Κώστας Ηλιάκης: Πάντα παρών στο μυαλό και στην καρδιά μας
Ο σμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Ηλιάκης έχασε τη ζωή του στη θαλάσσια περιοχή της Καρπάθου, έπειτα από αερομαχία μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών
Δεκαεπτά χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από την ημέρα όπου ο σμηναγός (Ι) Κωνσταντίνος Ηλιάκης έχασε τη ζωή του στη θαλάσσια περιοχή της Καρπάθου, έπειτα από αερομαχία μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών.
Στις 23 Μαΐου 2006 ο Ηλιάκης, ο οποίος υπηρετούσε στην 343 Μοίρα «Αστέρι» της 115 ΠΜ (αεροπορική βάση Σούδας, Ακρωτήρι Χανίων), κλήθηκε, μαζί με συνάδελφό του υποσμηναγό, να προβεί στην αναγνώριση σχηματισμού τουρκικών αεροσκαφών που εκτελούσε αποστολή αεροφωτογράφισης αντιαεροπορικών συστημάτων S-300 στην Κρήτη.
Ο τουρκικός σχηματισμός συνίστατο από ένα RF-4 και 2 συνοδευτικά F-16. Η συνάντηση των δύο σχηματισμών έγινε δυτικά της Καρπάθου.
Στην προσπάθειά του να προσεγγίσει το RF-4, για να καταγράψει σειριακό αριθμό και τύπο ατρακτιδίων, ο Ηλιάκης παρεμποδίστηκε από το ένα εκ των τουρκικών F-16, ο πιλότος του οποίου άρχισε να εκτελεί κλειστούς ελιγμούς σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων μπροστά από το ελληνικό μαχητικό, επιχειρώντας να προκαλέσει ακόμη και την κατάρριψή του.
Δυστυχώς, οι απρόσεκτοι ελιγμοί του τούρκου πιλότου είχαν ως αποτέλεσμα την πρόσκρουση του αεροσκάφους του στο πρόσθιο μέρος του ελληνικού μαχητικού και τον ακαριαίο θάνατο του Ηλιάκη.
Ποιος ήταν ο Κώστας Ηλιάκης
Ο Κώστας Ηλιάκης, ο τέταρτος γιος του Ιωάννη και της Ειρήνης Ηλιάκη, είχε γεννηθεί στα Χανιά, στις 15 Αυγούστου 1970.
Αφού μαθήτευσε σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των Χανίων, ο νεαρός Κώστας, άνθρωπος χαμηλών τόνων, μεθοδικός και ψύχραιμος, εισήχθη το 1989 στη Σχολή Ικάρων, τη μοναδική επιλογή του στο μηχανογραφικό δελτίο για τη συμμετοχή στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Επιμελής Ίκαρος, ο Κώστας ορκίστηκε ανθυποσμηναγός το καλοκαίρι του 1993 και τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (120 ΠΕΑ), προκειμένου να ολοκληρωθεί η πτητική του εκπαίδευση με αεροσκάφη Τ2.
Ακολούθως τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ, και πιο συγκεκριμένα στην 340 Mοίρα Βομβαρδισμού (αεροσκάφη Α-7 Corsair).
Κατά τη διάρκεια της προαναφερθείσης περιόδου φοίτησε στο Σχολείο Όπλων Τακτικής (ΣΟΤ), παρακολούθησε το Πρόγραμμα Τακτικής Ηγεσίας και κατέστη, σε συνδυασμό με τις ικανότητες και την ευσυνειδησία του, ένας από τους πλέον ικανούς επαγγελματίες στο χώρο του.
Έτσι, το 2002 αποτέλεσε μέρος του πυρήνα των 10 Ιπταμένων που στάλθηκαν στις ΗΠΑ για εκπαίδευση στα νέα F-16 Block 52+.
Αφού ολοκλήρωσε την εκπαίδευσή του, ο Κώστας επέστρεψε στην Ελλάδα, στην 347 Μοίρα της 111 ΠΜ (Νέα Αγχίαλος Βόλου), μέχρι να αφιχθούν τα νέα αεροσκάφη στην 115 ΠΜ.
Τον Ιούνιο του 2003 μετατέθηκε στην 340 Μοίρα «Αλεπού» της 115 ΠΜ, όπου απέκτησε επιπλέον εμπειρίες στην αναχαίτιση με τα νέα F-16 Block 52+, έλαβε μέρος στο σχεδιασμό και την εκτέλεση νυχτερινών επιχειρήσεων, ενώ κατέστη εκπαιδευτής αέρος.
Στις 28 Δεκεμβρίου 2006, στην καθιερωμένη τελετή απονομής μεταλλίων και βραβείων από την Ακαδημία Αθηνών, απονεμήθηκε στον αποθανόντα αξιωματικό της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και πατέρα δύο παιδιών το αργυρό μετάλλιο αρετής και αυτοθυσίας.
Στις 23 Μαΐου 2007 έλαβαν χώρα τα αποκαλυπτήρια μνημείου προς τιμήν του Κώστα Ηλιάκη στην Κάρπαθο.
Πηγή φωτογραφίας: ekriti.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις