Δήμαρχοι της Αττικής μίλησαν στο in για τις ενέργειες αποφόρτισης της κίνησης στους Δήμους τους
Καταγράψαμε τις απόψεις και τις αποφάσεις που έλαβαν Δήμαρχοι του νομού Αττικής, στη προσπάθεια τους να αντιμετωπίσουν την ασφυκτική πίεση που ασκεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους Δήμους τους.
Σε μια προσπάθεια να εντοπίσουμε τι κάνουν Δήμοι της Αττικής προκειμένου να αντιμετωπίσουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους Δήμους τους, μιλήσαμε με τους Δημάρχους και καταγράψαμε τις απόψεις τους αλλά και τις δράσεις τους για να αποφορτίσουν τις πόλεις τους από τα οχήματα.
Δήμαρχος Ζωγράφου: «Καθημερινό φαινόμενο το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της πόλης μας»:
Πρώτη μας συνομιλία με τον Δήμαρχο Ζωγράφου, Βασίλη Θώδα ο οποίος μας είπε: «Ο Δήμος Ζωγράφου είναι η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Ελλάδος και η πέμπτη πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Ευρώπης, με ότι αυτό συνεπάγεται στα κυκλοφοριακά ζητήματα, καθώς συνδέεται περιφερειακά με κεντρικές οδικές αρτηρίες που μέσω της Λ. Παπάγου και της Γ. Ζωγράφου, συνδέουν τα νότια και τα βορειανατολικά προάστια με το κέντρο της Αθήνας.
Το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της πόλης μας είναι καθημερινό φαινόμενο. Το δεύτερο μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Δήμος μας και συνδέεται άμεσα με το κυκλοφοριακό είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Προσπαθούμε μέσα από δράσεις που υλοποιούμε να εξοικονομήσουμε θέσεις, ώστε να αποσυμφορήσουμε την κατάσταση. Στο πλαίσιο αυτό, μέσα σε αυτά τα 3,5 χρόνια που διοικούμε έχουμε απομακρύνει από τους δρόμους του Ζωγράφου 900 εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα και 180 μοτοσικλέτες, με αποτέλεσμα από τη μια να εξασφαλίσουμε νέες θέσεις στάθμευσης και από την άλλη να απομακρύνουμε εστίες μόλυνσης.
Επιδιώκουμε σε όλα τα νέα έργα που δημιουργούμε να προβλέπουμε θέσεις για πάρκινγκ. Για παράδειγμα στην κατασκευή του πάρκου στη συμβολή των οδών Μαικήνα και Ούλοφ Πάλμε προβλέπονται και 4 νέες θέσεις στάθμευσης.
Επιπλέον, προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε είτε επιχορηγήσεις από κάποιο ταμείο ή πρόγραμμα, είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για να δημιουργήσουμε υπόγειους χώρους στάθμευσης στα υπαίθρια πάρκινγκ του Δήμου, που τόσο ανάγκη έχει η πόλη του Ζωγράφου.
H αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν πολλοί χώροι στον Δήμο Ζωγράφου για δημιουργία πάρκινγκ και προς αυτή την κατεύθυνση έχουμε ρίξει το βάρος και εργαζόμαστε εντατικά και πιστεύουμε ότι θα έχουμε αποτελέσματα.
Σε κάθε περίπτωση απαιτείται ένας κεντρικός σχεδιασμός και συνεργασία της Περιφέρειας με τα αρμόδια υπουργεία που θα μπορούσαν να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα κονδύλια για την υλοποίηση των σχεδίων που θα έχουν στόχο τόσο τη σωστή διαχείριση του κυκλοφοριακού και την αποσυμφόρηση των πόλεων μας όσο και τη δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στον Δήμο Ζωγράφου είναι υπαρκτό και θέλει ρεαλιστικές λύσεις. Οφείλουμε να σχεδιάζουμε και να προτείνουμε πράγματα που θα μπορούν να εφαρμοστούν για να διευκολύνουν και να αναβαθμίζουν τη ζωή των δημοτών μας. Όλος ο μέχρι τώρα σχεδιασμός των έργων μας είναι ανθρωποκεντρικός. Δημιουργούμε έργα που αναβαθμίζουν τις ζωές των συμπολιτών μας, δίνοντας προτεραιότητα σε νέα πάρκα και αναπλάσεις ελεύθερων χώρων. Και έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε, έχοντας πάντα τους πολίτες μας ως προτεραιότητα».
Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου Γιάννης Φωστηρόπουλος αναφέρεται στο μεγάλο θέμα της χωροταξικής, πολεοδομικής και οικιστικής οργάνωσης της Αττικής, με έμφαση στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει και συνεχίζονται από τη Δημοτική Αρχή της πόλης
«Με βάση το νόμο για το ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής, με πρόβλεψη μέτρων και προγραμμάτων που προβλέπονται ως αναγκαία για τη χωροταξική, πολεοδομική και οικιστική οργάνωση της Αττικής και την προστασία του περιβάλλοντος, σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, κατά τους εξής τρόπους:
- Με τον ενιαίο πολεοδομικό και κυκλοφοριακό σχεδιασμό και προσανατολισμό της χωρικής ανάπτυξης
- Με την ολοκλήρωση του βασικού οδικού δικτύου Αττικής
- Με κυκλοφοριακή αναδιοργάνωση σε επίπεδο Πολεοδομικής Ενότητας με βάση τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας,
- Με έμφαση στα ήπια μέσα μετακίνησης,
- Με τη χωροθέτηση βασικών μονάδων εφοδιαστικής διαχείρισης και πρακτορείων μεταφορών, σε συνάρτηση με τη χωροταξική οργάνωση
Κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης οχημάτων στον Φλοίσβο
Ο Δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Γιάννης Φωστηρόπουλος επιχειρεί μια ολιστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος, δίνοντας έμφαση και στη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης.
«Εμείς, ως Δήμος Παλαιού Φαλήρου, συντεταγμένα και συμμορφούμενα ως προς αυτή την κατεύθυνση, με τη μελέτη και το έργο της Τεχνικής Υπηρεσίας μας:
- Ολοκληρώσαμε την εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας – ΣΒΑΚ, με βασικούς στόχους: Την μείωση του κόστους λειτουργίας των πόλεων, με τρόπο ώστε να είναι ενεργειακά αποδοτικές και με πρόβλεψη σε πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, μικρότερες ταχύτητες, υψηλής ποιότητας δημόσιους χώρους και ανθρώπινο περιβάλλον με έμφαση στη δημόσια υγεία.
- Ολοκληρώσαμε το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.). Συνολικά, χωροθετούνται 81 θέσεις φορτιστών σε 55 διαφορετικά σημεία.
- Εκπονούμε μελέτες για την «Κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης οχημάτων στον Φλοίσβο συνολικού προϋπολογισμού 1.373.299,66, ακριβώς κάτω από τις παιδικές χαρές στο Πάρκο Φλοίσβου. Η μελέτη χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Ανάπτυξης και Αλληλεγγύης για την Τοπική Αυτοδιοίκηση «ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ». Κατόπιν ολοκλήρωσης των μελετών θα ακολουθήσει χρηματοδότηση ύψους 11.020.500,34 € για την κατασκευή του έργου.
Το parking σχεδιάζεται να διαθέτει περίπου 400 θέσεις, αναπτυσσόμενες σε έναν υπόγειο όροφο με πρόσβαση κάτω από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, ούτως ώστε να καλυφθεί και ένα κομμάτι της τοπικής ζήτησης, συνδέοντας τον αστικό ιστό του Παλαιού Φαλήρου με την παραλία, προκειμένου να εξυπηρετηθεί (και) η τοπική αγορά.
- Εκπονούμε μελέτη τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου στο Ρέμα Πικροδάφνης
- Εκπονούμε επίσης μελέτη Masterplan για την ανάπλαση του παραλιακού μετώπου-διαμόρφωσης τμήματος της παραλιακής ζώνης. Η κεντρική ιδέα της ανάπλασης είναι η επέκταση της πόλης στη θάλασσα. Το παράκτιο μέτωπο αναβαθμίζεται σε χώρο ήπιας αναψυχής και αποδίδεται στον πεζό, στον ποδηλάτη, στον κάτοικο.
Και ακόμα, βρισκόμαστε σε διαβούλευση με συναρμόδιους φορείς για:
1. Τον πεζόδρομο-ποδηλατόδρομο
2. Την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου, μέσω της οποίας διεκδικούμε μέσω μελέτης μας, διασύνδεση του Παλαιού Φαλήρου με το Μετρό.
3. Την κατασκευή του Πάρκου Ναυτικής Παράδοσης (με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας)
4. Την κατασκευή νέου Αστικού Πάρκου Ελληνικού»
Κοινόχρηστη μετακίνηση
Ο Δήμος Νέας Σμύρνης έχει εκπονήσει ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας σε μια προσπάθεια να περιορίσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και να δώσει στους δημότες του περισσότερο ελεύθερο πράσινο χώρο.
Σύμφωνα, λοιπόν, με το ΣΒΑΚ για να μειωθεί η κυκλοφορία στους δρόμους απαιτούνται
- Ενίσχυση των δημόσιων μέσων μεταφοράς και πύκνωση των δρομολογίων (λεωφορείων ΟΑΣΑ & Δήμου, τραμ).
- Προώθηση ήπιων τόνων μετακίνησης και ιδιαίτερα των μη μηχανοκίνητων (πεζή, ποδήλατο, πατίνι, ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα (ΕΠΗΟ). Δημιουργία ποδηλατικών υποδομών (ποδηλατοδρόμων & χώρων ασφαλούς στάθμευσης) και χώρων φόρτισης.
- Κοινόχρηστη μετακίνηση: δηλαδή μέσα κοινής χρήσης (ΙΧ) με τα οποία θα μετακινούνται 3-4 άτομα που εργάζονται στο ίδιο ή σε παραπλήσιο σημείο.
- Επικοινωνία και ευαισθητοποίηση των πολιτών προκειμένου να επέλθει αλλαγή νοοτροπίας των μετακινούμενων (ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, παροχή κινήτρων για μείωση της χρήσης Ι.Χ και προώθηση βιώσιμης αστικής κινητικότητας).
- Οργάνωση και βελτίωση της πρόσβασης των οχημάτων διανομής στο αστικό δίκτυο. Δημιουργία μικρών κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας.
- Δημιουργία πράσινων διαδρομών για ενθάρρυνση ήπιων και ενεργών μετακινήσεων.
- Ανάπτυξη ευφυούς συστήματος μεταφορών (ITS) και εργαλείων διαχείρισης κινητικότητας.
- Εξέταση για εκκίνηση της υπηρεσίας on-demand για δημόσια συγκοινωνία. Χρήση εργαλείων crowdsensing για την καταγραφή των προβλημάτων/ αναγκών σε μετακινήσεις».
Δήμαρχος Βύρωνα: «Προτεραιότητα στους πεζούς – Μέριμνα για ηλικιωμένους και ΑμΕΑ»
Ο Γρηγόρης Κατωπόδης, Δήμαρχος Βύρωνα μας είπε:«O Δήμος Βύρωνα, στο πλαίσιο της κατεύθυνσης που έχει επιλέξει για μια κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα, προκειμένου το κυκλοφοριακό πρόβλημα, όπως το γνωρίζουμε σήμερα, να αποτελέσει σύντομα παρελθόν, έχει προχωρήσει σε μια σειρά στρατηγικών μελετών που διαμορφώνουν το πλαίσιο και το όραμα μας για το Δήμο την επόμενη μέρα.
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων, το Σχέδιο Αστικής Προσβασιμότητας, αλλά και η συμμετοχή του Δήμου στο Δίκτυο για την Βιώσιμη Κινητικότητα, εγγυώνται πως οι διασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις για έργα οδικής ασφάλειας, αναπλάσεων δημόσιων χώρων, κοινόχρηστων ποδηλάτων και ηλεκτροκίνησης, θα αλλάξουν τα επόμενα χρόνια την καθημερινότητα των πολιτών προς το καλύτερο.
Αξίζει να σημειώσουμε, ότι ο Δήμος Βύρωνα, ως προσφυγικός Δήμος, άρχισε να χτίζεται κάπως «άναρχα» για να καλυφθούν οι επείγουσες στεγαστικές ανάγκες των προσφύγων από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτό δημιούργησε κάποια εγγενή προβλήματα διαθέσιμων ελεύθερων χώρων, ευρύχωρων δρόμων και πεζοδρομίων, ειδικά στο κέντρο της πόλης.
Για να διευκολύνουμε αυτή την κατάσταση αποσύρουμε συστηματικά από τους δρόμους εγκαταλελειμμένα οχήματα, ελευθερώνοντας θέσεις στάθμευσης και διαθέσιμο χώρο για τους πολίτες. Τα τελευταία 7 χρόνια έχουμε αποσύρει συνολικά 750 εγκαταλελειμμένα οχήματα από τους δρόμου της πόλης μας (περίπου 76 ΙΧ και φορτηγά και 24 δίκυκλα το χρόνο).
Παράλληλα αυτήν την περίοδο, βρίσκεται σε εξέλιξη η δημιουργία νέων πεζοδρομίων, η διαπλάτυνση των υφιστάμενων και μια γενικότερη διευθέτηση του δημόσιου χώρου, στο κέντρο του Βύρωνα στο πλαίσιο του έργου «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» με προϋπολογισμό 1.500.000 €. Επίσης δρομολογείται η υλοποίηση του Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας, ύψους 2.000.000, που προβλέπει διαβάσεις πεζών, διαμόρφωση πεζοδρομίων, ασφαλτοστρώσεις κ.ά.».
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα απασχολεί εκατομμύρια κατοίκους του Λεκανοπεδίου. Αυτό που έχει τονιστεί από ειδικούς είναι πως υπάρχουν κάποιες λύσεις που μπορεί να εφαρμοστούν άμεσα και να αποσυμπιέσουν έστω και λίγο το ζήτημα. Ρύθμιση των φαναριών σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, απαγόρευση στάθμευσης σε κεντρικούς δρόμους που μειώνουν στο μισό την δυναμικότητα των δρόμων, αλλά και μια μελέτη συνολική αφού διαφορετικούς δρόμους ευθύνης έχουν οι Δήμοι και άλλους η Περιφέρεια. Οπότε όποια παρέμβαση γίνεται θα πρέπει έχει προσαρμοστεί σε ένα συνολικό πλάνο.
Θεόδωρος Αμπατζόγλου, Δήμαρχος Αμαρουσίου: Απαιτείται ολιστικός στρατηγικός σχεδιασμός
Όσο αυξάνει ο κυκλοφοριακός φόρτος στην Αττική, τόσο περισσότερο επιβαρύνεται το Μαρούσι. Διότι η πόλη μας αποτελεί έναν σημαντικό μητροπολιτικό κόμβο της Αττικής που φιλοξενεί πλήθος επιχειρήσεων, ιδίως μεγάλης κλίμακας. Είναι γνωστό δε ότι σε κανέναν από τους υπόλοιπους 65 Δήμους της Αττικής δεν υπάρχει αυτή η υπερσυγκέντρωση υγειονομικών μονάδων, κλινικών και ιατρείων που σημειώνεται εδώ. Αλλά και στην αναψυχή, το Μαρούσι αποτελεί κόμβο και σημείο αναφοράς καθώς διαθέτει μεγάλα εμπορικά υπερ-κέντρα που προσελκύουν χιλιάδες πολίτες από κάθε γωνιά της Αττικής.
Άρα, όταν αναφερόμαστε στην κυκλοφοριακή επιβάρυνση του Αμαρουσίου, θα πρέπει να επικεντρώνουμε σε λύσεις ολιστικής αντιμετώπισης καθώς τα γενεσιουργά αίτια έχουν υπερτοπικό χαρακτήρα και εν πολλοίς ξεπερνούν και τις δυνατότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και θα γίνω πολύ συγκεκριμένος.
Η επέκταση της Γραμμής 4 όπως και η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προς την Εθνική Οδό, αναμένεται να αποσυμφορήσουν σημαντικά το Μαρούσι. Ως Διοίκηση του Δήμου έχουμε ρίξει το βάρος και στην υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρου Κηφισίας, στο ύψος της οδού Πεντέλης και οφείλω να σας πω ότι για όλα αυτά βρισκόμαστε σε διαρκή διαβούλευση και συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, τους εμπλεκόμενους φορείς, τους όμορους Δήμους, λαμβάνοντας θετική ανταπόκριση.
Ταυτόχρονα, έχουμε ενισχύσει τη δημοτική μας συγκοινωνία, εξυπηρετώντας σε καθημερινή βάση 15.000 συμπολίτες μας, είμαστε από τους πρώτους Δήμους στην Αττική που έχουμε ολοκληρώσει την εκπόνηση Σχεδίου Βιώσιμης και Αστικής Κινητικότητας, αναθεωρούμε τον χωροταξικό – πολεοδομικό μας σχεδιασμό μέσα από το πλέον σύγχρονο πολεοδομικό εργαλείο, το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο και απελευθερώνουμε νέους κοινόχρηστους χώρους για να δώσουμε «ανάσα» στο Μαρούσι, τους κατοίκους και τους επισκέπτες του.
Απαιτείται, όπως προανέφερα, ολιστικός στρατηγικός σχεδιασμός, συγκοινωνιακών και κυκλοφοριακών παρεμβάσεων μεγάλων έργων πνοής με ελαχιστοποίηση της χρονοβόρας γραφειοκρατίας, που απαιτείται ακόμη και για τη σύνταξη μιας κυκλοφοριακής μελέτης.
- Επικίνδυνη κλιμάκωση μετά τη δολοφονία Κιρίλοφ – Πώς η SBU κατάφερε πλήγμα στην καρδιά της Μόσχας
- Απίθανη ατάκα Μεσίνα: «Ελπίζω να μην αντιμετωπίσουμε ξανά τον Ναν μετά από τιμωρία»
- Τραγωδία στην Εύβοια: Δύο αδέλφια σκότωσαν τον πατέρα τους
- Φλόρενς Πίου: Δεν θέλω να χωράω σε στερεότυπα που φτιάχνουν οι άλλοι κι ας με πουν προβληματική
- Κίνηση: «Σημειωτόν» οι οδηγοί σε Κηφισό και Κηφισίας – Καθυστερήσεις και στην Αττική Οδό
- H απονομή του τροπαίου στους Μιλγουόκι Μπακς (vids)