«Εξυπνα» θα γίνουν τα δέκα πιο μεγάλα τούνελ
Αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων του ΟΣΕ
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
- Το Λονδίνο καταδικάζει τις «απειλές» Μεντβέντεφ – Είπε ότι δημοσιογράφοι των Times είναι «νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
«Εξυπνες» και περισσότερο ασφαλείς θα γίνουν οι δέκα μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες του ΟΣΕ, με τη συνδρομή του Ταμείου Ανάκαμψης.
Η αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας των μεγαλύτερων σιδηροδρομικών σηράγγων του ΟΣΕ με τη χρήση «έξυπνων» συστημάτων, βασισμένων στο ΙοΤ (Διαδίκτυο των Πραγμάτων), εντάχθηκε στο πρόγραμμα χρηματοδοτήσεων του Ταμείου Ανάκαμψης με πρόσφατη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών.
Στόχος του έργου είναι με την εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων να επιλυθούν επιτακτικά ζητήματα ασφάλειας των σηράγγων, που αφορούν κυρίως ελλείψεις στην πυρανίχνευση – πυρασφάλεια, τον φωτισμό και την παρακολούθηση των κρίσιμων παραμέτρων της δομικής «υγείας» τους. Στο έργο περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες υπηρεσίες (πιλοτική λειτουργία, παραγωγική λειτουργία, εκπαίδευση, εγγύηση εξοπλισμού και εφαρμογών), ώστε να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική και παραγωγική λειτουργία του.
Οπως επισημαίνεται στην απόφαση του υπουργείου Οικονομικών, «μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών έγινε αντιληπτή η μεγάλη και επιτακτική ανάγκη κάλυψης όλων των ζητημάτων ασφάλειας του δικτύου σιδηροδρόμων του ΟΣΕ, με σκοπό την αποφυγή μελλοντικών ατυχημάτων και την εξασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας».
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα ζητήματα ασφάλειας των σηράγγων των σιδηροδρόμων του ΟΣΕ, έχει διαπιστωθεί σειρά προβλημάτων στις βασικές υποδομές τους, όπως:
- Ελλειψη ή ανεπάρκεια σύγχρονων και λειτουργικών συστημάτων πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας.
- Ελλειψη φωτισμού και σήμανσης στις εξόδους κινδύνου.
- Ελλειψη μηχανισμού επιθεώρησης, συντήρησης και παρακολούθησης των κρίσιμων παραμέτρων της δομικής «υγείας» των σηράγγων.
Το έργο που ήδη εγκρίθηκε και οδεύει προς υλοποίηση διαχωρίζεται σε δύο υποέργα:
- Το πρώτο προβλέπει την αναβάθμιση των υποδομών ασφάλειας στις δέκα μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες του ΟΣΕ με χρήση «έξυπνων» ΙοΤ συστημάτων.
- Το δεύτερο προβλέπει τη δημιουργία μηχανισμού υποστήριξης για την ορθή και έγκαιρη εκτέλεση του έργου. Δηλαδή, να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική υλοποίησή του, κυρίως σε όρους χρονικής συνέπειας και ποιότητας.
Συγκεκριμένα, στις μεγαλύτερες σήραγγες του ΟΣΕ, συνολικού μήκους 64,94 χλμ., θα γίνουν οι εξής παρεμβάσεις:
- Ανάπτυξη ολοκληρωμένων «έξυπνων» συστημάτων πυρανίχνευσης – πυρασφάλειας μέσω της εγκατάστασης ΙοΤ αισθητήρων ανίχνευσης καπνού και φωτιάς, που θα μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο την κατάστασή τους σε κεντρικό πίνακα ελέγχου.
- Ανάπτυξη «έξυπνων» συστημάτων για την παρακολούθηση της δομικής απόκρισης των σηράγγων, σε πραγματικό χρόνο, επίσης μέσω σύγχρονων ΙοΤ συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας (Real Time Structural Health Monitoring – RTSHM).
- Εγκατάσταση και λειτουργία «έξυπνου» φωτισμού στις σήραγγες και φωτοσήμανσης στις εξόδους κινδύνου με σύστημα τηλεδιαχείρισης.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται συνολικά σε 38,57 εκατ. ευρώ και εντάσσεται στη δράση «Αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου με έργο ΣΔΙΤ», συνολικής αξίας 130 εκατ. ευρώ. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ).
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις