Mercedes-Benz One-Eleven Concept: Ρετρό από… το μέλλον
H γερμανική φίρμα επαναφέρει στο σήμερα την C111 με τα υλικά του μέλλοντος, σμιλεύοντας μια νέα ιδανική πραγματικότητα σπορ πολυτέλειας
To «μετά-ρετρό» ασκεί διαχρονικά ιδιαίτερη γοητεία αν και μάλλον αποδεικνύεται μια ιδιαιτέρως κοπιώδης εργασία και όχι de facto επιτυχημένη η επαναφορά ενός αντικειμένου του παρελθόντος στο σήμερα. Η αποτυχία ωστόσο δεν δείχνει να ανήκει στο λεξιλόγιο της Mercedes-Benz που αποφάσισε να επαναφέρει στο σήμερα με την μορφή ενός concept την γοητευτική C111 της δεκαετίας του ’70 η οποία τότε παρουσιάστηκε ως πειραματικό πρωτότυπο.
Η Mercedes-Benz Vision One-Eleven όπως ονομάζεται το πρωτότυπο αποτελεί καρπό εξέλιξης του Διεθνούς Σχεδιαστικού Κέντρου της γερμανικής φίρμας, στο Carlsbad της Καλιφόρνια με πρωταρχικό στόχο να τιμήσει την αισθητική κληρονομιά αλλά και την κληρονομιά καινοτομίας της C111 η οποία, για την ιστορία, κατασκευάστηκε σε μόλις 15 αντίτυπα.
Αυτονόητα, ωστόσο, τα μέτρα του Vision One-Eleven έχουν προσαρμοστεί στο σήμερα της γερμανικής φίρμας τόσο από σχεδιαστική όσο και από τεχνολογική κατεύθυνση. Έτσι αν και το σημείο αναφοράς του νέου concept εξακολουθούν να παραμένουν οι πόρτες gullwing, σήμα κατατεθέν της Mercedes-Benz από την 300SL του 1954, καθώς και η οβάλ διαμόρφωση του μπροστινού τμήματος σε συνδυασμό με την χαρακτηριστική τριπλέτα εισαγωγών αέρα στα άκρα του και τα κυκλικά φωτιστικά -αν και πλέον αποτελούνται από γραφικά- το Vision One-Eleven εμφορείται εξίσου από τις αισθητικές αξίες των Mercedes-EQ, επενδύοντας περισσότερο στις καμπύλες αντί για τις ακμές και υπακούοντας στη λογική του «one-bow».
Η σμίλη των σχεδιαστών της γερμανικής φίρμας έχει απεμπολήσει πλήρως την αιχμηρή λογική του παρελθόντος χωρίς να αμελεί την αεροδυναμική που μεταφράζεται στα πτερύγια που εξέχουν στα κατώτερα πλευρικά τμήματα και στον επιθετικό αεροδυναμικό διαχύτη τα οποία μιμούνται τα άλλοτε μαύρα κατώτερα τμήματα της ιστορικής C111, αλλά πλέον δίνουν μια αίσθηση ότι το καμπύλο αμάξωμα «ακουμπά» πάνω στα αεροδυναμικά στοιχεία.
Παρά την σαφώς πιο πληθωρική και γεμάτη καμπύλες σχεδίαση, το νέο πρωτότυπο είναι μόλις κατά τι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το αρχέτυπο έχοντας ουσιαστικά μόλις κατά 5,0 εκ. μεγαλύτερο ύψος.
Αυτό οφείλεται και στην τεχνολογία με την οποία εφοδιάζεται η οποία συνοψίζεται στην παρουσία ηλεκτροκινητήρων αξονικής ροής σχεδιασμένων από την YASA, θυγατρική της γερμανικής φίρμας οι οποίοι είναι έως και κατά 66% πιο αποδοτικοί σε σχέση με τους συμβατικούς ηλεκτροκινητήρες, εξασφαλίζοντας παράλληλα μεγαλύτερη «ελευθερία κινήσεων» σε ό,τι αφορά την τοποθέτησή τους και την θέση τους η οποία στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να βρίσκεται στους πληθωρικούς θόλους αν και η γερμανική φίρμα δεν παρουσιάζει σχετικά στοιχεία.
Σε κάθε περίπτωση με ένα «πρόχειρο» υπολογισμό αν κάθε τροχός φιλοξενεί και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ αξονικής ροής, η συνδυαστική ισχύς του πρωτοτύπου θα μπορούσε να φτάσει ή και να ξεπεράσει τα 1.000 kW.
Tα συγκεκριμένης τεχνολογίας μοτέρ έχουν θετική επίδραση και στην ευρυχωρία του θαλάμου επιβατών όπου κυριαρχούν δύο χαμηλά τοποθετημένα bucket καθίσματα με διάταξη που θυμίζει μονοθέσιο της F1, τοποθετώντας τα πόδια των επιβατών ψηλότερα από την μέση τους ενώ την ίδια επιρροή έχει και το τιμόνι. Ταυτόχρονα η παρουσία μιας πανοραμικής ηλιοροφής συντείνει στην αίσθηση ευρυχωρίας.
Σε ό,τι αφορά τον ψηφιακό εξοπλισμό, αποτελείται από οθόνες επαυξημένης πραγματικότητας με «διακόπτες» και ενδείξεις που εμφανίζονται αναλόγως με τις επιλογές του οδηγού σε διαφανείς επιφάνειες.
Αυτονόητα η Mercedes-Benz δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή το συγκεκριμένο πρωτότυπο χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι επιμέρους στοιχεία δεν θα επηρεάσουν μελλοντικά μοντέλα παραγωγής της γερμανικής φίρμας. Ιδίως τα μοτέρ αξονικής ροής έχουν αυξημένες πιθανότητες να εφοδιάσουν στο μέλλον προϊόντα της Mercedes-AMG ακριβώς λόγω της ιδιότητάς τους να εξασφαλίζουν υψηλή απόδοση χωρίς να καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο.
- Ζιζέλ Πελικό: «Αποφασισμένη να αλλάξει την κοινωνία» – Κοντά στην ολοκλήρωση η εκδίκαση της υπόθεσης
- Αλέξης Χαρίτσης: Η Νέα Αριστερά ήρθε για να μείνει
- Λένα Δροσάκη – Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Η πρώτη κοινή τηλεοπτική τους εμφάνιση μετά το διαζύγιο
- Η πιο κοντή γυναίκα στον κόσμο μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει – Είναι μόλις 62,8 εκ.
- Κουέστα: «Μας πόνεσε η ήττα από τον Παναιτωλικό»
- ΗΠΑ: Γεμίζουν τις αποθήκες με… παρμεζάνα – Γιατί ο Τραμπ φοβίζει τους Ιταλούς τυροκόμους