Alpine A290_β Concept: Χωρίς συμβιβασμούς
H γαλλική φίρμα παρουσιάζει την εκδοχή της για ένα ηλεκτρικό hot-hatch το οποίο θα έχει ως αφετηρία το προσεχώς αναγεννημένο ως ηλεκτρικό R5 και στοχεύει να αναβιώσει τις ένδοξες σπορ σελίδες του παρελθόντος, ανεξαρτήτως ηλεκτρικού προσήμου
To Renault 5 Alpine πρωτοπαρουσιάστηκε το 1976, κάπως μακρινό πια εξαιτίας της τεχνολογικής εξέλιξης που έχει σημειωθεί έκτοτε σε κάθε πεδίο της αυτοκίνησης -και όχι μόνο. Αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι υπήρξε ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της ιδιότυπης κατηγορίας των hot-hatch, μια «παράδοση» που όπως όλα δείχνουν σκοπεύει να διατηρήσει και στο μέλλον με την Alpine η οποία στην νέα εποχή έχει τον ρόλο της RenaultSport, να παρουσιάζει με την μορφή ενός πρωτοτύπου τη δική της εκδοχή επιδόσεων για το επικείμενο Renault 5.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, αν και προς το παρόν δεν έχουμε ακόμα δει το Renault 5 ως έκδοση παραγωγής, το A290_β όπως ονομάζεται το concept car θα μετουσιωθεί σε έκδοση παραγωγής το 2024 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Renault στο Douai.
Aυτονόητα το Renault 5 όσο και η έκδοση της Alpine θα έχουν την ίδια αφετηρία εν προκειμένω, την πλατφόρμα CMF-B EV η οποία έχει σχεδιαστεί εξαρχής με το σκεπτικό της ηλεκτροκίνησης. Σε ό,τι αφορά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου Α290 «beta», είναι προφανές ότι οι σχεδιαστές της Alpine εκμεταλλεύτηκαν πλήρως το status του concept, εξωθώντας την αισθητική στα άκρα.
Εκτός από τα σκαμμένα πλευρικά τμήματα που απηχούν την αισθητική του splitter μπροστά και του αεροδυναμικού διαχύτη, και υιοθετούν χαρακτηριστικό σκούρο φινίρισμα από ανθρακόνημα, το A290_β διαθέτει τετραγωνισμένα φώτα εμπνευσμένα από το A470, το αγωνιστικό της Alpine στο πρωτάθλημα αντοχής, λεπτομέρειες σε κόκκινο χρώμα και τροχούς 20 ιντσών παρά το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου (4,05 μ.) που δείχνουν ακόμα επιβλητικότεροι χάρη στο τετραγωνισμένο μοτίβο που έχουν στο κέντρο τους που υιοθετεί τα χρώματα της γαλλικής σημαίας. Οι τροχοί ντύνονται με ελαστικά της Michelin η οποία αναμένεται να παρέχει τη γόμα και για την έκδοση παραγωγής του μοντέλου.
Εκτός από το μήκος των 4,05 μέτρων τις διαστάσεις του Α290_β συμπληρώνει το πλάτος των 1,85 μ. καθώς διαθέτει ιδιαιτέρως μεγάλα μετατρόχια καθώς και το ύψος των 1,48 μ.
Το εσωτερικό αποτελεί ακόμα ένα σημείο υπερβολής και αξιοποίησης του πρωτότυπου του χαρακτήρα του καθώς υιοθετεί μια τριθέσια διάταξη με την θέση του οδηγού να «προηγείται» και τοποθετείται κεντρικά έναντι δύο ακόμα πίσω καθισμάτων για τους επιβαίνοντες αλά McLaren F1. Τα καθίσματα κατασκευάζονται από ανθρακόνημα και ανήκουν στην κατηγορία των bucket ενώ το ταμπλό σχεδιάστηκε για να θυμίζει μονοθέσιο της F1 και το τιμόνι αντλεί τις επιρροές του από τα αγωνιστικά LMP2 A470 και την A523.
Προς το παρόν η Alpine δεν μπαίνει σε λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά τα μεγέθη ισχύος, σημειώνει ωστόσο ότι το πρωτότυπο μοντέλο επωφελείται από σύστημα διαχείρισης ροπής και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα. Η τελευταία έχει επιβεβαιωθεί και για την έκδοση παραγωγής του «απλού» Renault 5 κατ΄επέκταση θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και για την έκδοση της Alpine. Επίσης το A290_β διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης (Wet, Dry, Full) που αναμένεται να μεταφερθούν και στην έκδοση παραγωγής, μια πιο σφικτή ρύθμιση για την ανάρτηση καθώς και σύστημα πέδησης της Brembo αποτελούμενο από τετραπίστονες δαγκάνες όπως ισχύει και για την A 110.
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Στα «ΝΕΑ» της Παρασκευής: Μια αλλαγή που ανατρέπει το σκηνικό
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια