Φρανκ Κάστορφ: «Πρώτα καταστρέφω και μετά συνθέτω, από τα ερείπια πάντα θα προκύπτει κάτι καινούργιο»
Στις 21 και 22 Ιουλίου θα παρουσιαστεί στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου η παράσταση της «Μήδειας» σε σκηνοθεσία του σπουδαίου Φρανκ Κάστορφ,
- Παραδέχθηκε τους «λευκούς γάμους» η Ειρήνη Μουρτζούκου – «Χρειάζεται ψυχολόγο» λέει η δικηγόρος της
- «Στο έλεος των fund» – Σε υπερήλικα με σύνταξη 395 ευρώ, του ζητούν 800€ για να μην βγει σε πλειστηριασμό το σπίτι του
- Washington Post: Αιμορραγεί ο Ισραηλινός στρατός – «Προτιμώ την οικογένειά μου από τον πόλεμο»
- «Έχουμε μάθει να ζούμε με τον πόνο» - Ραγίζει καρδιές η μητέρα της Έμμας
Ο επί 25 χρόνια καλλιτεχνικός διευθυντής του γερμανικού θεάτρου Volksbühne δέχθηκε την πρόταση του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου να σκηνοθετήσει τη δική του «Μήδεια». Συγκεκριμένα ανταποκρίθηκε στο εγχείρημα που εντάσσεται στην προσπάθεια της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας του Φεστιβάλ Κατερίνας Ευαγγελάτου, να καταστήσει την Επίδαυρο έναν τόπο για τον επαναστοχασμό πάνω στο στον αρχαίο δράμα, (κάτι αντίστοιχο είδαμε το 2021 με τον «Οιδίποδα» της Μάγια Τσάντε, σε σκηνοθεσίαΤόμας Οστερμάιερ).
Με πρωταγωνιστές τους Στεφανία Γουλιώτη, Σοφία Κόκκαλη, Μαρία Ναυπλιώτου, Αγγελική Παπούλια, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Αινεία Τσαμάτη, Νικόλα Χανακούλα και Νίκο Ψαρρά αυτό το διάστημα βρίσκεται σε εντατικές πρόβες.
Την Τετάρτη 10 Μαϊου η καλλιτεχνική ομάδα βρέθηκε στο ξενοδοχείο Academias Hotel στο κέντρο της Αθήνας και μίλησαν στους δημοσιογράφους για την πολλά υποσχόμενη παράσταση.
Η «Μήδεια» του Ευρυπίδη, η γυναίκα, η μόνη, η προδομένη, η εξόριστη, όπως είπε ο Κάστορφ. «Εχω μια ιδέα και μετά μια άλλη, μια άλλη που με πηγαίνει στην επόμενη. Μπορώ να υποσχεθώ τα πάντα και να κάνω το αντίθετο. Είναι μια, σχεδόν, ψυχοπαθολογική κατάσταση», δήλωσε ο ίδιος για τον τρόπο που εργάζεται.
«Πρώτα διαλύω το κείμενο και από τα ερείπιά του φτιάχνω κάτι καινούριο, ειδικά όταν πρωτοβγήκα στο γερμανικό θέατρο, εργάστηκα ώστε να καταστρέψω ό,τι υπήρχε νωρίτερα. Τώρα, βέβαια, στέκομαι μπροστά στα ερείπια και γίνομαι όλο και πιο συντηρητικός, υπενθυμίζω παρ’ όλ’ αυτά στον εαυτό μου, όπως και σε κάθε δημιουργό την αναγκαιότητα να γίνεται όλο και πιο ριζοσπαστικός, να εκπλήσσει τον εαυτό του όσο περνάνε τα χρόνια. Η τέχνη ειναι ένας μαραθώνιος που πρέπει ν’ αντέξεις».
Πώς σκέφτεται τη δική του Μήδεια; Ο ίδιος τοποθετήθηκε συγκεκριμένα «Σε κάθε γυναίκα υπάρχει η δυνατότητα μιας Μήδειας, οπότε όλες θα παίξουν τη Μήδεια», φέρνοντας όμως η καθεμία κάτι διαφορετικό».
Η επίσκεψη του στην Επίδαυρο και το δέος του χώρου
Επισκεπτόμενος μια χειμωνιάτικη μέρα την Επίδαυρο «Σ’ αυτό το θέατρο των 2.500 ετών, ένιωθα κι εγώ μόνος σ’ αυτό το θέατρο των δυόμισι χιλιάδων χρόνων και η αλήθεια είναι πως ο χειμώνας είναι πιο κοντά στο πνεύμα της τραγωδίας από ότι το καλοκαίρι».
Οι 5 Μήδειες
Η Μήδεια του Κάστορφ δεν θα ερμηνεύεται από μια ηθοποιό, αλλά από πέντε τις Αγγελική Παπούλια, Μαρία Ναυπλιώτου, Στεφανία Γουλιώτη, Ευδοκία Ρουμελιώτη, Σοφία Κόκκαλη, οι οποίες θα συνυπάρξουν σκηνικά με τους Νίκο Ψαρρά, Αινεία Τσαμάτη και Νικόλα Χανακούλα στους ανδρικούς ρόλους του Ιάσονα και του Κρέοντα. «Όταν χρειάστηκε να απαντήσω ποια ηθοποιός θα παίξει τη Μήδεια συνειδητοποίησα πως σε κάθε γυναίκα υπάρχει η δυνατότητα της Μήδειας, αυτή η παθολογική ανάγκη για εκδίκηση· αλλά κάθε γυναίκα την εκφράζει με τρόπο διαφορετικό».
Ο ενθουσιασμός των ηθοποίων για τη συνεργασία μαζί του
Η Μαρία Ναυπλιώτου δήλωσε ευτυχισμένη για αυτή τη συνεργασία «η πιο ευτυχισμένη της πορείας μου, έχω έρθει με πράγματα που δεν έχω ξαναζήσει.»
Η Στεφανία Γουλιώτη: «Η σκηνοθεσία του μοιάζει με ένα πίνακα του Ιερώνυμου Μπος όπου τίθενται όλα τα ζητήματα της ανθρώπινης φύσης, χωρίς να χαρακτηρίζονται από μια συνέχεια. Είναι ένας δημιουργός που εμπιστεύεται τους συνειρμούς του».
Η Ευδοκία Ρουμελιώτη αναφέρθηκε στην τεράστια ελευθερία που προσφέρει στον ερμηνευτή ο Γερμανός σκηνοθέτης «κάτι το οποίο είναι μαγικό και συνάμα προκαλεί φόβο».
Η Αγγελική Παπούλια σχολιάσε «ξεδιπλώνει ανοιχτά την σκέψη του στις πρόβες, θέτοντας τους ηθοποιούς συμμετέχοντες στην δραματουργία της παράστασης» ενώ η Σοφία Κόκκαλη υπογράμισε «η σκέψη του Κάστορφ ανατινάζει τη δική της συμβατική σκέψη, οδηγώντας τον ηθοποιό πιο κοντά στην περιοχή της δραματουργίας».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις