Lotus Evija X: Σε τροχιά ρεκόρ
Η βρετανική φίρμα προετοιμάζει μια ακόμα πιο σκληροπυρηνική έκδοση της εξωπραγματικής Evija εποφθαλμιώντας το «στέμμα» του Nurburgring
Φωτογραφίες: Automedia
Η Evija είναι ήδη από το πλέον υπερβατικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα που μπορεί να αποκτήσει κανείς με την προϋπόθεση φυσικά ότι μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά στο εξίσου υπερβατικό ποσό των 2+ εκατομμυρίων ευρώ.
Η Lotus από την πλευρά της δείχνει να θεωρεί ότι υπάρχουν περισσότερα περιθώρια να προσφέρει περισσότερα από την Evija, ζητώντας παράλληλα και περισσότερα. Προς αυτήν την κατεύθυνση τουλάχιστον δείχνει η θέα ενός πρωτότυπου μοντέλου με σαφή αγωνιστικά γονίδια και χαρακτηριστικά η οποία εντοπίστηκε στο περιβάλλον του Nurburgring.
Ενδιαφέρον έχει ότι σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα έκδοση Evija X δεν βρίσκεται στην Πράσινη Κόλαση αποκλειστικά για δοκιμές εξέλιξης αλλά σε μια πρόβα τζενεράλε για την εξασφάλιση του τίτλου του ταχύτερου ηλεκτροκίνητου που έχει «πατήσει» την γερμανική πίστα των 20,8 χλμ.
Για την ακρίβεια, όπως ανακοίνωσε η Lotus «η Evija X αποτελεί ένα νέο τεχνολογικό concept. Βασίζεται στην «πολιτική» έκδοση αποτελώντας ωστόσο την απόλυτη έκφρασή της. Οι δοκιμές της έχουν πραγματοποιηθεί σε πολλές διαφορετικές πίστες σε διαφορετικά μήκη και πλάτη του πλανήτη και έχουμε σημειώσει σημαντική πρόοδο, εκπληρώνοντας όλους του στόχους που είχαμε θέσει αλλά και μαθαίνοντας τις προκλήσεις που προϋποθέτει η κατάκτηση του Nurburgring». Αν και η Lotus δεν ανακοινώνει ευθέως την στόχευση για τη νέα έκδοση, αυτή δείχνει να αποτυπώνεται ξεκάθαρα στις παραπάνω αράδες.
Για την ιστορία ο τρέχων κάτοχος του ηλεκτρικού ρεκόρ στο Ring είναι το VW ID.R με χρόνο έξι λεπτών και 5,536 δευτερολέπτων, μια θέση που προφανώς εποφθαλμία η Evija X χάρη σε μια σειρά νέων αεροδυναμικών στοιχείων τα οποία αναμένεται να συνοδεύονται και από βελτιώσεις που θα έχουν ως στόχο την μείωση του βάρους όπως άλλωστε προκύπτει από την απουσία φωτιστικών σωμάτων και καθρεπτών στο συγκεκριμένο δοκιμαστικό πρωτότυπο. Αντιστοίχως, το εσωτερικό προδιαγράφεται απογυμνωμένο από τα «περιττά» στοιχεία ενώ θα συμπληρωθεί από ένα κλωβό ασφαλείας.
Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστά στοιχεία για τις τεχνικές προδιαγραφές της έκδοσης, αν και δεδομένα, η συγκεκριμένη έκδοση θα αποδίδει σταθερά 2.000 ίππους όπως μπορεί να πράξει και η πολιτική έκδοση με την επιλογή του προγράμματος Track. Aνέπαφη αναμένεται να παραμείνει η μπαταρία των 70 kWh με την οποία εφοδιάζεται και η μέχρι σήμερα γνωστή έκδοση.
Σε κάθε περίπτωση, η μείωση του βάρους αναμένεται να εξασφαλίσει στην Evija X ταχύτερους χρόνους σε ό,τι αφορά την επιτάχυνση αν και δεν αποκλείεται λόγω του αναθεωρημένου αεροδυναμικού πακέτου να «χάσει» από την μέγιστη ταχύτητά της, αν και η πίστα του Nurburgring απαιτεί διαφορετικές αρετές στις οποίες στοχεύει εξάλλου η νέα έκδοση.
- Καιρός: Στα λευκά ορεινά της χώρας – Το καμπανάκι της ΕΜΥ για την κακοκαιρία
- Θρίαμβος της Μπόρνμουθ στο «Ολντ Τράφορντ» (3-0) – Γκέλα για την Τσέλσι (0-0)
- Βραζιλία: Τουλάχιστον δέκα νεκροί σε συντριβή μικρού αεροπλάνου
- Artemas και Διαμαντής: Ο Κύπριος viral τραγουδιστής που ακούει ο Ομπάμα και όλο το TikTok, έχει ορμή
- Γάζα: Οικογένειες ψάχνουν καθημερινά στα σκουπίδια για να φάνε, λέει η UNRWA
- LIVE: Παναθηναϊκός – Athens Kallithea