Η Fraport Greece συνεχίζει να αναπτύσσεται με τη βιωσιμότητα σε πρώτο πλάνο
Η πράσινη μετάβαση, η ψηφιοποίηση, οι συνεργασίες και η στήριξη των τοπικών κοινωνιών αποτελούν σταθερά προτεραιότητες της εταιρείας
- Τα κινεζικά «Περλ Χάρμπορ» πίσω από παραδεισένιους τουριστικούς προορισμούς που τρομάζουν την Ουάσινγκτον
- Πώς η Google μας λέει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε
- Halloween: «Γάτες» εναντίον Ρεπουμπλικανών στην παρέλαση της Νέας Υόρκης
- Θρήνος στην Εύβοια με τον νεκρό πυροσβέστη – Βίντεο με την αεροδιακομιδή
Τα σχέδιά της για ένα κερδοφόρο, αλλά και πράσινο μέλλον παρουσίασε η Fraport Greece στο πλαίσιο της 14ης ετήσιας συνάντησης των Διαχειριστών Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων (ACI EUROPE 14th Regional Airports Conference & Exhibition, RACE 2023), την οποία και φιλοξένησε στο ανανεωμένο αεροδρόμιο των Χανίων στα τέλη Απριλίου 2023. Η συνάντηση, την οποία τίμησαν με την παρουσία τους περισσότερα από 150 κορυφαία στελέχη από τον κλάδο των αεροδρομίων και της ευρύτερης κοινότητας, αποτέλεσε άλλη μια απόδειξη της στροφής των μεγάλων εταιρειών προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Σε κεντρική προτεραιότητα της Fraport Greece, αλλά και των υπόλοιπων συμμετεχόντων αναδείχθηκε η λεγόμενη «πράσινη μετάβαση», με την εισαγωγή ενεργειακά βιώσιμων πρακτικών στη λειτουργία των αεροδρομίων. Για την επίτευξη του στόχου αυτού, που αφορά το σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας, αλλά και των κοινωνιών ευρύτερα, τα ευρωπαϊκά περιφερειακά αεροδρόμια αναλαμβάνουν ήδη σημαντικές πρωτοβουλίες για τη μείωση του ενεργειακού τους αποτυπώματος. Μάλιστα, μέσα σε έναν μόλις χρόνο, τα περιφερειακά αεροδρόμια στην Ευρώπη που φέρουν πιστοποίηση για τη διαχείριση και τη μείωση των εκπομπών CO2 στο πλαίσιο του Airport Carbon Accreditation άγγιξαν τα 207, από 146.
Τα βήματα που πραγματοποιεί προς αυτή την κατεύθυνση η Fraport Greece παρουσίασε ο CEO της εταιρείας, κ. Alexander Zinell, τονίζοντας ότι: «Ο όμιλος Fraport έχει δεσμευθεί για μηδενικές εκπομπές CO2 σε όλα τα υπό τη διαχείρισή του αεροδρόμια παγκοσμίως έως το 2045, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 75.000 τόνους έως το 2030. Παράδειγμα, το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», όπου το σύγχρονο σύστημα ελέγχου λειτουργίας των κτιριακών εγκαταστάσεων (BMS) επιτρέπει, μεταξύ άλλων, τη βέλτιστη χρήση της ενέργειας. Παράλληλα, εργαζόμαστε για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων σε πολλά από τα αεροδρόμια που διαχειριζόμαστε, στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο που διέπει τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις».
Νέες τεχνολογίες και ψηφιοποίηση
Σημαντικά εργαλεία τόσο για τη βιώσιμη ανάπτυξη, όσο και για τη βελτίωση της εμπειρίας των ταξιδιωτών και την ενίσχυση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων αποτελούν οι σύγχρονες τεχνολογίες και η ψηφιοποίηση των διαδικασιών – εύλογα, λοιπόν, βρίσκονται και οι δυο στον πυρήνα της στρατηγικής των περιφερειακών αεροδρομίων. Απόδειξη για αυτό και η εις βάθος ανάλυση των συγκεκριμένων θεμάτων στο εξειδικευμένο workshop για την «Ψηφιακή Καινοτομία», μια από τις τρεις κεντρικές στρατηγικές κατευθύνσεις που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, παράλληλα με την «Ανάπτυξη Προορισμών» και την «Αλληλεπίδραση και Διατήρηση Εργαζομένων».
Ήδη, η Fraport Greece έχει αναπτύξει πιλοτική υπηρεσία self-baggage drop-off στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία», το οποίο λειτουργεί και διαχειρίζεται, ως μέρος των ευρύτερων προσπαθειών της για ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της. Χρησιμοποιώντας την υπηρεσία, οι ταξιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώνουν τη διαδικασία παράδοσης των αποσκευών τους μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας, χωρίς να απαιτείται η παρουσία προσωπικού της αεροπορικής εταιρείας.
Στο πλευρό των τοπικών κοινωνιών
Βιώσιμη ανάπτυξη σημαίνει, εκτός των άλλων, και φροντίδα για τη δημιουργία θετικού αποτυπώματος επί των κοινοτήτων που επηρεάζονται άμεσα από τη δραστηριότητα της εκάστοτε εταιρείας. Αυτό είναι κάτι που ο κλάδος των αερομεταφορών το γνωρίζει καλά, όπως φάνηκε και από το γεγονός ότι σημαντική πτυχή του Συνεδρίου αποτέλεσε και η συνεχής ανάπτυξη συνεργασιών, με ιδιαίτερη έμφαση στις τοπικές κοινωνίες των αεροδρομίων. Όλοι οι σύνεδροι αναγνώρισαν την ανάγκη ενίσχυσης της σχέσης μεταξύ αεροδρομίων και τοπικών κοινωνιών, ως κίνηση που θα αποφέρει αμοιβαία οφέλη για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και την κοινωνία ευρύτερα.
Πτήσεις στα ύψη
Οι δεσμεύσεις των εταιρειών που διαχειρίζονται ευρωπαϊκά περιφερειακά αεροδρόμια καθίστανται ακόμη πιο σημαντικές σε ένα περιβάλλον διαρκώς αυξανόμενων πτήσεων, αφού η επιβατική κίνηση στις εγκαταστάσεις τους κατά μέσο όρο έχει ανακάμψει στο 93% του όγκου των επιβατών πριν την πανδημία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα στοιχεία που παρουσίασε η Fraport Greece για την εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται. Για το πρώτο τετράμηνο (Ιανουάριος-Απρίλιος) του 2023 η εταιρεία εξυπηρέτησε 3.513.031 επιβάτες, έναντι των 2.716.139 της ίδια περιόδου για το 2022 (αύξηση 29,3%).
Αντίστοιχη αύξηση σημειώθηκε και στον συνολικό αριθμό πτήσεων, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο στα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται και λειτουργεί η Fraport Greece, με το σύνολό τους να φτάνει στο ίδιο χρονικό διάστημα (Ιανουάριος-Απρίλιος 2023) τις 33.477, έναντι των 30.980 για το ίδιο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
Ο κ. Olivier Jankovec, Director General ACI EUROPE δήλωσε σχετικά: «Οι ενδείξεις για τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες για τα περιφερειακά αεροδρόμια συνολικά, καθώς βλέπουμε ότι οι κρατήσεις θέσεων των αεροπορικών εταιρειών είναι αυξημένες σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Η ζήτηση συνεχίζει να αψηφά τις πληθωριστικές πιέσεις και κυρίως τις αυξήσεις των αεροπορικών ναύλων. Ταυτόχρονα, οι κίνδυνοι αποσταθεροποίησης σε όλο το αεροπορικό οικοσύστημα έχουν υποχωρήσει, με την κρίση προσλήψεων να έχει ξεπεραστεί σε μεγάλο βαθμό και τώρα να δίνεται έμφαση στο συντονισμένο σχεδιασμό. Για την επόμενη ημέρα, στο επίκεντρο είναι οι επενδύσεις στη βιωσιμότητα, την ψηφιοποίηση και χωρητικότητα, καθώς μεταβαίνουμε σε ενεργειακά βιώσιμες πρακτικές, ενώ προσπαθούμε να οικοδομήσουμε την ανθεκτικότητα στις επιχειρήσεις μας».
Ένα ανανεωμένο αεροδρόμιο
Ειδικής μνείας αξίζει η ανανέωση του Διεθνούς Αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» από τη Fraport Greece, η οποία περιλαμβάνει, αλλά ξεπερνά κατά πολύ, την ενεργειακή του αναβάθμιση. Το τρίτο μεγαλύτερο από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται και λειτουργεί η εταιρεία, ανήκει στα κορυφαία διεθνή αεροδρόμια, λόγω της τοποθεσίας του, στη βορειοδυτική πλευρά του κόλπου της Σούδας, στη χερσόνησο του Ακρωτηρίου (14 χιλιόμετρα από την πόλη των Χανίων), αλλά και του ιδιαίτερου χαρακτήρα του.
Έχοντας πάρει το όνομά του από τον Ιωάννη Δασκαλογιάννη, μια από τις σημαντικότερες φιγούρες του Κρητικού Αγώνα και της πάλης των Κρητών για την απαλλαγή τους από τον Οθωμανικό Ζυγό, το αεροδρόμιο έχει τόσο πολιτική όσο και στρατιωτική χρήση, εξυπηρετώντας και τα δυο είδη πτήσεων μέσω ειδικά διαμορφωμένων κοινών υποδομών και επιχειρησιακών λειτουργιών και υποστήριξης.
Κατά την ανάληψη της λειτουργίας και διαχείρισης των 14 αεροδρομίων, η Fraport Greece υλοποίησε ολοκληρωμένο πλάνο εκσυγχρονισμού και εκμοντερνισμού των εγκαταστάσεών τους με στόχο την ανάπτυξή τους. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία πραγματοποίησε και προγραμμάτισε άμεσες αλλά και σε βάθος χρόνου εργασίες και έργα ανάπτυξης των υποδομών στα αεροδρόμια, οι οποίες συνέβαλαν καθοριστικά στη αύξηση του αριθμού των επιβατών, στη βελτίωση της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας, αλλά και στην «πράσινη» λειτουργία τους.
Στην περίπτωση του Αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης», τα παραπάνω μεταφράστηκαν σε σημαντικά έργα υποδομής που περιλάμβαναν, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση του ήδη υψηλού επιπέδου των διαδικασιών ασφαλείας του αεροδρομίου, την αναδιοργάνωση των εσωτερικών χώρων αεροσταθμού και του χώρου αναχωρήσεων, την εγκατάσταση νέου συστήματος ελέγχου αποσκευών, την επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και τη σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο, την αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών, την ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών, την αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών, από 8 σε 10, το διπλασιασμό των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 4 σε 8), κ.ά.
Το ταξιδιωτικό κοινό επιβράβευσε άμεσα τις παραπάνω κινήσεις, με αποτέλεσμα να καταγραφεί εντός του 2022 ρεκόρ εξαετίας στην επιβατική κίνηση με 3.290.802 επιβάτες, σημειώνοντας ποσοστό μέσου όρου αύξησης 10,3% σε σχέση με το 2019. Με αντίστοιχους ρυθμούς κινήθηκε το αεροδρόμιο και στο πρώτο τετράμηνο του 2023 (Ιανουάριος-Απρίλιος), με την επιβατική κίνηση να σημειώνει αύξηση της τάξης του 27,9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σε απόλυτους αριθμούς, η αύξηση αυτή αντιστοιχεί σε σύνολο 377.143 επιβατών σε σχέση με τους 294.785 του αντίστοιχου διαστήματος της προηγούμενης χρονιάς.
Τέλος, πέραν της περαιτέρω ενίσχυσης του τουρισμού στην περιοχή, η αναβάθμιση του αεροδρομίου Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» αποτελεί και πολύ σημαντικό boost για την οικονομική ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας. Φιλοξενώντας ένα πλήθος εμπορικών λειτουργιών επιχειρήσεων στις εκσυγχρονισμένες εγκαταστάσεις του, και απασχολώντας σημαντικό αριθμό μόνιμου και εποχικού προσωπικού, το αεροδρόμιο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τοπικής οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα εργάζεται για τη διαρκή βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις