Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Το τέλος του «πάμε για ένα ποτό» – Γιατί οι Gen Z-ers δεν πίνουν αλκοόλ στο πρώτο ραντεβού

Το τέλος του «πάμε για ένα ποτό» – Γιατί οι Gen Z-ers δεν πίνουν αλκοόλ στο πρώτο ραντεβού

Προς κατάργηση οδεύει η φράση «πάμε για κανένα ποτάκι» που κάποτε θριάμβευε στο κλείσιμο του πρώτου ραντεβού!

Πολύ ποτό έχει καταναλωθεί στα πάντα αγχωτικά πρώτα ραντεβού. Ερωτικές ιστορίες που έγραψαν ιστορία ξεκίνησαν από ένα κοκτέιλ, μία μπύρα, με κάτι σε αλκοόλ να ρέει στα ποτήρια!

Για πολλά χρόνια το πιο συνηθισμένο πρώτο ραντεβού ήταν σε ένα μπαράκι ή σε ένα εστιατόριο, όπου το γεύμα συνοδευόταν από ένα ποτήρι κρασί –τουλάχιστον! Όμως, η Gen Z, αυτή η γενιά που όλα τα κάνει με τον δικό της μοναδικό τρόπο –και καλά κάνει- ηγείται του «κινήματος» των νηφάλιων ή «στεγνών» όπως αλλιώς λέγονται, πρώτων ραντεβού.

Μία έρευνα της εφαρμογής γνωριμιών Hinge, διαπίστωσε ότι τρεις στους τέσσερις χρήστες της δεν βγαίνουν για ποτό στα πρώτα ραντεβού. Ένας στους τρεις Gen Z-ers δεν πίνει καθόλου αλκοόλ, μία «τάση» που είναι γενικά δημοφιλής μεταξύ εφήβων και νέων ενηλίκων στον αναπτυγμένο κόσμο –ανεξάρτητα από τα ραντεβού.

Το παράδοξο της Αυστραλίας και οι συνήθειες των Gen Zers

Μια έρευνα του 2019 για τη χρήση ναρκωτικών σε όλον τον κόσμο διαπίστωσε ότι η Αυστραλία είναι η χώρα που καταναλώνει περισσότερο αλκοόλ. Όμως οι 20άρηδες που απείχαν από το αλκοόλ υπερδιπλασιάστηκαν από το 2001 μέχρι το 2019.

Η ερευνήτρια του Πανεπιστημίου La Trobe, Δρ Amy Pennay, παραδέχεται ότι δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς γιατί η Gen Z είναι θιασωτής της νηφαλιότητας. «Μια σειρά παραγόντων διαμορφώνουν το πώς οι νέοι άνθρωποι γίνονται ενήλικες. Δεν είναι μόνο η κατανάλωση αλκοόλ που μειώνεται. Είναι και η χρήση ναρκωτικών. Επίσης οι Gen Z-ers κάνουν σεξ σε μεγαλύτερη ηλικία, οδηγούν πιο αργά, φεύγουν από το σπίτι τους πιο αργά και γενικά έχουν άλλους ρυθμούς. Σκέφτονται πολύ το μέλλον που σημαίνει ότι τα πάνε καλά στο σχολείο, για να τα πάνε καλά στο πανεπιστήμιο και να καταφέρουν στο μέλλον να βγάλουν λεφτά σε μια ανταγωνιστική αγορά εργασίας» εξηγεί η Δρ Pennay.

Πώς ο κορονοϊός ευνόησε τα… νηφάλια πρώτα ραντεβού

Στην μετάβαση προς τα νηφάλια ραντεβού, σημαντικό ρόλο έπαιξε η πανδημία του κορονοϊού, και ειδικά τα πρώτα χρόνια της σκληρής καραντίνας, που ήθελες δεν ήθελες δεν έβρισκες ανοιχτά μαγαζιά για να πιεις.

Έτσι, οι εργένηδες, οι ερωτευμένοι και όσοι άλλοι συνάντησαν το έτερον ήμισυ μέσα στην πανδημία έπρεπε να γίνουν εφευρετικοί για τα πρώτα ραντεβού.

«Λόγω των περιορισμών, το μόνου που μπορούσαν να κάνουν ήταν να πηγαίνουν βόλτες» εξηγεί ο Russ Ross, σύμβουλος σχέσεων. «Έτσι, από το παραδοσιακό δείπνο με κρασί ή κοκτέιλ στο πρώτο ραντεβού, περάσαμε σε περιπάτους και βόλτες με σκύλους στα πάρκα» λέει.

Αυτές οι βόλτες γίνονται συνήθως στο φως της μέρας οπότε σχεδόν εκμηδενίζεται η προσδοκία για αλκοόλ, εξηγούν οι ειδικοί.

Τα ραντεβού χωρίς αλκοόλ άλλαξαν την κουλτούρα των σχέσεων

Όπως αναφέρει ο Ross στο BBC, η στροφή στα alcohol-free ραντεβού άλλαξε την κουλτούρα των σχέσεων, υπό την έννοια ότι είναι πιο πιθανό να προκύψει μια πραγματική σύνδεση ανάμεσα στο ζευγάρι παρά ένα μεθυσμένο one night stand.

«Αν και στο παρελθόν δεν θα μπορούσα να φανταστώ τίποτα χειρότερο από ένα νηφάλιο πρώτο ραντεβού, στην πράξη ήμουν πιο πολύ από κάθε άλλη φορά ο εαυτός μου και η αυτοπεποίθησή μου τονώθηκε» λέει η Millie Gooch, ιδρύτρια της «Κοινωνίας των Νηφάλιων Κοριτσιών», μιας από τις μεγαλύτερες τέτοιες κοινότητες στον κόσμο.

«Το να μην πίνω στα ραντεβού, με βοηθά να καταλαβαίνω καλύτερα αν όντως μου αρέσει κάποιος ή απλά τον έβλεπα πιο όμορφο και ενδιαφέρον από το πολύ… τζιν!» προσθέτει η Millie.

Δικό σας το μαχαίρι, δικό σας και το καρπούζι για το αν και πόσο αλκοόλ θα φέρετε στο τραπέζι στο επόμενο πρώτο ραντεβού!

Must in

Πέρασαν στους «4» του EFL Cup Άρσεναλ, Λίβερπουλ και Νιούκαστλ

Βραδιά των φαβορί στο EFL Cup με τις Άρσεναλ, Λίβερπουλ και Νιούκαστλ να περνούν στην επόμενη φάση του θεσμού

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο