Toyota: Η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται ηλεκτρικά
Ο ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε τα φιλόδοξα σχέδια του για την τεχνολογία μπαταριών και κατ΄επέκταση για την ηλεκτροκίνηση τα οποία συνοψίζονται στην πρόθεσή της για την εξέλιξη μπαταριών στερεού τύπου που θα εγγυώνται αυτονομία έως 1.448 χλμ. με ορίζοντα το 2028
Πάγια θέση του ομίλου Toyota είναι ότι η ηλεκτροκίνηση δεν πρέπει να αποτελεί μονόδρομο για την επίτευξη του στόχου μιας συνολικά κλιματικά ουδέτερης αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς όπως έχουν εκφράσει στελέχη της σε κάθε τόνο θα πρέπει να υπάρξει ένα μεγάλο μεταβατικό διάστημα προκειμένου η μεταπήδηση στην ηλεκτροκίνηση να μην γυρίσει «μπούμερανγκ» και ούτως ώστε να διευθετηθούν μια σειρά από ζητήματα από την η προμήθεια πρώτων υλών για τις μπαταρίες και την παραγωγή ενέργειας έως την παραγωγή των αυτοκινήτων αυτή καθ΄αυτή, για να μην υπάρξουν πισωγυρίσματα και το αποτέλεσμα να είναι ουσιαστική κλιματική ουδετερότητα για την αυτοκίνηση.
Να σημειωθεί ότι η παραπάνω άποψη έχει επικριθεί αρκετές φορές από την υπόλοιπη αυτοκινητοβιομηχανία και όχι μόνο, θεωρούμενη ως παρελκυστική σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση από μέρους της Toyota η οποία όμως πλέον κάνει ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα προς την αμιγώς ηλεκτρική κατεύθυνση, ανακοινώνοντας ένα φιλόδοξο σχέδιο σε σχέση με την εξέλιξη μπαταριών σε υφιστάμενες αλλά και νέες τεχνολογίες με απώτερο σκοπό την παραγωγή μπαταριών στερεού τύπου.
Πρώτος σταθμός της νέα στρατηγικής της Toyota θα αποτελέσει η εξέλιξη μιας νέας γενιάς μπαταριών λιθίου με προσφερόμενη αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 965 χλμ. Αν το συγκεκριμένο μέγεθος ακούγεται κάπως υπερβατικό, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Toyota αυτό θα καταστεί εφικτό ήδη από το 2026 ενώ το μοντέλο που θα υποδεχτεί πρώτο την συγκεκριμένη τεχνολογία θα είναι ένα αυτοκίνητο με τα σήματα της Lexus.
To επόμενο στάδιο των σχεδίων του ιάπωνα κατασκευαστή σε σχέση με την εξέλιξη των μπαταριών θα υλοποιηθεί μεταξύ 2026-2027 και προβλέπει την κατασκευή μπαταριών λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου δύο πόλων οι οποίες, σύμφωνα με τις συστάσεις, θα συμβάλλουν στην μείωση του κόστους παραγωγής των συστοιχιών έως και κατά 40%, οδηγώντας, σε δεύτερο χρόνο -από το 2028- σε εκ νέου αύξηση της προσφερόμενης αυτονομίας έως και 10%.
Εκτός από τις νέας γενιάς μπαταρίες, η Toyota θα εξελίξει και μια νέα αρχιτεκτονική που θα φιλοξενεί τις νέες συστοιχίες και η οποία με βάση τις προβλέψεις της θα αποτελέσει την βάση για 1,7 εκ. οχήματα με ορίζοντα το 2030. Η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική θα είναι συμβατή και με τις νέας γενιάς μπαταρίες στερεού τύπου τις οποίες η Toyota ήδη εξελίσσει και θα ξεκινήσει να τοποθετεί σε αυτοκίνητα από το 2028. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο σε σχέση με την νέα τεχνολογία μπαταριών είναι ότι θα μπορούν να προσφέρουν έως και κατά 20% περισσότερη απόδοση σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου νέας γενιάς προσφέροντας αυτονομία που θα φτάνει έως και τα 1.448 χλμ.
«Είμαστε αποφασισμένοι να αποτελέσουμε την ηγετική δύναμη παγκοσμίως σε επίπεδο μπαταριών. Θα χρειαστούμε διαφορετικά τεχνολογικά είδη μπαταριών όπως ακριβώς επενδύουμε σε διαφορετικά ήδη κινητήρων. Εξίσου σημαντικό είναι να κάνουμε τις μπαταρίες μας συμβατές με κάθε είδους μοντέλο», δήλωσε ο επικεφαλής τεχνολογίας της Toyota, Hiroki Nakajima, συνοψίζοντας το τολμηρό σκεπτικό του ιάπωνα κατασκευαστή.
Παράλληλα με τα παραπάνω σχέδια ο ιαπωνικός όμιλος ανακοίνωσε την πλήρη αναθεώρηση των μεθόδων παραγωγής προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία παραγωγής αυτοκινήτων, αξιοποιώντας νέες γιγαντιαίες πρέσες στα πρότυπα των Giga Press της Tesla. Ταυτόχρονα η Toyota υποσχέθηκε να βελτιώσει ριζικά την αεροδυναμική των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, στοχεύοντας σε αεροδυναμικό συντελεστή 0.20.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου