Νέοι ευρωπαϊκοί κανόνες για «πράσινες» μπαταρίες
Προβλέψεις για την παραγωγή, σχεδίαση, την περιεκτικότητα τους σε ανακυκλωμένες και ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες περιλαμβάνει η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις μπαταρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Το Ευρωκοινοβούλιο υπερψήφισε το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα καθορίσει την εξέλιξη, την παραγωγή την αποδοτικότητα και την ανακύκλωση των μπαταριών ηλεκτροκίνητων στο κοντινό μέλλον.
Οι νέοι κανόνες οι οποίοι θα τεθούν σε ισχύ μετά και την τυπική προσϋπογραφή τους από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, θα επηρεάσουν τον σχεδιασμό, την παραγωγή αλλά και την διαχείριση των υλικών των συστοιχιών αφού ολοκληρώσουν τον κύκλο ζωής τους και φυσικά θα αφορούν το σύνολο των μπαταριών που διατίθενται στην Ευρώπη ανεξαρτήτως προέλευσης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ε.Ε η ζήτηση για ηλεκτροκίνητα οχήματα και κατ΄επέκταση μπαταρίες αναμένεται να εκτοξευθεί προς το τέλος της δεκαετίας καθώς, κατά τα ίδια στοιχεία, ο αριθμός ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ευρωπαϊκή επικράτεια αναμένεται να φτάσει τα 30 εκατομμύρια με ορίζοντα το 2030.
Μία από τις προβλέψεις των νέων κανόνων αφορά αυτονόητα τη διαδικασία παραγωγής των μπαταριών οι οποίες θα πρέπει να αξιοποιούν σε δεδομένα ποσοστά ανακυκλωμένα υλικά. Σε αυτό το πλαίσιο όλων των ειδών οι μπαταρίες που προορίζονται για τις μεταφορές καθώς στους νέους κανονισμούς υπάρχουν προβλέψεις όχι μόνο για τις μπαταρίες που εφοδιάζουν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αλλά και εκείνες που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά scooter, ποδήλατα και οχήματα μικροκινητικότητας θα πρέπει να διαθέτουν πιστοποιημένη ένδειξη η οποία θα αναφέρει το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.
Επίσης με δεδομένες τις σκοτεινές –σε περιβαλλοντικό αλλά και κοινωνικό επίπεδο- πλευρές ορισμένων υλικών που χρησιμοποιούνται κατά κόρον στην κατασκευή μπαταριών όπως το κοβάλτιο, το λίθιο, το νικέλιο και ο μόλυβδος, οκτώ χρόνια μετά την ισχύ των νέων κανόνων, θα υπάρξει η υποχρέωση για τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ανακυκλωμένες πρώτες ύλες από την παραπάνω λίστα υλικών σε συγκεκριμένες ποσοστώσεις.
Επιπλέον, αυτονόητα, υπάρχει πρόβλεψη και για τη διαδικασία ανακύκλωσης των μπαταριών, αυτή την φορά προς τα κράτη μέλη της Ε.Ε. να οδηγούν στην ανακύκλωση του 63% του συνόλου των μπαταριών έως το 2027 και του 70% έως το 2030 -έναντι 45% που ήταν ο στόχος για το 2020.
Με αφορμή την υπερψήφιση των νέων κανόνων το μέλος του Ε.Κ Achille Variati δηλωσε «Για πρώτη φορά, έχουμε στη διάθεσή μας μια νομοθεσία που ευνοεί την κυκλική οικονομία και αφορά ολόκληρο τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος, μια προσέγγιση που ευνοεί τόσο το περιβάλλον όσο και την οικονομία».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη