ΝΔ: Τρία ισχυρά χαρτιά και μια ανησυχία
Ποια είναι τα τέσσερα σημεία στα οποία θα εστιάσει ο πρωθυπουργός το τελευταίο 48ωρο της προεκλογικής του εκστρατείας
Την τελική παρτίδα του προεκλογικού παιχνιδιού για τον Κυριάκο Μητσοτάκη συνθέτουν τρία βασικά «χαρτιά» – κάποια ισχυρά, όπως ο ίδιος πιστεύει, για την παράταξή του – αλλά και μία ανησυχία. Προσωπικά ο πρωθυπουργός θα επιμείνει σε αυτά τα 3+1 σημεία και στο 48ωρο που απομένει για τη λήξη της εκστρατείας ενόψει της κυριακάτικης αναμέτρησης.
Πίσω από τις λέξεις στις τελευταίες τοποθετήσεις του, τόσο στις ανοιχτές συγκεντρώσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όσο και στις δύο τηλεοπτικές εμφανίσεις, προδιαγράφεται ότι θα κρύβονται η ανάγκη της ΝΔ για διείσδυση σε κεντρώους και κεντροαριστερούς, η επένδυση στο «θετικό» μήνυμα, η προβολή «ατζέντας 2027» καθώς και ένας από τους μεγάλους φόβους του Μαξίμου – ο εφησυχασμός των ψηφοφόρων.
Με το μυαλό στο πολιτικό Κέντρο
Την ώρα που η αναφορά του Αλέξη Τσίπρα σε «ειδικού σκοπού» κυβέρνηση για «κάθαρση» στην υπόθεση των υποκλοπών έχει ανάψει νέα φωτιά στην αντιπαράθεση, ο Μητσοτάκης βρίσκει ευκαιρία να τονίζει περισσότερο στα αφτιά των αναποφάσιστων το δίλημμα «σταθερότητα ή αχταρμάς».
Το μυαλό του είναι πρωτίστως στο πολιτικό Κέντρο. Εξού και η προσπάθεια για (σχεδόν) ταύτιση Τσίπρα και Νίκου Ανδρουλάκη και το «κάψιμο» του σεναρίου συνεργασίας ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ενώ συνεχίζονται τα μηνύματα περί δυνατότητας επιστράτευσης προσώπων και εκτός της κεντροδεξιάς δεξαμενής στην επόμενη τετραετία.
Στη ΝΔ δεν αφήνουν να πέσουν κάτω τα «θολά» μηνύματα της αντιπολίτευσης με την ελπίδα ότι έτσι ενισχύουν το επιχείρημά τους για απουσία αξιόπιστης αντιπρότασης στις γαλάζιες θέσεις. Για άλλη μία φορά από τη Βόρεια Ελλάδα ο Μητσοτάκης ζήτησε ισχυρή εντολή «με ένα τέτοιο ποσοστό, που κανείς δεν θα μπορεί την επόμενη μέρα να αμφισβητήσει ότι εμείς πρέπει να αναλάβουμε τη βαριά ευθύνη της διακυβέρνησης».
«Θετική ατζέντα» εναντίον «μαύρης διαφήμισης»
Αλλο ένα «χαρτί» που ο Μητσοτάκης ρίχνει συνεχώς στο προεκλογικό τραπέζι είναι η αντιπαραβολή του δικού του «θετικού» μηνύματος με τη «μαύρη διαφήμιση» από την πλευρά του Τσίπρα.
Κατά το σκεπτικό των γαλάζιων, το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «αναλώνεται στο γκρίζο» την ώρα που ο Πρωθυπουργός «δείχνει ότι αποφεύγει την τοξικότητα» κάθε άλλο παρά πλήττει την κυβέρνηση. Οπως λένε πρωθυπουργικοί συνεργάτες, επικαλούμενοι κυλιόμενες μετρήσεις και focus groups, δύσκολα οι ψηφοφόροι, ιδίως οι μετριοπαθείς που περιμένουν χειροπιαστές θέσεις, παρακολουθούν μια «σκοτεινή εκστρατεία».
Κοιτώντας το μέλλον
Στο πλαίσιο αυτό η μόνιμη επωδός του Μητσοτάκη είναι ότι μιλά «μόνο για το μέλλον». Και προσπαθεί πλέον να συγκεκριμενοποιεί τις δεσμεύσεις του, με ενδεικτική την αποστροφή του ότι εφόσον υπάρξει σταθερή διακυβέρνηση ΝΔ η επενδυτική βαθμίδα «θα έρθει στις πρώτες 100 μέρες».
Η οικονομία με ορίζοντα το 2027 είναι στην κορυφή της εκστρατείας της ΝΔ, η οποία διαπιστώνει άλλωστε σε όλες τις δημοσκοπήσεις ότι πρόκειται για το θέμα που συγκεντρώνει τις μεγαλύτερες αγωνίες των πολιτών. Γι’ αυτό σε κάθε παρέμβασή του, όπως έκανε χθες σε Ημαθία, Πέλλα, Καστοριά και όπως αναμένεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, προτάσσει το δίπτυχο αύξηση μισθών – μείωση φόρων ως «κεντρική πολιτική δέσμευση».
Ο κίνδυνος του εφησυχασμού
Ταυτόχρονα τα επιτελεία σε Μαξίμου και οδό Πειραιώς αναγνωρίζουν ότι η «μεγάλη διαφορά» που επιδιώκουν από τον ΣΥΡΙΖΑ προϋποθέτει μέγιστη συσπείρωση δυνάμεων. Ομως η ρευστότητα που αποτυπώνεται στο αυξημένο ποσοστό της αδιευκρίνιστης ζώνης, το ιδιαίτερο περιβάλλον της απλής αναλογικής και τυχόν προεξόφληση του εκλογικού αποτελέσματος πυροδοτούν φόβους.
Ενδεικτικές οι εντολές Μητσοτάκη στα στελέχη του για «προσοχή» στον τρόπο που προσεγγίζουν τους πολίτες στα τελευταία μέτρα της προεκλογικής κούρσας. «Μέχρι και την τελευταία ώρα πρέπει να διεκδικήσουμε κάθε ψήφο την οποία μπορούμε δυνητικά να κερδίσουμε» ήταν από τον Βορρά το νέο σινιάλο του Μητσοτάκη κατά του εφησυχασμού.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις