το ερώτημα είναι ένα και συγκεκριμένο: δεν θα σταματήσει ποτέ αυτός ο κλάδος να κερδίζει από την ανάγκη μας για πολυτέλεια κάθε είδους; Θα υπάρξει κάμψη του, λένε οι αναλυτές, λόγω των δυσκολιών σε ΗΠΑ και Ευρώπη, αλλά σύντομα θα ξεπεραστεί από τους νέους κατά ορδές πελάτες από τα κράτη της Μέσης Ανατολής, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία.
«Ο τομέας της πολυτελείας είναι ένας από τους λίγους που είναι πραγματικά παγκόσμιος και τα επιτυχημένα brands του είναι επιτυχημένα παντού», αναφέρει ο Ρομπέρτο Κόστα, επικεφαλής των τραπεζικών συναλλαγών για πολυτελή είδη στο Σίτι του Λονδίνου. «Εταιρείες όπως η Prada έχει καταστήματα και καταναλωτές σε ΗΠΑ, Κίνα και Αργεντινή. Αν υπάρχει μικρή ζήτηση σε ένα μέρος, θα υπάρχει μεγαλύτερη σε άλλο».
Εξάλλου, η ανάγκη για όμορφα πράγματα είναι εξίσου μεγάλη παντού.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις