Η Κωτσόβολος «φωτίζει» τον δρόμο για έναν «πράσινο» πλανήτη και ένα καλύτερο μέλλον για όλους
Η κ. Κάτια Γεωργουλάκη, Chief Supply Chain Officer της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe μίλησε στο in για τις σημαντικές – και βραβευμένες – προσπάθειες της εταιρείας για ένα καλύτερο μέλλον για όλους
- Η σχέση Τουρκίας – Συρίας και οι ανησυχίες σε Ελλάδα και Κύπρο
- Στο «κόκκινο» η γρίπη και ο RSV στην Ευρώπη – Προειδοποίηση ECDC για τις γιορτές
- Ο Έλον Μασκ «βάπτισε» σωτήρα της Γερμανίας το ακροδεξιό κόμμα AfD - «Μπορεί να σώσει τη χώρα»
- Δύο από τις πιο μολυσμένες πόλεις του κόσμου βρίσκονται στα Βαλκάνια
Green Brand of the Year στα φετινά Green Brand Awards 2023, αλλά και ένας από τους ελάχιστους retailers στην Ελλάδα που έχουν αναπτύξει εκτεταμένες δράσεις για τη συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρίες και την απρόσκοπτή πρόσβασή τους στην τεχνολογία, είναι σαφές ότι η Κωτσόβολος παίρνει πολύ σοβαρά το κεφάλαιο «βιωσιμότητα». Από το «πρασίνισμα» των παραδόσεών της, την ενεργειακή αναβάθμιση των εγκαταστάσεών της και την ουσιαστική συμβολή της στην ανακύκλωση – ως ο No1 retailer στην ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών – μέχρι την προσπάθεια οικοδόμησης μιας λιανικής με οικολογική συνείδηση και με σεβασμό στη διαφορετικότητα, η Κωτσόβολος φιλοδοξεί όχι μόνο να ικανοποιήσει τις σύγχρονες απαιτήσεις των καταναλωτών για εταιρείες που λειτουργούν με υπευθυνότητα, αλλά και να αναδειχθεί σε παράδειγμα καλών πρακτικών, ενθαρρύνοντας σε αντίστοιχες κινήσεις τους εγχώριους και διεθνείς ανταγωνιστές της.
Μιλώντας στο in, η κ. Κάτια Γεωργουλάκη, Chief Supply Chain Officer της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, ανέλυσε τους τρόπους με τους οποίους μικρές και μεγάλες πρωτοβουλίες και δράσεις συνέβαλαν στις σημαντικές επιτυχίες και διακρίσεις του brand, σκιαγράφησε το όραμα της εταιρείας για ένα καλύτερο μέλλον για τον άνθρωπο και τον πλανήτη και αποκάλυψε ορισμένα από τα επόμενα βήματα που έχει σχεδιάσει η Κωτσόβολος.
Ένα πράσινο brand
Ανταποκρινόμενη στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πολιτών για εταιρείες που δρουν με υπευθυνότητα, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, των κοινωνικών ανισοτήτων και της επιτακτικής ανάγκης για εταιρικές διαδικασίες, η Κωτσόβολος θέτει διαρκώς στο επίκεντρο την υλοποίηση ενεργειών με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η κ. Γεωργουλάκη επισημαίνει, μάλιστα, ότι η Κωτσόβολος έχει θέσει ως προτεραιότητά της όχι μόνο την βιώσιμη ανάπτυξη και την υλοποίηση δράσεων για την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και την εκπλήρωση της δέσμευσής της ότι τόσο οι άνθρωποι και οι συνεργάτες της, όσο και οι πελάτες της, θα λαμβάνουν τα κατάλληλα μέσα και κίνητρα για να υποστηρίζουν ενεργά δράσεις παγκόσμιας κλίμακας για την προστασία του περιβάλλοντος, οδεύοντας σε έναν «πράσινο» πλανήτη.
«Στο πλαίσιο αυτών των ενεργειών, πραγματοποιούμε παραδόσεις τόσο με ηλεκτρικά ποδήλατα, εξασφαλίζοντας έτσι πάνω από 90% μειωμένους ρύπους σε σχέση με τα συμβατικά vans, όσο και με τα ηλεκτροκίνητα vans που διαθέτουμε, με στόχο έως το 2030 να έχουμε αντικαταστήσει το 100% των συμβατικών οχημάτων μικρού μεγέθους», σημειώνει. «Επιπλέον, στα καταστήματά μας χρησιμοποιούνται λάμπες LED που μας επιτρέπουν να εξοικονομήσουμε έως 75% λιγότερη κατανάλωση ενέργειας. Ακόμα, βρισκόμαστε σε σταδιακή μετάβαση σε ψηφιακό διαφημιστικό φυλλάδιο, ενώ χρησιμοποιούμε ανακυκλώσιμο χαρτί με πιστοποίηση FSC».
Ιδιαίτερης μνείας χρήζουν και οι προσπάθειες που καταβάλλει η εταιρεία στο πεδίο της ανακύκλωσης, αφού όπως αναφέρει στο in η κ. Γεωργουλάκη, «ως ο Νο1 Ανακυκλωτής retailer συσκευών, από το 2020 έχουμε ανακυκλώσει πάνω από 25.500 τόνους ανακυκλώσιμων συσκευών, ενώ μέσα από το πρόγραμμα «Δεύτερο Σπίτι», δίνουμε δεύτερη ζωή σε συσκευές, έχοντας τη δυνατότητα να στηρίξουμε πάνω από 100 οικογένειες τον μήνα. Αυτές οι μικρές, αλλά συγχρόνως και μεγάλες ενέργειες είναι που μας ανέδειξαν Green Brand of the Year 2023, επισφραγίζοντας την επιτυχία των προσπαθειών μας συλλογικά ως εταιρεία, αλλά και ατομικά για τον καθένα μας ξεχωριστά, συμβάλλοντας σε ένα Καλύτερο μέλλον και μία Καλύτερη Ζωή για όλους».
Θέτοντας τις βάσεις για το βιώσιμο μέλλον του retail
Η σημαντική θέση της Κωτσόβολος στο ελληνικό retail της επιτρέπει να χαράξει, ως ένα βαθμό, και την πορεία του. Ωστόσο, αυτό ακριβώς το πλεονέκτημα ενέχει και μια σειρά από προκλήσεις, αφού το «πρασίνισμα» της δραστηριότητάς της περνά από μια εξαιρετικά διευρυμένη αλυσίδα αξίας. Ως εκ τούτου, το brand έχει προνοήσει για την ανάπτυξη μιας προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής σε όλα τα επίπεδα.
«Στο πλαίσιο της υλοποίησης δράσεων με περιβαλλοντικό χαρακτήρα, και ως μέλος του Ομίλου Currys, έχουμε δεσμευτεί να μειώσουμε κατά 50% το ανθρακικό μας αποτύπωμα στα scope 1&2 και στις κατηγορίες 1,2 & 11 του scope 3 μέχρι το 2030, και επιπλέον έχουμε δεσμευτεί να επιτύχουμε μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα έως το 2040», λέει η κ. Γεωργουλάκη. «Οι στόχοι αυτοί αποτελούν μεγάλη πρόκληση για εμάς, καθώς επιδίωξή μας είναι τόσο ο έλεγχος των καταναλώσεων στο λειτουργικό μοντέλο της εταιρείας, όσο και στο να επηρεάσουμε θετικά τις συμπεριφορές των ανθρώπων μας και των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, για τις αλλαγές που είναι στον έλεγχο της εταιρείας, έχουμε δεσμευτεί στην ευρεία χρήση ηλεκτροκίνησης ως το 2030, παρά το γεγονός ότι το νομοθετικό πλαίσιο σε θέματα, όπως η μετατροπή καυστήρων εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικούς δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο, ενώ η έλλειψη διαθεσιμότητας και η ρευστότητα τιμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα δυσκολεύουν την κατάσταση».
«Για το σκέλος του scope 3 που αφορά στην ευρύτερη αλυσίδα αξίας της εταιρείας και είναι σαφώς πιο δύσκολο να επηρεαστεί, δουλεύουμε τόσο στην αξιολόγηση των προμηθευτών στην αλυσίδα εφοδιασμού, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες αξιολόγησης ESG, όσο και στο να προσφέρουμε συσκευές υψηλής ενεργειακής απόδοσης, εκπαιδεύοντας παράλληλα τους καταναλωτές στο πως να τις λειτουργούν αποδοτικά, ώστε να συμβάλλουμε όλοι μαζί στη μείωση των ρύπων και του οικολογικού αποτυπώματος της χώρας», συμπληρώνει. «Φυσικά, όλα τα παραπάνω θα πρέπει να εφαρμόζονται βάσει κανόνων διακυβέρνησης, δομών και διαδικασιών που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και συμβάλλουν στη διατήρηση μίας σταθερής πορείας προς την επίτευξη των στόχων».
Παράδειγμα για τον καταναλωτή
Η συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού στο οποίο απευθύνεται η Κωτσόβολος μπορεί να διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας. Σε τι βαθμό μπορεί, όμως, η εταιρεία να το προσανατολίσει προς τη σωστή κατεύθυνση;
Σύμφωνα με την Chief Supply Chain Officer της Κωτσόβολος – Dixons South East Europe, «ο καλύτερος τρόπος ενθάρρυνσης προς μία “πράσινη” λογική είναι να δώσουμε οι ίδιοι το παράδειγμα, ώστε να ενθαρρύνουμε με τη στάση μας τόσο τους καταναλωτές, όσο και τις άλλες εταιρείες του κλάδου στην υιοθέτηση μίας φιλικής προς το περιβάλλον νοοτροπίας που θα συμβάλλει σε μία βιώσιμη ανάπτυξη, σε έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύουμε πως ακόμα και με μικρές ενέργειες στην καθημερινότητά μας μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά και να «φωτίσουμε» τον δρόμο για ένα βιώσιμο μέλλον. Πιστεύουμε πολύ στην αλληλεπίδραση που επιτυγχάνεται μέσω των ενεργειών μας και στη διάδοση τόσο του «πράσινου» τρόπου ζωής, όσο και της κοινωνικής συνεισφοράς».
Ταυτόχρονα, η Κωτσόβολος συμμετέχει ενεργά σε πρωτοβουλίες παγκόσμιου βεληνεκούς που στοχεύουν ακριβώς προς αυτή την κατεύθυνση. Μεταξύ άλλων, «έχουμε ενταχθεί στο “Circular Economy Partnership”, μία πρωτοβουλία για την ένταξη της κυκλικής οικονομίας και της ανακύκλωσης στη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης των εταιρειών», τονίζει η κ. Γεωργουλάκη. «Και, ως μέλος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ) στηρίζουμε τη διεθνή πρωτοβουλία “WFA Planet Pledge”, στόχος της οποίας είναι η αξιοποίηση της επικοινωνιακής στρατηγικής των μελών του Συνδέσμου προς ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης, αλλά και η ενημέρωση για σημαντικά περιβαλλοντικά ζητήματα σε παγκόσμια κλίμακα. Συμμετέχοντας επίσημα στο πρόγραμμα, έχουμε δεσμευθεί να υποστηρίξουμε και να λάβουμε ενεργά μέρος στην παγκόσμια καμπάνια “Race to Zero”, διαμορφώνοντας τις επικοινωνιακές μας στρατηγικές με τρόπο που να λειτουργούν ως “εργαλεία” στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, και στην ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης των καταναλωτών. Με μικρά, αλλά σταθερά βήματα, λοιπόν, ευελπιστούμε οι δικές μας “πράσινες” επιλογές και συνήθειες να αποτελέσουν τρόπο ζωής για όλους μας».
Τεχνολογία χωρίς εμπόδια
Αν και οι περισσότεροι ταυτίζουμε την έννοια της βιωσιμότητας με την προστασία του περιβάλλοντος, στην πραγματικότητα είναι πολύ ευρύτερη από αυτό, συμπεριλαμβάνοντας παραμέτρους όπως η προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η ενίσχυση της ισότητας και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του συνόλου των 17 στόχων που έχει ορίσει ο ΟΗΕ για τη βιώσιμη ανάπτυξη, η Κωτσόβολος έχει πραγματοποιήσει εκτός των άλλων και σημαντικά βήματα για την προώθηση της συμπερίληψης στα καταστήματά της, μέσα από το πρόγραμμα «Τεχνολογία χωρίς εμπόδια».
Όπως τονίζει η κ. Γεωργουλάκη, αυτό είναι πολλά παραπάνω από άλλο ένα πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. «Πρόκειται για μία πρωτοβουλία που ενσαρκώνει το όραμα της Κωτσόβολος για μία Καλύτερη Ζωή για Όλους χωρίς περιορισμούς και διακρίσεις», εξηγεί. «Πρωταρχικό μας μέλημα σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια είναι η δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών, ώστε τα άτομα με αναπηρίες να έχουν ίση πρόσβαση στην τεχνολογία. Συγκεκριμένα, ένα από τα σημαντικότερα έργα της εταιρείας είναι η διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της που είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρίες, τα οποία αναγνωρίζονται επισήμως από την ΕΛΕΠΑΠ. Μέχρι στιγμής διαθέτουμε 14 αναγνωρισμένα καταστήματα και αναμένεται μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους να ξεπεράσουμε τα 30».
Η κ. Γεωργουλάκη συνεχίζει λέγοντας: «Σε συνεργασία με την ομάδα TheHappyAct, η οποία εστιάζει στη βέλτιστη εξυπηρέτηση ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, έχουμε χαρτογραφήσει 11 καταστήματά μας. Διαθέτοντας αισθητηριακές πληροφορίες γι’ αυτά μέσα από το site μας, όπως τους αισθητηριακούς χάρτες, δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για μία ασφαλή περιήγηση στα άτομα που ανήκουν στο φάσμα. Με τον τρόπο αυτό, γινόμαστε ο πρώτος retailer στην Ελλάδα που ενσωματώνει την αισθητηριακή προσβασιμότητα στην επιχειρηματική του δραστηριότητα για τη δημιουργία της βέλτιστης αγοραστικής εμπειρίας».
Σε ό,τι αφορά στα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης, από την άλλη, «στην Κωτσόβολος αναγνωρίζοντας το γεγονός ότι χιλιάδες συνάνθρωποί μας δεν έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες που θα διευκόλυναν την καθημερινότητά τους, προχωρήσαμε στη μετάφραση όλων των ενημερωτικών εντύπων ασφαλιστικού περιεχομένου, καθώς και το Πλάνο Δόσεων Κωτσόβολος σε γραφή Braille. Η επιμέλεια των εντύπων έγινε από την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών και είναι διαθέσιμα στα καταστήματά μας σε όλη την Ελλάδα». Επιπλέον, όπως επισημαίνει η κ. Γεωργουλάκη, «μέσω του website kotsovolos.gr δίνουμε τη δυνατότητα στα άτομα με δυσκολίες στην ακοή ή την ομιλία να εξυπηρετηθούν από πιστοποιημένους συμβούλους πωλήσεων στη Νοηματική γλώσσα, μέσω βιντεοκλήσης».
Όλοι για όλους
Τίποτα από όλα αυτά δεν θα ήταν εφικτό χωρίς τη θερμή ανταπόκριση των ανθρώπων της Κωτσόβολος οι οποίοι, όπως τονίζει η κ. Γεωργουλάκη «έχουν αγκαλιάσει το πρόγραμμα από την αρχή και δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό για να το ενισχύσουν μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης. Προκειμένου, λοιπόν, το προσωπικό μας να είναι ενημερωμένο και ευαισθητοποιημένο σχετικά με το εν λόγω πρόγραμμα, επενδύουμε στην εκπαίδευσή του, παρέχοντάς του όλα τα απαραίτητα μέσα που επιτρέπουν στους ανθρώπους μας να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στα άτομα με αναπηρίες».
«Μέσω εξειδικευμένων εκπαιδεύσεων, τόσο για τις ορατές και αόρατες αναπηρίες και τον τρόπο εξυπηρέτησης, όσο και για την ενημέρωση υποστηρικτικών τεχνολογιών που διαθέτουν προϊόντα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα των ΑμεΑ, η εταιρεία μας συμβάλλει έμπρακτα στην ενδυνάμωση των συνανθρώπων μας, διασφαλίζοντάς τους ίση πρόσβαση στην Τεχνολογία», καταλήγει.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις