Porsche 718 Spyder RS: Τελευταία ευκαιρία
Η Porsche αποχαιρετά την εποχή εσωτερικής καύσης των «μικρών» της με μια ισχυρότερη έκδοση της 718 Spyder η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στο ταιριαστό περιβάλλον του Goodwood
Aν και το συγκεκριμένο μοντέλο δεν ονομάζεται Boxster ή Cayman, αλλά 718, στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την τελευταία έκδοση των Boxster και Cayman, πριν αυτές ενδώσουν στην αμιγή ηλεκτροκίνηση, όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Porsche.
Για όσους δεν έχουν εξοικειωθεί με τις πληθωρικές εξελίξεις και την προσέγγιση της Porsche, 718 Spyder δεν συνεπάγεται Boxster αλλά μια πιο ακραία εκδοχή της Cayman χωρίς οροφή την οποία η γερμανική φίρμα πρόσθεσε στην γκάμα της προσφέροντας μια ακόμα έκδοση του μικρότερου μοντέλου της.
Όπως και να έχει με το κάπως παράδοξο status της 718 Spyder, ως συνήθως η γερμανική φίρμα αποφάσισε να αποχαιρετήσει το είδος εμφατικά παρουσιάζοντας την 718 Spyder RS η οποία ενσωματώνοντας μια σειρά από βελτιώσεις σε κινητήρα, ανάρτηση όσο και αισθητική φιλοδοξεί να προσφέρει μια εφάμιλλη όσο και ανοιχτή εναλλακτική στην Cayman GT4 RS.
Επίκεντρο της έκδοσης αποτελεί ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας της παραπάνω έκδοσης σε εκδοχή ισχύος 500 ίππων και 450 Nm ροπής. Τα συγκεκριμένα μεγέθη συνδυαστικά και με την μείωση του συνολικού βάρους της κατασκευής κατά 40 κιλά, σε 1.410 κιλά, έχουν ως αποτέλεσμα η RS να είναι ταχύτερη κατά μισό δευτερόλεπτο σε σχέση με την «απλή» 718 Spyder στη διαδικασία των «0-100» την οποία ολοκληρώνει σε 3,4 δευτερόλεπτα ενώ, παράλληλα, η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 306 χλμ./ώρα.
Όπως κάθε μοντέλο της Porsche, ο χαρακτήρας της 718 Spyder RS προδιαγράφεται ακόμα ποιο εντυπωσιακός από όσο υπαγορεύουν τα παραπάνω μεγέθη σε όρους απόκρισης και οδικής συμπεριφοράς χάρη και στον αμιγώς πισωκίνητο χαρακτήρα της. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς με τη συνδρομή ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αλλά και την συμβολή ενός διαφορικού με ενσωματωμένο σύστημα διαχείρισης ροπής.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ανάρτηση η οποία προσφέρει μια «ήπια» ρύθμιση, λιγότερο «επιθετική» από την αγωνιστικού προσανατολισμού GT4 RS και προσαρμοσμένη στον πολιτικό χαρακτήρα της 718 Spyder με τις ρυθμίσεις των ελατηρίων και των ενεργών αμορτισέρ να ευνοούν περισσότερο την άνεση στο δημόσιο οδικό δίκτυο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν πρόκειται για ένα άκρως δυναμικό στήσιμο. Φυσικά, ο οδηγός μπορεί να την προσαρμόσει στις δικές του ανάγκες καθώς τόσο το ύψος ο όσο και η γωνία camber και οι αντιστρεπτικές ράβδοι επιδέχονται, περαιτέρω, ρυθμίσεις χειροκίνητα.
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από δισκόφρενα χάλυβα τα οποία προαιρετικά μπορούν να αντικατασταθούν από carbon κεραμικά. Στις ιδιαιτερότητες της έκδοσης συνυπολογίστε και την παρουσία μιας χειροκίνητα ανοιγόμενης υφασμάτινης οροφής η οποία έχει επιλεγεί για λόγους μείωσης του βάρους (-7,6 κιλά). Αν ο οδηγός το επιθυμεί μπορεί να αφαιρέσει εντελώς την οροφή όσο και τον μηχανισμό της αφαιρώντας επιπλέον οκτώ κιλά από το σύνολο.
Τόσο το ύφασμα της οροφής όσο και στοιχεία του εσωτερικού όπως το τιμόνι και οι ζώνες ασφαλείας προσφέρουν τη δυνατότητα διακόσμησής τους με κόκκινες λεπτομέρειες. Κατά τα άλλα η σχεδίαση της Spyder RS δανείζεται πολλά στοιχεία από την GT4 RS υιοθετώντας ωστόσο επιπλέον ένα σετ εισαγωγών αέρα στο τμήμα ενώ, η αεροδυναμική πτέρυγα έχει αντικατασταθεί από ένα διακριτό duck-tail.
Mε την επιλογή του πακέτου Weissach προστίθεται στην εξίσωση περισσότερο ανθρακόνημα, υλικό από το οποίο αποτελείται το καπό, οι πλευρικές εισαγωγές και τα καλύμματα των καθρεπτών καθώς και ένα αναβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο που σχεδιαστικά παραπέμπει στην αγωνιστική 935/78 γνωστή ως Moby Dick. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται επίσης τροχοί από μαγνήσιο οι οποίοι συμβάλουν στην περαιτέρω μείωση του συνολικού βάρους.
H επίσημη πρεμιέρα της 718 Spyder RS θα πραγματοποιηθεί στο φεστιβάλ ταχύτητας του Goodwood, στα μέσα Ιουλίου αν και η έκδοση είναι ήδη διαθέσιμη προς παραγγελία στη Γερμανία όπου ξεκινά από τα 151.215 ευρώ. Για την συγκεκριμένη τιμή οι αγοραστές της θα παραλάβουν και ένα χρονογράφο με κάσα τιτανίου, ειδικά σχεδιασμένο για να ταιριάζει με την αισθητική του μοντέλου.
- Super League: Η βαθμολογία μετά τις νίκες Αστέρα και ΟΦΗ (pic)
- ΟΦΗ – Βόλος 4-0: «Καθάρισε» εύκολα τους Θεσσαλούς των 10 παικτών
- Γαλλία: Αυτή είναι η σύνθεση της νέας κυβέρνησης – Ποιους επέλεξε ο Μπαϊρού
- Ο Δένδιας ενημέρωσε τον Μητσοτάκη για αντιαεροπορικό και αντι- drone θόλο
- 2024: Η χρονιά που το πολιτικό τοπίο μετατοπίστηκε δεξιά και ακροδεξιά
- Θεσσαλονίκη: Αγιοβασίληδες έκαναν αναρρίχηση και μοίρασαν δώρα σε μικρούς ασθενείς του ΑΧΕΠΑ