Nyobolt EV Concept με φόρτιση σαν… βέλος
Μια ανεξάρτητη βρετανική φίρμα εξέλιξε μπαταρία και κύκλωμα φόρτισης που στοχεύουν να μειώσουν δραστικά τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων
Οι χρόνοι φόρτισης των ηλεκτροκίνητων αποτελούν ένα σταθερό μειονέκτημα των συγκεκριμένης τεχνολογίας μοντέλων έναντι του χρόνου ανεφοδιασμού συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που ακόμα και τα ισχυρότερα σύγχρονα κυκλώματα φόρτισης δεν μπορούν να απαλείψουν. Όπως όλα δείχνουν ωστόσο πλησιάζουμε στην εποχή που η συγκεκριμένη παράμετρος θα πάψει να αποτελεί «ανταγωνιστικό μειονέκτημα» της ηλεκτροκίνησης έναντι της συμβατικής αυτοκίνησης.
Ένα αποφασιστικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση θα μπορούσε να θεωρηθεί η καινοτομία στα κυκλώματα φόρτισης της Nyobolt, μια ανεξάρτητης βρετανικής φίρμας η οποία εξέλιξε και κατασκεύασε ένα πρωτότυπο ηλεκτρικό sportscar εφοδιαζόμενο με μπαταρίες οι οποίες συνδυαστικά και με το κύκλωμα και τον σταθμό φόρτισης της βρετανικής μάρκας μπορούν να αναπληρώσουν το σύνολο της ενέργειάς τους σε χρόνο μικρότερο μόλις έξι λεπτών.
Σύμφωνα με τις συστάσεις, το ηλεκτρικό sportscar εφοδιάζεται με μπαταρίες 35 kWh οι οποίες εγγυώνται αυτονομία 250 χλμ. Αν και προς το παρόν η Nyobolt δεν μπαίνει στη διαδικασία ανακοίνωσης των τεχνικών λεπτομερειών του εγχειρήματος σε ό,τι αφορά ειδικά το κύκλωμα φόρτισης, τονίζει μόνο ότι εξασφαλίζει διπλάσια ταχύτητα στον χρόνο φόρτισης σε σχέση με τα ταχύτερα σύγχρονα κυκλώματα φόρτισης.
Η Nyobolt αναφέρει ότι η μπαταρία και το κύκλωμα φόρτισης έχουν ολοκληρώσει δοκιμές που περιλάμβαναν 2.000 ολοκληρωμένους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης χωρίς να παρατηρηθεί σημαντική φθορά στην απόδοση των μπαταριών. Όπως επισημαίνει η βρετανική φίρμα, η τεχνολογία μπορεί να αξιοποιηθεί και σε μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίες χωρίς αποκλίσεις. Κρίσιμη λεπτομέρεια, ωστόσο, αποτελεί ότι οι ταχύτεροι χρόνοι θα μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την προϋπόθεση ότι οι σταθμοί φόρτισης έχουν ισχύ 1MW
Σε ό,τι αφορά το «συνοδευτικό» πρωτότυπο sportscar που ανέλαβε να συστήσει την συγκεκριμένη τεχνολογία, είναι σχεδιασμένο από τον Julian Thomson, τον σχεδιαστή της αρχέτυπης Lotus Elise. Αυτονόητα ο βρετανός σχεδιαστής εμπνεύστηκε από το σκεπτικό χαμηλού βάρους των κλασικών Lotus, μεταφέροντας πάντως την σχεδίαση σε απολύτως σύγχρονα πρότυπα. Κάπως έτσι, το αποτέλεσμα είναι πιο φαρδύ, έχει μεγαλύτερο μήκος αλλά και μικρότερη απόσταση από το έδαφος από μια κλασική Elise. Προς το παρόν η βρετανική φίρμα δεν ανακοινώνει το βάρος του sportscar, σημειώνοντας μόνο ότι «βρίσκεται πιο κοντά στον ένα τόνο παρά στους δύο τόνους».
«Μέχρι πρότινος η κατασκευή ενός αυτοκινήτου με χαμηλό βάρος και ταχείς χρόνους φόρτισης δεν ήταν εφικτή χωρίς να τεθεί εν αμφιβόλω η αντοχή του στον χρόνο. Το αποτέλεσμα είναι οι καταναλωτές να επιλέγουν ακριβές και μεγάλης χωρητικότητας μπαταρίας προκειμένου να αποφύγουν την συχνή φόρτιση. Με την μοναδική τεχνολογία φόρτισης που εξελίξαμε προσφέρουμε ένα αυτοκίνητο με χρόνο φόρτισης έξι λεπτών, εξελίσσοντας παράλληλα μια μικρή μπαταρία που μπορεί να προσφέρει περισσότερη απόδοση αλλά και μικρότερους χρόνους φόρτισης», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Sai Shivareddy, επικεφαλής της Nyobolt εξηγώντας το σκεπτικό επένδυσης στην συγκεκριμένη καινοτομία.
- Ουκρανία: Ρωσία και ΗΠΑ μάχονται για το πλεονέκτημα εν όψει της επιστροφής του Ντόναλντ Τραμπ
- ΙΟΒΕ:Μείζον εθνικό πρόβλημα η μείωση και γήρανση του πληθυσμού – Αρνητικό το φυσικό ισοζύγιο σε 13 περιφέρειες
- Φαντασιώσεις, αποδράσεις και έρωτας: Όλα όσα γνωρίζουμε για το νέο άλμπουμ της Lady Gaga πριν κυκλοφορήσει
- Βασιλικές ίντριγκες, θεωρίες συνωμοσίας και μια «χαμένη» τιάρα ανεκτίμητης αξίας
- Υποθαλάσσια καλώδια: Στο «μάτι» των σαμποτέρ – Γιατί βρέθηκαν στο στόχαστρο
- ΠΑΣΟΚ: Οι άξονες και η τακτική στη μάχη με τη ΝΔ – Τα ονόματα για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο