To TikTok Μητσοτάκη και Τσίπρα «παρακολουθεί» το Reuters – Πώς θα κερδίσουν τη «χαμένη» γενιά
Η προσέλκυση ψηφοφόρων κάτω των 30 ετών αποδεικνύεται πρόκληση για όλα τα κόμματα ενόψει της ψηφοφορίας της 21ης Μαΐου, τονίζει το Reuters, με τις πολιτικές υποσχέσεις να θεωρούνται «ανεπαρκείς» για μια γενιά που θα είναι ζωτικής σημασίας για τις οικονομικές προοπτικές της Ελλάδας, καθώς ο πληθυσμός της γερνάει.
- Ουίνστον Τσώρτσιλ: Η iconic φωτογραφία του 1941, η φθηνή κόπια των 5.000 δολαρίων και το σκάνδαλο 83 χρόνια μετά
- Χαραμάδα ελπίδας για την κλιματική κρίση στη σύνοδο της G20
- Παύλος Μαρινάκης: Εκλογές το 2027 – Καμία ανησυχία στην κυβέρνηση για διαρροές στον προϋπολογισμό – Τι είπε για ΠτΔ και για ψήφο εμπιστοσύνης
- Ο Κασσελάκης ανακοίνωσε ψηφοφορία για το όνομα του κόμματός του
Οι λογαριασμοί του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Αλέξη Τσίπρα στο TikTok, το YouTube και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βρέθηκαν στο κέντρο της προσοχής του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, ενόψει των ελληνικών εκλογών της 21ης Μαΐου.
Οι πολιτικοί που διεκδικούν την ψήφο των πολιτών στις εκλογές της Κυριακής στην Ελλάδα έχουν στραφεί στο YouTube και το TikTok για να κερδίσουν τη νέα γενιά, που αισθάνεται εδώ και καιρό ότι τα χρόνια της κρίσης έχουν κοστίσει τη νεότητά της, σημειώνει το Reuters.
Και φέρνει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μία νέα γυναία, η οποία, «μια δεκαετία αφότου μπήκε στο πανεπιστήμιο με την ελπίδα να γίνει δασκάλα, κάνοντας ταχυδακτυλουργίες για να πληρώσει τους λογαριασμούς» – αναφέρει χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ – «καθώς η Ελλάδα αντιμετώπιζε μια βαθιά οικονομική ύφεση, ακολούθησε μια πανδημία και μια κρίση κόστους ζωής, που δεν την έφερε πιο κοντά σε αυτή τη φιλοδοξία».
«Η χαμένη γενιά» της κρίσης
«Αυτό που φανταζόμουν στα 18 μου, απέχει πολύ από αυτό που ζω στα 28 μου», δήλωσε φοιτητής της Φυσικής. «Δεν ξέρω πώς δεν μπορεί να μας αποκαλέσει κανείς χαμένη γενιά. Νιώθω ότι έχασα το παιχνίδι πριν καν αρχίσει».
Greek politicians vying for votes in the election have turned to YouTube and TikTok to woo the younger generation who have long felt that years of crises have cost them their youth https://t.co/0Iz3jMkbpJ pic.twitter.com/Wd4vW0wY5C
— Reuters (@Reuters) May 18, 2023
Η προσέλκυση ψηφοφόρων κάτω των 30 ετών αποδεικνύεται πρόκληση για όλα τα κόμματα ενόψει της ψηφοφορίας της 21ης Μαΐου, τονίζει το Reuters, με τις πολιτικές υποσχέσεις να θεωρούνται «ανεπαρκείς» για μια γενιά που θα είναι ζωτικής σημασίας για τις οικονομικές προοπτικές της Ελλάδας, καθώς ο πληθυσμός της γερνάει.
Ένα νέο εκλογικό σύστημα (σ.σ. αναφορά στην απλή αναλογική) σημαίνει ότι ο απόλυτος νικητής είναι απίθανο να αναδειχθεί την Κυριακή, με αποτέλεσμα κάθε ψήφος να μετράει.
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το κυβερνών συντηρητικό κόμμα της Νέας Δημοκρατίας προηγείται συνολικά του αριστερού ΣΥΡΙΖΑ. Μεταξύ των νέων ψηφοφόρων, τα αριστερά κόμματα της αντιπολίτευσης τείνουν να είναι πιο δημοφιλή, αλλά πολλοί παραμένουν αναποφάσιστοι.
«Πρόκειται για μια γενιά Ελλήνων που μεγάλωσε σε δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες, γεγονός που δεν τους επιτρέπει να παίρνουν τα πράγματα πολύ ελαφρά», δήλωσε ο Γιώργος Αράπογλου στο Reuters, επικεφαλής της εταιρείας δημοσκοπήσεων Pulse, προσθέτοντας ότι «δεν χρειάζονται κάποιον να τους ενημερώσει, χρειάζονται κάποιον να τους πείσει».
«Στασιμότητα»
Εάν εκλεγεί, ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι θα καταργήσει τις προϋποθέσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενώ η Νέα Δημοκρατία έχει υποσχεθεί ένα επίδομα 150 ευρώ όταν κάποιος γίνεται 18 ετών.
Η Λαμπρινή Ρόρη, επίκουρη καθηγήτρια Πολιτικής Ανάλυσης στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, δηλώνει στο Reuters ότι οι περισσότεροι φοιτητές της εργάζονται και αυτό θα σηματοδοτήσει την πολιτική τους ταυτότητα στο μέλλον.
Ο πληθωρισμός και η οικονομική ανάπτυξη είναι τα θέματα που τους απασχολούν περισσότερο και ενώ το 82% των νέων Ελλήνων δηλώνει ότι σκοπεύει να ψηφίσει, μόνο το 35% πιστεύει ότι οι εκλογές μπορούν να βελτιώσουν τα πράγματα, σύμφωνα με έρευνα της δεξαμενής σκέψης Eteron.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις