Εφορία: Πότε και γιατί τηλεφωνεί και στέλνει μηνύματα στους φορολογούμενους
Χιλιάδες τηλεφωνικές κλήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα έχει προγραμματίσει η ΑΑΔΕ
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
«Εχετε κλήση από την Εφορία». Τουλάχιστον 80.000 τηλεφωνικές κλήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά μηνύματα έχει προγραμματίσει για φέτος η ΑΑΔΕ με στόχο να υπενθυμίσει στους φορολογουμένους τις υποχρεώσεις τους.
Παράλληλα στήνεται το ηλεκτρονικό σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης για απώλεια ρυθμίσεων. Το σύστημα αυτό θα προειδοποιεί κάθε φορολογούμενο που έχει ενεργή ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών για τον κίνδυνο να χάσει τη ρύθμιση όταν δεν έχει πληρώσει εμπρόθεσμα μία μηνιαία δόση της ρύθμισής του και βρίσκεται πολύ κοντά στη λήξη της προθεσμίας και της επόμενης δόσης. Στην περίπτωση αυτή, θα τον ειδοποιεί ότι εάν δεν εξοφλήσει εμπρόθεσμα και δεύτερη συνεχόμενη δόση, θα τεθεί εκτός ρύθμισης.
Στα σκαριά βρίσκεται και η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για κινητά τηλέφωνα, μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να βλέπουν το φορολογικό προφίλ τους, τις οφειλές τους προς την Εφορία, να πληρώνουν μέσω κάρτας από το κινητό τους και να παίρνουν γενικές και προσωποποιημένες ενημερώσεις για τις υποχρεώσεις τους στα smartphone τους.
Ουσιαστικά, η νέα εφαρμογή θα λειτουργεί και ως φορολογικό ημερολόγιο. Ο επαγγελματίας, για παράδειγμα, θα λαμβάνει ενημερώσεις για τις ημερομηνίες υποβολής της δήλωσης ΦΠΑ και την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής του φόρου. Εάν π.χ. μέχρι τις 30 Ιουνίου δεν έχει πληρώσει τον ΦΠΑ, θα λαμβάνει μήνυμα υπενθύμισης.
Το ίδιο θα γίνεται για τον φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ ή για κάποιον οφειλέτη που έχει ενταχθεί σε κάποια από τις ρυθμίσεις.
Με τα ληξιπρόθεσμα χρέη να ξεπερνούν τα 113 δισ. ευρώ και τους φορολογουμένους να ρυθμίζουν μόνο τα 4,7 δισ. ευρώ, τα τηλεφωνήματα της Διεύθυνσης Φορολογικής Συμμόρφωσης έχουν πάρει και πάλι φωτιά.
Στη λίστα βρίσκονται κυρίως φορολογούμενοι που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές (φρέσκες ληξιπρόθεσμες οφειλές), μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών για υπενθύμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, αλλά και όσοι δεν έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα δηλώσεις ΦΠΑ ή δήλωση φόρου μισθωτών υπηρεσιών ή άφησαν απλήρωτα ποσά ΦΠΑ ή φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ ή άλλων φόρων.
Εάν λάβετε e-mail
Η Εφορία δεν περιορίζεται στις τηλεφωνικές οχλήσεις, αλλά στέλνει και ηλεκτρονικό μήνυμα. Οπότε εάν λάβετε e-mail από τις διευθύνσεις no.reply@taxisnet.gr και dfs1@aade.gr να ξέρετε ότι είναι από την ΑΑΔΕ.
Τα ηλεκτρονικά μηνύματα που αποστέλλονται από τη Διεύθυνση Φορολογικής Συμμόρφωσης διακρίνονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες:
1. Μηνύματα υπενθύμισης. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα υπενθύμισης αφορούν την υποβολή περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ σε επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά και διπλογραφικά βιβλία. Αποστέλλονται με στόχο την υπενθύμιση της σχετικής υποχρέωσης. Αποδέκτες είναι οι υπόχρεοι που, βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων, διαπιστώνεται ότι δεν έχουν ακόμα υποβάλει τη δήλωσή τους.
2. Μηνύματα εντοπισμού. Τα ηλεκτρονικά μηνύματα εντοπισμού απευθύνονται σε φορολογουμένους που δεν έχουν ικανοποιήσει εμπρόθεσμα τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αποστέλλονται μετά την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των δηλώσεων ή πληρωμής των οφειλών.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις