Ηλεκτροκίνηση: Αυτοκινητόδρομο φόρτισης εν κινήσει ετοιμάζει η Σουηδία
Η πρώτη υποδομή του είδους της στον κόσμο αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025.
- Νέα σελίδα στις σχέσεις Τραμπ και Πούτιν – Θέλουν να χωρίσουν τον κόσμο σε σφαίρες επιρροής;
- Είχε μεταφερθεί στην Ψυχιατρική του ΠΑΓΝΗ ο δολοφόνος της 36χρονης στο Ηράκλειο αλλά δεν τον κράτησαν
- Συνεχίζει τις συναντήσεις ο αλ Τζουλάνι - Ραντεβού με αντιπροσωπεία των Δρούζων του Λιβάνου
- Νέα επιδείνωση του καιρού με καταιγίδες, θυελλώδεις ανέμους και χιόνια
Η Σουηδία ετοιμάζει έναν μοναδικό τύπο υποδομής που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που γίνονται οι μεταφορές και η βιώσιμη κινητικότητα στο μέλλον. Ήδη ξεκίνησε την κατασκευή υποδομής φόρτισης εν κινήσει στον αυτοκινητόδρομο Ε20 ανάμεσα στις μεγάλες πόλεις της Στοκχόλμης, του Γκέτεμποργκ και του Μάλμε.
Είναι η πρώτη υποδομή του είδους της στον κόσμο και αναμένεται να είναι έτοιμη το 2025. Αν ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, τότε η χώρα θα περάσει στην επόμενη φάση με την κατασκευή 3.000 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομων με μόνιμη φόρτιση.
Ο δρόμος δυναμικής φόρτισης θα μπορεί να χρησιμοποιείται από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, ωστόσο κύριος σκοπός του είναι η διευκόλυνση των φορτηγών και βαρέων οχημάτων που έχουν μεγάλες ενεργειακές ανάγκες.
Η δυναμική φόρτιση, δηλαδή η φόρτιση που πραγματοποιείται κατά την διάρκεια της κίνησης μπορεί να κάνει τα φορτηγά και τις μεταφορές φορτίου περισσότερο ανεξάρτητα από τους στατικούς σταθμούς φόρτισης, δίνοντάς τους μεγαλύτερη ευελιξία και βελτιστοποίηση.
Ειδικοί λένε επίσης ότι αυτό μπορεί να οδηγήσει στη φθηνότερη παραγωγή τέτοιων οχημάτων, καθώς δεν θα απαιτούν τόσο μεγάλες μπαταρίες.
Αν και έχει τεθεί η προθεσμία για την ολοκλήρωση του ηλεκτροδοτημένου δρόμου, ο τρόπος με τον οποίο ο δρόμος θα φορτίζει τα οχήματα δεν έχει αποφασιστεί. Υπάρχουν τρεις επιλογές που εξετάζονται και όλες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Μια επιλογή είναι τα εναέρια καλώδια για την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας όπως λειτουργούν ορισμένα λεωφορεία και τραμ, η αγώγιμη φόρτιση που λειτουργεί τόσο για βαρέα επαγγελματικά οχήματα όσο και για ιδιωτικά αυτοκίνητα εφόσον υπάρχει ένα σύστημα αγωγιμότητας και η επαγωγική φόρτιση, όπου ειδικός εξοπλισμός βρίσκεται κάτω από την άσφαλτο.
Ερευνητές από το τεχνολογικό πανεπιστήμιο Chalmers τόνισαν ότι δεν χρειάζεται να ηλεκτροδοτηθούν όλοι οι δρόμοι στη Σουηδία αλλά μόνο το 25%.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις