ΗΠΑ: Πώς μια παλιά καναδική εταιρεία μετατράπηκε ξαφνικά σε ηγέτιδα της μόδας
Από την ίδρυσή της το μακρινό 1984, στην αργή ανάπτυξη ως την εκτόξευση των τελευταίων ετών
- Τι είναι το shutdown της αμερικανικής κυβέρνησης και τι είναι το ταβάνι του χρέους;
- Όταν ο Μακρόν αποκαλούσε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο «το κλουβί με τις τρελές»
- Έκλεβαν πολυτελή οχήματα SUV και τα πωλούσαν στο εξωτερικό – Το αιματηρό επεισόδιο με τον αρχηγό της σπείρας
- Πώς η υπόθεση Πελικό έδωσε άλλες διαστάσεις στη σεξουαλική βία
Σε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες μόδας στις ΗΠΑ έχει μετατραπεί η Aritzia, μια εταιρεία της οποίας το «μότο» είναι «καθημερινή πολυτέλεια σε προσιτή τιμή».
Η εταιρεία ιδρύθηκε το μακρινό 1984, και για χρόνια η εξέλιξή της ήταν αργή, αν και σταθερή. Όμως το τελευταίο διάστημα οι δραστηριότητές της έχουν εκτοξευθεί. Είναι ενδεικτικό ότι ο ιδιοκτήτης και ιδρυτής της, Brian Hill, ο οποίος άνοιξε το πρώτο κατάστημα της εταιρείας όταν ήταν μόλις 23 ετών, άνοιξε τα πρώτα καταστήματα της εταιρείας του στις ΗΠΑ μόλις το 2007. Τώρα, υπάρχουν 47 καταστήματα διάσπαρτα σε όλες τις ΗΠΑ, τα περισσότερα από τα οποία άνοιξαν τα τελευταία πέντε χρόνια. Όπως σημειώνει το Forbes, η ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν πλέον για πρώτη φορά περισσότερο από το ήμισυ των εργασιών του Hill. Ενδεικτικό το αργής ανάπτυξης της Aritzia είναι το γεγονός ότι δημιούργησε διαδικτυακό ιστότοπο μόλις το 2012.
Οι πωλήσεις στις «μπουτίκ», όπως χαρακτηρίζει τα καταστήματα ο Hill, αυξήθηκαν συνολικά κατά 53% κατά το οικονομικό έτος που έληξε τον Φεβρουάριο του 2023 και αντιπροσωπεύουν πλέον το 65% των εσόδων της Aritzia ύψους 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Tο ηλεκτρονικό εμπόριο τα πάει επίσης καλά, καθώς αυξήθηκε κατά 36% πέρυσι και προβλέπεται να αντιπροσωπεύει περίπου το 45% των συνολικών πωλήσεων σε λίγα χρόνια, από 35% σήμερα. Η αξία της περιουσίας του ίδιου του Hill υπολογίζεται σε 950 εκατομμύρια δολάρια, συναποτελούμενη τόσο από το 19% του μετοχικού του κεφαλαίου στην εταιρεία όσο και από τα μετρητά που πήρε από την πώληση μετοχών μετά την ΑΜΚ.
«Το ειρωνικό είναι ότι η θέση μας στην αγορά και η προσέγγισή μας στις επιχειρήσεις δεν έχει αλλάξει πραγματικά από την ημέρα που ανοίξαμε το πρώτο μας κατάστημα», λέει ο Hill, ο οποίος πέρυσι παρέδωσε τα ηνία του CEO στην Τζένιφερ Γουόνγκ, τη μακροχρόνια COO του, η οποία εντάχθηκε στην εταιρεία το 1987 ως πωλήτρια σε ένα από τα πρώτα του καταστήματα. Όμως ο Hill, ο οποίος κατέχει το 70% των μετοχών με δικαίωμα ψήφου, διατηρεί τον απόλυτο έλεγχο.
Μια οικογένεια Ιρλανδών μεταναστών
Όπως αναφέρει το Forbes, ο παππούς του Hill ήταν ένας Ιρλανδός μετανάστης, στέλεχος της Hudson Bay Company, της μεγαλύτερης και παλαιότερης εταιρείας λιανικής πώλησης του Καναδά, πριν αγοράσει ένα κατάστημα ξηρών ειδών στο Βανκούβερ το 1945. Πέρασε την επιχείρηση αυτή στον πατέρα του Brian, James, ο οποίος αργότερα άνοιξε το δικό του πολυκατάστημα, το Hill’s of Kerrisdale, μαζί με τον αδελφό του. Ο Μπράιαν, ο αδελφός και η αδελφή του πέρασαν πολλές ώρες δουλεύοντας στο κατάστημα. «Σκούπιζα τους δρόμους, έβγαζα τα σκουπίδια, έκανα τα πάντα», θυμάται ο Hill.
Αφού αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Queen’s του Οντάριο το 1982 με πτυχίο στα οικονομικά, ο Hill πέρασε περίπου ένα χρόνο ταξιδεύοντας και τρεις μήνες δουλεύοντας ως οδοκαθαριστής στο Βανκούβερ, προσπαθώντας να βρει την επόμενη κίνησή του. Η μεγάλη του ευκαιρία ήρθε όταν ένα τοπικό εμπορικό κέντρο απευθύνθηκε στον πατέρα του αναζητώντας νέες ιδέες για τα καταστήματα. Ο Hill είχε την ιδέα για το Aritzia, την οποίαν και υλοποίησε με τη βοήθεια του πατέρα του και του αδελφού του, Ρος.
Η κρίσιμη κίνηση το 1995
Κατά την πρώτη δεκαετία, τα καταστήματά του ήταν γεμάτα με ρούχα άλλων εταιρειών. Στη συνέχεια, γύρω στο 1995, ο Hill αποφάσισε να αναλάβει τον έλεγχο, μια κίνηση που περιγράφει ως κρίσιμη, τόσο από την άποψη της ενίσχυσης των περιθωρίων κέρδους όσο και της διαμόρφωσης της εμπειρίας πολυτέλειας για τους πελάτες.
Σήμερα, η Aritzia σχεδιάζει σχεδόν όλα τα δικά της ρούχα, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από δώδεκα εσωτερικών εμπορικών σημάτων, προσαρμοσμένων σε διαφορετικές τιμές και δημογραφικές ομάδες. Η Babaton επικεντρώνεται σε «μινιμαλιστικά σχέδια για τη σύγχρονη γυναίκα», ενώ η TNA είναι μια μάρκα street και sportswear. Ορισμένες σειρές αποκτούν τα δικά τους καταστήματα: Από τον χειμώνα του 2020, η Aritzia λειτουργεί εποχιακά pop-ups «Super World» στη Νέα Υόρκη και το Λος Άντζελες, τα οποία πωλούν μόνο το δημοφιλές της φουσκωτό μπουφάν με πούπουλα χήνας σε χρώμα ουράνιου τόξου, γνωστό ως «Super Puff».
«Όταν πηγαίνετε να ψωνίσετε σε ένα κατάστημα Aritzia, δεν πρόκειται να αγοράσετε ένα προϊόν με ετικέτα Aritzia. Αυτό είναι λίγο μοναδικό», λέει ο Martin Landry, αναλυτής λιανικού εμπορίου της Stifel Financial Corp. με έδρα το Μόντρεαλ. «Είναι σε θέση να σας προσφέρουν κάτι για τη δουλειά, κάτι για να φορέσετε όταν βγαίνετε έξω το βράδυ και στη συνέχεια κάτι για να φορέσετε όταν χαλαρώνετε ένα κυριακάτικο απόγευμα στο σπίτι».
Πηγή: Ot.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις