Aston Martin DB12: Σε υψηλότερα… DeciBel
H βρετανική φίρμα αποκαλύπτει το νέο GT μοντέλο της το οποίο διαδέχεται την DB11 και συστήνεται ως το πρώτο «super tourer» χάρη στον συνδυασμό βελτιώσεων και ισχύος που προσφέρει
- Ανδρουλάκης: Να επενδύσουμε στη βιωσιμότητα, την αειφορία και στις συνέργειες μεταξύ του τουρισμού
- «Ο Λίβανος βρίσκεται στο χείλος της κατάρρευσης», λέει ο Μπορέλ
- «Οι θάνατοι από τροχαία ισοδυναμούν με 12 Τέμπη τον χρόνο - Πάνω από 120 θύματα εγκαταλείφθηκαν το 2024»
- Ο Σπηλιωτόπουλος εξηγεί γιατί δεν υπέγραψε τη διακήρυξη του κόμματος Κασσελάκη
Με τον χαρακτηρισμό του πρώτου «super tourer» η νέα DB12 συστήνεται, προτάσσοντας πλεονάζουσα ισχύ και μια σειρά προδιαγραφών που φιλοδοξούν να την καθιερώσουν ως ένα νέο, σημαντικό κεφάλαιο στην ιστορία της βρετανικής φίρμας.
Αυτονόητα η DB12 αποτελεί το μοντέλο που διαδέχεται την DB11 και παρόλο που τυπικά μοιράζονται την ίδια αφετηρία, οι αλλαγές είναι τόσο εκτεταμένες που συνδυαστικά και με την πιο γενναιόδωρη από ποτέ απόδοση συστήνεται ως το «πρώτο παγκοσμίως super tourer».
Ειδικότερα, η πλατφόρμα αλουμινίου όπου βασίζεται η DB12 έχει ανασχεδιαστεί στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα ενώ έχουν προστεθεί και στοιχεία ενίσχυσης στον χώρο του κινητήρα, αλλαγές που εξασφαλίζουν αυξημένη, κατά 7%, στρεπτική ακαμψία στο πλαίσιο.
Πλήρως ανασχεδιασμένη είναι και η ανάρτηση η οποία ενσωματώνει νέα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, πιο άκαμπτες αντιστρεπτικές ράβδους καθώς και ένα βελτιωμένο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας που αξιοποιεί δεδομένα σε έξι άξονες προκειμένου να προβλέψει τις απαιτήσεις πρόσφυσης ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία των DΒ αξιοποιείται ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης για τον πίσω άξονα το οποίο υπόσχεται επιπλέον ευελιξία σε απαιτητική χάραξη.
Στις βελτιώσεις συγκαταλέγεται και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων κιβώτιο το οποίο έχει αναθεωρηθεί διαθέτοντας πιο κοντές σχέσεις σε σχέση με την DB11. Στα σπλάχνα της DB12 παρεπιδημεί μια εκ βάθρων αναβαθμισμένη εκδοχή του V8 των 4,0 λίτρων με προέλευση την Mercedes-AMG.
Ως αποτέλεσμα η απόδοση αυξάνεται σε 680 ίππους και 800 Nm ροπής, διαθέσιμη μεταξύ 2.750-6.000 σ.α.λ. εξασφαλίζοντας στην DB12 τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-96 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 325 χλμ./ώρα. Για την ιστορία, τα παραπάνω μεγέθη υπερβαίνουν τα αντίστοιχα της DB11 κατά μισό δεύτερο δευτερόλεπτο και κατά 15 χλμ. αντίστοιχα.
Αν και ένας V12 κινητήρας θα δημιουργούσε μια ενδιαφέρουσα παρήχηση συνδυαστικά με την ονομασία του μοντέλου προς το παρόν η βρετανική φίρμα δεν ανακοινώνει κατά πόσο θα υπάρξει μια αντίστοιχη έκδοση. Εξάλλου η V8 έκδοση προσφέρει περισσότερη ισχύ από ποτέ καθώς οι 680 ίπποι υπερβαίνουν και αυτούς της DB11 ΑΜR.
