Καμπάνια με town hall meetings και social media – Τι αλλάζει, τι κρατάει ο Μητσοτάκης από το προεκλογικό μοντέλο του 2019
Περισσότερη απευθείας επικοινωνία με πολίτες θέλει ο πρωθυπουργός – Ο «αναβαθμισμένος» ρόλος των κομματικών συγκεντρώσεων.
Περισσότερη απευθείας επικοινωνία με πολίτες, ώστε ο ίδιος να περνάει τα μηνύματά του, είτε αφορούν τον απολογισμό διακυβέρνησης είτε σχετίζονται με το πρόγραμμα για την επόμενη μέρα, επιδιώκει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Το ίδιο επιχειρεί άλλωστε και ο Αλέξης Τσίπρας, σχεδιάζοντας περιοδείες που περιλαμβάνουν χαλαρή βόλτα, ομιλίες σε καφέ και πλατείες.
Ο πρωθυπουργός προγραμματίζει ενόψει των εκλογών και κάποια, διαφορετικού περιεχομένου, town hall meetings, δηλαδή θεματικές συζητήσεις στις οποίες τον πρώτο λόγο έχουν οι ερωτήσεις των πολιτών. Στόχος, να προκύπτει διαδραστική συζήτηση με μικρότερο πλην στοχευμένο κοινό στο οποίο ο Μητσοτάκης θα εξηγεί τις θέσεις του, ενώ το κόμμα θα καταγράφει ανησυχίες και αιτήματα των πολιτών.
Η ορολογία (και η ιδέα) έρχεται από τις ΗΠΑ, ωστόσο αυτό το μοντέλο των προεκλογικών συζητήσεων με συγκεκριμένη θεματολογία είναι «δοκιμασμένη» για τον πρωθυπουργό, καθώς και το 2019 είχε ζητήσει να μπει τέλος στις παραδοσιακές κομματικές συγκεντρώσεις και να προκρίνονται αποκλειστικά οι επαφές με επιμέρους κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες.
Σήμερα η αρχή με θέμα την Υγεία
Η αρχή θα γίνει σήμερα το απόγευμα στο Ωδείο Αθηνών, όπου ο Μητσοτάκης θα έχει συζήτηση με πολίτες με θέμα την Υγεία. Το πρότζεκτ ωστόσο θα έχει συνέχεια, πιθανότατα άμεσα, με νέα θεματική. Η δημόσια υγεία είναι σε κάθε περίπτωση στην κορυφή των προγραμματικών δεσμεύσεων της ΝΔ, ενώ αντίστοιχο βάρος ρίχνουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ.
Όλα δείχνουν ότι οι θεματικές εκδηλώσεις θα «πιάσουν» και τον βασικότερο άξονα δεσμεύσεων του Μητσοτάκη, αυτόν της οικονομίας. Μένει όμως να φανεί τόσο η ατζέντα όσο και ο τρόπος με τον οποίο θα εξελιχθεί το εγχείρημα.
Crash test 2019-2023
Αν γινόταν ένα crash test στην προεκλογική δραστηριότητα του Μητσοτάκη το 2019 και το 2023 θα κατέγραφε κανείς σημαντικές διαφοροποιήσεις – ή μάλλον προσαρμογές στο νέο πολιτικό περιβάλλον – αλλά και κάποιες ομοιότητες.
Αν και υπό μία έννοια τα town hall meetings έχουν δοκιμαστεί το 2019, αυτή τη φορά δεν μένουν εκτός κάδρου οι μεγάλες, κομματικές συγκεντρώσεις. Αντίθετα σε κάθε περιοδεία του πρωθυπουργού, οργανώνεται ομιλία του ενώπιον κομματικού ακροατηρίου χωρίς να λείπουν τα προεκλογικά… αξεσουάρ: κόρνες, πανό κ.λπ. Επίσης θα πραγματοποιηθούν δύο κεντρικές συγκεντρώσεις – μία στη Θεσσαλονίκη, μία στην Αθήνα – την τελευταία εβδομάδα προ της κάλπης. Είναι σαφές ότι μπροστά στις προκλήσεις της απλής αναλογικής το κόμμα βγαίνει σε πρώτο πλάνο, με αναγκαίες για τη συσπείρωση τις πολυπληθείς γαλάζιες μαζώξεις, όσο κι αν παραμένουν στοιχεία από την αμερικανικού τύπου εκστρατεία του 2019.
Σε ό,τι αφορά το ακροατήριο στο οποίο απευθύνεται ο Μητσοτάκης, το 2019 το κεντρικό μότο της ΝΔ ήταν ότι «θα επιστρέψουμε στη μεσαία τάξη όσα της στέρησε ο ΣΥΡΙΖΑ». Οι μεσαίοι ήταν με διαφορά το σημαντικότερο πεδίο αναμέτρησης στη μονομαχία Μητσοτάκη – Τσίπρα. Προφανώς και η μεσαία τάξη παραμένει βασικός κοινός «στόχος» των κομματικών επιτελείων, τα οποία όμως προσδοκούν ότι θα απευθύνονται αποτελεσματικά σε περαιτέρω ομάδες: μισθωτούς και ευάλωτους, συνταξιούχους κ.λπ.
Η ατζέντα
Στο πλαίσιο αυτό, όπως και το 2019, ο Μητσοτάκης προσπαθεί να βγει μπροστά με «θετικό λόγο». Σε αντιπαραβολή με την «καμπάνια του γκρίζου και της μιζέριας του ΣΥΡΙΖΑ», όπως ο ίδιος έλεγε χθες από την Κηφισιά. Προ τετραετίας η οικονομική πολιτική ήταν στο επίκεντρο, όπως και σήμερα, μαζί με τον προγραμματικό σχεδιασμό για φοροελαφρύνσεις.
Πλέον η ατζέντα διευρύνεται με την κοινωνική πολιτική, ειδικότερα με την κοινωνική διάσταση των πολιτικών της ΝΔ. Τα σχετικά σινιάλα έχουν δοθεί εδώ και μήνες, από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης έχει φέρει στην πρώτη γραμμή ερωτήματα όπως «ποιος μπορεί να αναπτύσσει την οικονομία στηρίζοντας διαρκώς την κοινωνία;».
Οι νέοι και τα social media
Σε ό,τι αφορά τα social media, η ΝΔ προσπάθησε να δώσει έμφαση ήδη από το 2019, προσδοκώντας ότι τα γαλάζια μηνύματα θα φτάνουν πιο αποτελεσματικά στις νεότερες γενιές. Σύμφωνα με έρευνα σε νέους 17-29 ετών (Opinion Poll/The Toc), το 51,4% των ερωτηθέντων απαντούν ότι ενημερώνονται για την επικαιρότητα κυρίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακολουθούν οι ιστοσελίδες (18,4%), η τηλεόραση (15,3%) κ.ο.κ.
Η ανάγκη του Μητσοτάκη και των υπόλοιπων πολιτικών αρχηγών να μιλήσουν σε ηλικίες και ομάδες που είναι λιγότερο πολιτικοποιημένες και περισσότερο δύσπιστες για το πολιτικό σύστημα τούς έχει οδηγήσει σε… μπαράζ αναρτήσεων σε όλα τα social media – από το κλασσικό Facebook (ενδεικτικός ο μακροσκελής, κυριακάτικος απολογισμός έργου από τον Μητσοτάκη) μέχρι το TikTok (της γενιάς Ζ).
- Χεσούς Νάβας: «Το ποδόσφαιρο είναι η ζωή μου – Υπήρχαν μέρες που δεν μπορούσα να περπατήσω»
- Χριστούγεννα: KFC, καλικάντζαροί και άλλες παράξενες παραδόσεις απ’ όλον τον κόσμο
- Ολυμπιακός: Τα 25 λεπτά των παικτών, τα 90 των διαιτητών…
- Μοζαμβίκη: Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Άρης: Η επιστροφή του Σίστο
- Νέα Σμύρνη: 20χρονος εισέβαλε σε κηδεία, χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια ιερέων