Σχολεία: Παρέμβαση Ντογιάκου μετά τη νέα κατάρρευση της πλατφόρμας για την «τράπεζα θεμάτων»
Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός διαβίβασε ήδη την παραγγελία του στον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών
Την άμεση παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου πάγου Ισιδώρου Ντογιάκου προκάλεσε η δεύτερη διαδοχική κατάρρευση του συστήματος της τράπεζας θεμάτων διάρκεια των προαγωγικών εξετάσεων στα σχολεία.
Ο ανώτατος εισαγγελικός λειτουργός διαβίβασε ήδη την παραγγελία του στον Προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Αντώνη Ελευθεριανο, ζητώντας τη συνδρομή του τμήματος Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και τη σε βάθος έρευνα.
Σύμφωνα με την εντολή, για τον εντοπισμό των δραστών οι αρμόδιες αρχές μπορούν να προχωρήσουν ακόμα και σε κατασχέσεις ευρημάτων και άλλων στοιχείων που μπορούν να οδηγήσουν στον εντοπισμό των υπαιτίων. Στόχος της παρέμβασης της εισαγγελικής αρχής είναι να κινητοποιηθούν οι αρχές για να μην επαναληφθούν τα ίδια φαινόμενα που έχουν άμεση επίπτωση σε χιλιάδες μαθητές .
Μετ’ εμποδίων – Τι θα κάνουν οι μαθητές της Γ Λυκείου
Σημειώνεται ότι με προβλήματα ξεκίνησε και η σημερινή ημέρα (30/5) των ενδοσχολικών εξετάσεων λόγω κυβερνοεπίθεσης αυτή τη φορά σε όλο το δίκτυο του ΕΔΥΤΕ που είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία της πλατφόρμας της Τράπεζας Θεμάτων αλλά και άλλων φορέων ερευνητικών.
Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, έχει ομαλοποιηθεί η κατάσταση σε 1.300 λύκεια από τα 1.900 σε όλη την επικράτεια, αλλά με πάρα πολύ αργούς ρυθμούς. Μάλιστα, όπως ανέφερε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας νωρίτερα στην ΕΡΤ, η σημερινή επίθεση ήταν χειρότερη από τη χθεσινή.
Οδηγία του υπουργείου Παιδείας είναι σε όσα σχολεία δεν έχουν ακόμα κληρωθεί και αντληθεί θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων οι μαθητές της Γ’ Λυκείου θα πρέπει να περιμένουν καθώς δεν υπάρχει άλλο περιθώριο λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων που έχουν πρεμιέρα την ερχόμενη Πέμπτη (1/6) και Παρασκευή (2/6).
«Από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις»
«Ουσιαστικά ζούμε μια από τις μεγαλύτερες κυβερνοεπιθέσεις που έχει ζήσει η χώρα, ανέφερε μιλώντας στον Σκάι, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννης Αντωνίου. Το πρόβλημα αφορά την ψηφιακή καρδιά του κράτους, ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι αντιμετωπίζεται από τις 6 το πρωί και αντιμετωπίζεται με επιτυχία, όπως είπε.
«Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε τα απόνερα του προβλήματος», ανέφερε και πρόσθεσε ότι 1.370 σχολεία έχουν ήδη μπει στην πλατφόρμα και έχουν κατεβάσει θέματα.
Ο κ. Αντωνίου είπε ότι χθες το βράδυ ελήφθησαν επιπλέον μέτρα προστασίας του συστήματος, παρ’ όλα αυτά «βρέθηκε τρόπος να τα παραβιάσουν, παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί ακόμη και χθες».
«Οι εξετάσεις θα γίνουν, ζητάμε συγγνώμη για την ταλαιπωρία των παιδιών», είπε ο κ. Αντωνίου και διαβεβαίωσε ότι θα τελειώσουν όλα τα σχολεία σήμερα.
Επίσης, διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει πρόβλημα στην μετάδοση των θεμάτων των πανελλαδικών, καθώς πρόκειται για εντελώς άλλο σύστημα. «Δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί κάτι παρόμοιο, δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο» είπε ο κ. Αντωνίου.
Εντονες αντιδράσεις από κόμματα
Το θέμα προκάλεσε αντιδράσεις κομμάτων, με τον Νίκο Φίλη εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ να σημειώνει:
«Δεύτερη μέρα που πέφτει η ανοχύρωτη πλατφόρμα της Τράπεζας Θεμάτων.
Το έργο Μητσοτάκη – Κεραμέως στην εκπαίδευση σε όλη του την καταστροφική μεγαλοπρέπεια.
Το είχαμε ξαναδεί με την αμαρτωλή τηλεκπαίδευση μέσω Cisco, με τις αναθέσεις εκατομμυρίων σε ιδιώτες, για υποδομές που ήταν σε θέση να αναπτύξουν δημόσιοι εκπαιδευτικοί φορείς, με το «κρασάρισμα» των ψηφιακών συστημάτων για μια σειρά διοικητικές λειτουργίες του υπουργείου.
Η αδιαφορία και η ανικανότητα για τις ηλεκτρονικές υποδομές του δημοσίου χαρακτήριζαν την τετραετία ΝΔ στο ΥΠΑΙΘ, με συνεργό φυσικά τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Πιερρακάκη.
Μέσα στην ιδεοληψία τους μάλιστα, αλλά και την απουσία εμπιστοσύνης στους εκπαιδευτικούς, δεν νομοθέτησαν καν τη δυνατότητα να βάζουν τα θέματα οι καθηγητές των σχολείων, σε περίπτωση δυσλειτουργίας της πλατφόρμας. Πράγματι… άριστοι!».
Από την πλευρά του, το Γραφείο Τύπου του ΚΚΕ, υπογραμμίζει: «Το επαναλαμβανόμενο χάλι της τράπεζας θεμάτων πρέπει να αντιμετωπιστεί εδώ και τώρα!
Να επιτραπεί στους εκπαιδευτικούς να βάλουν οι ίδιοι τα θέματα των ενδοσχολικών εξετάσεων, αγνοώντας την τράπεζα θεμάτων, για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία, ιδιαίτερα των μαθητών της Γ’ Λυκείου.
Οι μαθητές δεν είναι πειραματόζωα. Έχουν ήδη την αγωνία τους για να τα βγάλουν πέρα σε αυτόν τον ατέλειωτο εξεταστικό μαραθώνιο, δε χρειάζονται και επιπλέον βαθμούς δυσκολίας».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη