BMW Σειρά 5 & i5: Σε διπλό ταμπλό
H βαυαρική φίρμα αποκαλύπτει την νέα ενσάρκωση της 5άρας η οποία συνοδεύεται και από το αμιγώς ηλεκτρικό alter ego της
- Βροχή καταγγελιών για μη καταβολή δώρου Χριστουγέννων - Τι λέει η ΠΟΕΕΤ
- «Λουκέτο» σε βαριά παραβατικό ιδιωτικό σχολείο βάζει το ΥΠΑΙΘ, μετά από καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ και γονέων
- Σύσταση καθηγητή του Χάρβαρντ σε Κίεβο: Σταματήστε τις δολοφονίες, δεν σας συμφέρουν
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Ανυπομονώ να ξεκινήσω την αποστολή μου ως πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα
Πιστή στην υπόσχεσή της η νέα, όγδοη κατά σειρά γενιά της Σειράς 5 θα είναι διαθέσιμη σε τόσο σε συμβατικές όσο και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που με τη σειρά τους εκτός από τις τετράθυρες παραλλαγές τους θα «μετασχηματιστούν» και σε πρακτικές Touring εκδόσεις οι οποίες θα κάνουν την εμφάνισή τους στις αρχές του 2024.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης αυτές θα εξακολουθήσουν να προσφέρουν πλείστους υβριδικούς συνδυασμούς, mild hybrid και plug-in hybrid ενώ το παρών θα εξακολουθεί να δίνει, ανάλογα με την αγορά και το diesel.
Σε σχεδιαστικό επίπεδο, αν έπρεπε να καταλήξει κανείς σε ένα σύντομο συμπέρασμα, θα έλεγε ότι η BMW επέλεξε να μην προβεί σε σχεδιαστικές ακροβασίες, σμιλεύοντας την νέα 5άρα πιο κοντά στα συνήθη παραδοσιακά πρότυπα της. Η συγκεκριμένη επιλογή δικαιολογείται αυτονόητα από το target group και τη δημοτικότητα της Σειράς 5 που στη νέα γενιά της σχεδιάστηκε κατ΄αυτόν τον τρόπο προκειμένου να μην ξενίσει το δυνητικό κοινό της.
Έτσι σε αντίθεση με την πρόσφατη Σειρά 7, τα i4 και iX, η νέα 5άρα υιοθετεί ένα λιγότερο αμφιλεγόμενο σχεδιασμό για τη γρίλια της που συνδυάζεται με μονά και όχι διαιρούμενα φωτιστικά σώματα όπως συνηθίζει η BMW στα νεότερα μοντέλα της. Αντιστοίχως ισχύει και για τα σχετικά απλά σε σχεδιασμό οριζόντια πίσω φωτιστικά σώματα. Ταυτόχρονα οι σχεδιαστές της BMW έχουν επιχειρήσει να κρύψουν το μεγαλύτερο μέγεθος της νέας 5άρας αξιοποιώντας σκούρες λεπτομέρειες στα κατώτερα πλευρικά τμήματα και στον πίσω προφυλακτήρα.
Αναφορικά με το νέο μέγεθος, αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα γενιά της τετράθυρης Σειράς 5 έχει αυξημένο μήκος κατά 10,0 εκ. ενώ κατά πλάτος έχουν προστεθεί 3,0 εκατοστά. Ταυτόχρονα, αυξημένο είναι και το μήκος του μεταξονίου κατά 2,0 εκ. εξασφαλίζοντας λίγο παραπάνω χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος. Οριακά μειωμένος είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος διαμορφώνεται σε 520 λίτρα για τις συμβατικές εκδόσεις ενώ στην i5 σε 490 λίτρα.
Στο εσωτερικό επικρατεί μια γνώριμη εικόνα με βάση όσα έχουμε δει στις νεότερες BMW με κυρίαρχες τις δυο ξεχωριστές αλλά πίσω από ενιαία κοίλη επιφάνεια, οθόνες με διαστάσεις 12,3 και 14,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα.
Το παρών δίνει η Interaction Bar που πρωτοεμφανίστηκε στην Σειρά 7 και έγκειται στην παρουσία μιας φωτεινής λωρίδας τεχνολογίας αφής που διατρέχει το ταμπλό και τα εσωτερικά των θυρών που επιτρέπει στους επιβαίνοντες να ρυθμίσουν μέσω αυτής τον κλιματισμό και τις ρυθμίσεις καθισμάτων.
Η κεντρική κονσόλα με τη σειρά της έχει αποκτήσει μια πιο clean cut σχεδίαση με ένα μικρό κρυστάλλινο επιλογέα να αντικαθιστά τον παραδοσιακό λεβιέ ταχυτήτων. Κρίσιμη λεπτομέρεια είναι ότι το σύνολο των επενδύσεων αποτελείται ως standard από vegan υλικά που παραπέμπουν σε δέρμα συμπεριλαμβανομένης της επένδυσης του τιμονιού. Σε κάθε περίπτωση με δεδομένο το status του μοντέλου θα διατίθενται προαιρετικά και αυθεντικές δερμάτινες επενδύσεις.
Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά, η Σειρά 5 θα είναι διαθέσιμη με τετρακύλινδρο turbo κινητήρα 2,0 λίτρων σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt. Η απόδοση του συνόλου προσδιορίζεται σε 208 ίππους και 330 Nm ροπής.
Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ξεκινούν από τα 130 γρ./χλμ. ενώ σε επίπεδο επιδόσεων η 520i sDrive επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα.
Η μοναδική πετρελαιοκίνητη επιλογή εφοδιάζεται με δίλιτρο μοτέρ επίσης σε mild hybrid διαμόρφωση με απόδοση 197 ίππων. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση θα είναι διαθέσιμη τόσο σε πισωκίνητη sDrive ή σε τετρακίνητη xDrive εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων να αναλαμβάνει την μετάδοση.
Εντός του 2024 αναμένεται να προστεθεί και plug-in υβριδική έκδοση για την οποία δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η αυξημένη ισχύς αλλά και η σαφώς μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με το παρελθόν χάρη στην αξιοποίηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας.
Σε ό,τι αφορά την αμιγώς ηλεκτρική γκάμα εφαλτήριο αποτελεί η έκδοση eDrive 40 η οποία εφοδιάζεται με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 313 ίππων και 430 Nm ροπής. Το μοτέρ συμπληρώνει μπαταρία 81,2 kWh η οποία υπόσχεται αυτονομία 497 και 582 χλμ. αναλόγως το επίπεδο εξοπλισμού. H επαναφόρτιση της μπαταρίας συντελείται με έως και τάση 205 kW και εξασφαλίζει την αναπλήρωση της ενέργειας έως το 80% σε μισή ώρα.
Τη δεύτερη και ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση ενσαρκώνει η Μ60 xDrive η οποία επωφελείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ εξασφαλίζοντας τετρακίνηση και ισχύ 517 ίππων ή 601 με την ενεργοποίηση του προγράμματος M Sport. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 3,8 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 230 χλμ./ώρα. Η μπαταρία είναι ίδιας χωρητικότητας κάτι που σημαίνει ότι η αυξημένη ισχύς έχει αντίκτυπο στην αυτονομία η οποία διαμορφώνεται μεταξύ 455 χλμ. και 516 χλμ.
Κατά την πάγια τακτική της BMW τα τελευταία χρόνια, η i5 δεν διαφέρει σχεδιαστικά και εξοπλιστικά από τις συμβατικές εκδόσεις πλην φυσικά των απαραίτητων στοιχείων που υπαγορεύονται από την ηλεκτροκίνηση.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται ένα πλήθος πακέτων αναλόγως αν ο οδηγός θέλει να δώσει έμφαση στην άνεση ή στον σπορ προσανατολισμό μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται το M Sport Pro το οποίο δίνει μια επιπλέον δυναμική εντός και εκτός με σπορ καθίσματα και ζώνες, φωτεινή γρίλια, spoiler πίσω και μεγαλύτερους τροχούς, το Comfort Pack το οποίο περιλαμβάνει θερμαινόμενο τιμόνι, αυτόματη θύρα αποσκευών και σύστημα αυτόματης εισόδου, το Comfort Pack Plus το οποίο προσθέτει στα παραπάνω κλιματιζόμενα καθίσματα μπροστά και πίσω και τετραζωνικό κλιματισμό, το Tech Pack που ενσωματώνει σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης και εσωτερική κάμερα και που στη διαμόρφωση Plus αυξάνει τις δυνατότητες του συστήματος αυτόνομης οδήγησης και στάθμευσης. Φυσικά την λίστα εξοπλισμού συμπληρώνουν στοιχεία όπως η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τα σκιάδια, τα φιμέ τζάμια και ηχοσύστημα Bowers& Wilkins μεταξύ άλλων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις