Γέφυρα Σερβίων: Αντίστροφη μέτρηση για το τέλος των έργων και το άνοιγμα
Την επόμενη εβδομάδα προγραμματίζεται το άνοιγμα της γέφυρας Σερβίων για τα ΙΧ αυτοκίνητα
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
«Εάν τα αποτελέσματα των μετρήσεων που πραγματοποιούν οι ειδικοί επιστήμονες στη Γέφυρα Σερβίων είναι καλά, θεωρείται σίγουρο ότι την επόμενη εβδομάδα η γέφυρα θα δοθεί στην κυκλοφορία για τα ΙΧ αυτοκίνητα και τα μικρά φορτηγά έως τριών τόνων», δήλωσε κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης.
Ο κ. Κασαπίδης εξήγησε ότι θα υπάρξει μονοδρόμηση της κυκλοφορίας και μόνο στο ένα ρεύμα, με την ρύθμισή της να γίνεται από την λειτουργία των φαναριών.
Διαβεβαίωσε ότι «στο μέλλον η γέφυρα δεν πρόκειται να κλείσει τουλάχιστον για τα ΙΧ αυτοκίνητα, πάρα μόνο για ελάχιστο χρόνο», όταν θα βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τανύσματος των τεσσάρων χαλύβδινων τενόντων που θα τοποθετηθούν στον 6ο πρόβολο της γέφυρας.
Απαντώντας σε ερώτηση για το εάν υπάρχει πιθανότητα, λόγω του μεγέθους των βλαβών στον 4ο, 5ο και 6ο πρόβολο, να μην μπορεί να επανέλθει στην προτέρα κατάσταση η κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων, τόνισε ότι «δεν έχει αποκλειστεί αυτή η πιθανότητα και ότι αυτό θα ξεκαθαρίσει μετά τις φορτίσεις που θα γίνουν τις επόμενες δύο ημέρες στα συγκεκριμένα σημεία».
Δοκιμάζουν τις αντοχές της γέφυρας
Οι τεχνικοί δοκιμάζουν την αντοχή των αποκατεστημένων προβόλων της γέφυρας, με την φόρτιση βάρους που ξεκινά από 30 και φθάνει έως τους 140 τόνους.
«Εάν οι τένοντες της γέφυρας δείξουν την απαιτούμενη ελαστικότητα μετά την φόρτιση σημαίνει ότι είμαστε σε καλό δρόμο», δήλωσε ο περιφερειάρχης.
Για την αποκατάσταση του 6ου προβόλου προβλέπονται εξιδεικευμένες εργασίες, με εναερίτες που θα προσεγγίσουν τα ψηλότερα σημεία των πυλώνων και των προβόλων της γέφυρας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις εργασίες αποκατάστασης και την τοποθετηση των χαλύβδινων πλαισίων που θα θωρακίσουν την γέφυρα.
Ο κ. Κασαπίδης ανέφερε ότι «οι δαπάνες για τις εργασίες αποκατάστασης της γέφυρας ξεπέρασαν την αρχική πρόβλεψη κα σήμερα αγγίζουν τις 300.000 ευρώ».
Ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων των επαγγελματικών ομάδων στους Δήμους Σερβίων κα Βελβεντού, που επλήγησαν από το απαγορευτικό διέλευσης της γέφυρας, τόνισε ότι συνεχίζεται η συλλογή στοιχείων, ώστε «με την ολοκλήρωση των εργασιών, να τεκμηριώσουμε την οικονομική ζημιά που υπέστησαν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις της περιοχής».
Η Γέφυρα των Σερβίων είναι η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της χώρας μετά από αυτή του Ρίου και κατασκευάστηκε το 1975, όταν η ΔΕΗ έφτιαξε το φράγμα του Πολύφωτου, δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες τεχνητές λίμνες της Ελλάδας.
Στις 17 Μαρτίου 2023, για λόγους ασφαλείας, απαγορεύθηκε η διέλευση παντός οχήματος από την γέφυρα, προκειμένου να πραγματοποιηθούν εργασίες αποκατάστασης στους προβόλους της και ενίσχυσής της με νέους χαλύβδινους τένοντες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις