Toyota GR Prius Le Mans Concept: Θέσεις και αντιθέσεις
Με αφορμή την πρόσφατη νικηφόρα παράδοσή της στο Le Mans η Toyota παρουσιάζει μια πρωτότυπη αθλητική έκδοση του Prius με την υπογραφή της Gazoo Racing η οποία αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
Η ιδέα μιας έκδοσης επιδόσεων για το Prius μπορεί να δείχνει κάπως αντιφατική με δεδομένη την διαχρονική προσωπικότητα του μοντέλου ως ορόσημου στην εξοικονόμηση ενέργειας, ωστόσο δεν είναι λίγες οι φορές που η Toyota υπερβαίνοντας, τον συγκεκριμένο ταυτοτικό φραγμό έχει δημιουργήσει πάμπολλες σκληροπυρηνικές εκδόσεις του μοντέλου τόσο για αγωνιστικούς σκοπούς, με προορισμό κυρίως το ιαπωνικό πρωτάθλημα Super GT όσο και πολιτικές με την υπογραφή της Gazoo Racing και σημείο αναφοράς και διάθεσης την τοπική αγορά.
Mε τα παραπάνω δεδομένα ήταν θέμα χρόνου από την στιγμή της σχετικά πρόσφατης αποκάλυψης της νέας, πέμπτης κατά σειρά γενιάς του Prius, η Toyota να δημιουργήσει μια αιχμηρότερη παραλλαγή του που αρχικά παίρνει την μορφή ενός πρωτότυπου. Αφορμή για την δημιουργία του Toyota Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition, όπως προδίδει και η μακροσκελής ονομασία του είναι η εκατονταετηρίδα από τον αγώνα αντοχής στο διαβόητo Circuit de la Sarthe ή αν προτιμάτε Le Mans.
Aν ήδη αναρωτιέται κανείς ποια είναι η σύνδεση ανάμεσα στο φιλήσυχο Prius και στο Le Mans, σύμφωνα με τις συστάσεις το πρωτοπόρο στην υβριδική τεχνολογία Prius, αποτέλεσε ουσιαστικά την πηγή για την υβριδική τεχνολογία δια χειρός Gazoo Racing που εφοδίασε τα TS030, TS040, TS050 αλλά και το πιο πρόσφατο GR010, τα αγωνιστικά που η Toyota «κατέβασε» στον 24ωρο αγώνα αντοχής, με κοινό παρονομαστή την λέξη Hybrid και όσα αυτά συνεπάγεται σε τεχνολογικό επίπεδο.
Με αυτό το σκεπτικό το πρωτότυπο GR Prius διαθέτει ένα πλήρως αναθεωρημένο αεροδυναμικό πακέτο το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, πτερύγια στα άκρα του μπροστινού τμήματος, splitter, ξαναγραμμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα, διογκωμένους θόλους με αεροδυναμικά στοιχεία, μια επιβλητική αεροδυναμική πτέρυγα πίσω και έναν επιθετικά σχεδιασμένο διαχύτη. Το παζλ συμπληρώνεται από ένα σετ νέων φωτιστικών σωμάτων LED, χαμηλά στο μπροστινό τμήμα αλλά και από το ανθρακονημάτινο καπό το οποίο αποτελεί ευθεία αναφορά στο GR010 Hybrid.
Αναμενόμενα, εκτός από τα παραπάνω το πρωτότυπο GR Prius διαθέτει ένα σετ ειδικά σχεδιασμένων με κριτήριο την αεροδυναμική και για την περίσταση τροχών RAYS 18 ιντσών οι οποίοι συνδυάζονται με ελαστικά 235/50 Michelin Pilot Sport 4S. Παράλληλα, ανασχεδιασμένη είναι και η γρίλια υιοθετώντας ένα κυψελοειδές μοτίβο που συνδυάζεται με αναθεωρημένη και μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, τονίζοντας την υπογραφή της Gazoo Racing, ενώ να σημειωθεί ότι οι διαφορετικά σχεδιασμένοι θόλοι εκτός από την βελτιστοποιημένη αεροδυναμική «υποκρύπτουν» και μεγαλύτερα μετατρόχια αλλά και μια ανασχεδιασμένη ανάρτηση.
Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί, ότι το Prius GR Concept παρουσιάστηκε «in flesh» στο Le Mans μαζί με ένα Mazda MX-30 R-EV το οποίο ενσαρκώνει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα σε έκθεση που τιμά την ιστορία των Ιαπώνων κατασκευαστών στον θρυλικό αγώνα. Να σημειωθεί ότι η Mazda ήταν η πρώτη ιαπωνική εταιρεία που σημείωσε επιτυχία στο Le Mans, εν έτει 1991 με το 787B το οποίο εφοδιαζόταν με περιστροφικό κινητήρα. Όσο για την Toyota έχει σημειώσει πέντε διαδοχικές νίκες μεταξύ 2018-2022 και προσδοκά… ολοταχώς την έκτη.
Αυτό που παραμένει άγνωστό είναι κατά πόσο η Toyota, σκοπεύει να προσφέρει μια έκδοση του Prius με την υπογραφή της Gazoo Racing και στην Ευρώπη αν και το συγκεκριμένο ενδεχόμενο δείχνει πλέον αρκετά πιθανό με δεδομένη την αλλαγή στην ηγεσία της αλλά και τη δέσμευση του νέου επικεφαλής της Koji Sto για περισσότερες εκδόσεις επιδόσεων.
- LIVE: Τότεναμ – Λίβερπουλ
- Κίνα: Οι ΗΠΑ «παίζουν με τη φωτιά» δίνοντας στην Ταϊβάν περισσότερη στρατιωτική βοήθεια
- Καιρός: Στα λευκά ορεινά της χώρας – Το καμπανάκι της ΕΜΥ για την κακοκαιρία
- Θρίαμβος της Μπόρνμουθ στο «Ολντ Τράφορντ» (3-0) – Γκέλα για την Τσέλσι (0-0)
- Βραζιλία: Τουλάχιστον δέκα νεκροί σε συντριβή μικρού αεροπλάνου
- Artemas και Διαμαντής: Ο Κύπριος viral τραγουδιστής που ακούει ο Ομπάμα και όλο το TikTok, έχει ορμή