Τις προδιαγραφές της νέας DB12 συμπληρώνουν νέου σχεδιασμού τροχοί 21 ιντσών οι οποίοι εφοδιάζονται με ελαστικά Michelin Pilot Sport 5 με γόμα ειδικά εξελιγμένη για τις ανάγκες της έκδοσης, πίσω από τα οποία παρεπιδημεί ένα πανίσχυρο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από δισκόφρενα 400 χιλ. μπροστά και 360 χιλ. πίσω και carbon κεραμικές δαγκάνες οι οποίες συμβάλλουν στην μείωση της μη αναρτώμενης μάζας κατά 27 κιλά.
Την σχεδίαση της DB12 υπογράφει ο Marek Reichmann o οποίος έχει αξιοποιήσει τα συνήθη συστατικά της Aston Martin αλλά και δηλώνει με εμφατικό τρόπο την εξέλιξη που εκπροσωπεί η DB12. Οι διαστάσεις του μοντέλου έχουν αλλάξει οριακά με την DB12 να έχει κατά ένα εκατοστό μικρότερο μήκος, ελαφρώς αυξημένο ύψος και ίδιο πλάτος με την DB11.
Σημαντικά αυξημένα είναι τα μετατρόχια που επιμηκύνονται κατά 6,0 χιλ. μπροστά και κατά 22 χιλιοστά στον πίσω. Η πιο έντονη διαφοροποίηση πάντως είναι το μπροστινό τμήμα που υιοθετεί μια μεγαλύτερη γρίλια, νέα φωτιστικά σώματα και ένα πιο συνολικά πιο σοφιστικέ σμίλεμα στις επιφάνειες. Για την ιστορία η DΒ12 είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τα νέα ανασχεδιασμένα διακριτικά της βρετανικής φίρμας.
Σε προφίλ αυτό που ξεχωρίζει είναι η μυώδης αλλά και ταυτόχρονα καθαρή σχεδιαστική γραμμή η οποία λαμβάνει υπόψη και τις λεπτομέρειες όπως προδίδουν οι αναδυόμενες χειρολαβές.
Εντονότερες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου το παλιό infotainment δια χειρός Mercedes αντικαθιστά ένα σχεδιασμένο για την περίσταση σύστημα το οποίο αποτελείται από μια νέα χαμηλά τοποθετημένη κεντρική οθόνη 10,25 ιντσών η οποία ενσωματώνει λογισμικά Android Auto και Apple CarPlay καθώς και σύστημα πλοήγησης.
Σύμφωνα με την Aston Martin κατά τη σχεδίαση τόσο της κεντρικής οθόνης όσο και της κεντρικής κονσόλας επιδιώχθηκε η ισορροπία ανάμεσα στον ψηφιακό και τον αναλογικό κόσμο. Έτσι παρά το «αξιόμαχο» του infotainment το οποίο επιδέχεται over-the-air updates αλλά και «επικοινωνεί» με την νέα εφαρμογή της Aston Martin, οι Βρετανοί σχεδιαστές επέλεξαν να δημιουργήσουν διακόπτες στην κεντρική κονσόλα για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης, τις ρυθμίσεις του πλαισίου αλλά και τον ήχο της εξάτμισης και φυσικά για τον κλιματισμό.
Την εικόνα συμπληρώνει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων καθώς και ένα ηχοσύστημα με 11 ηχεία ή προαιρετικά Bowers&Wilkins με 15 ηχεία και διπλό ενισχυτή 1.170 watt. Οι επενδύσεις αποτελούνται από ακριβό δέρμα σε καφέ αποχρώσεις ενώ αν και ελάχιστη σημασία έχει, η DB12 διαθέτει πορτ μπαγκάζ χωρητικότητας 262 λίτρων.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις