Ναυάγιο στην Πύλο: Τι απαντά το Λιμενικό στο δημοσίευμα του BBC
Η νέα ανακοίνωση του Λιμενικού για το ναυάγιο στην Πύλο.
Ανακοίνωση μετά το δημοσίευμα του BBC για το πολύνεκρο ναυάγιο στην Πύλο εξέδωσε το Λιμενικό, με νέες διευκρινίσεις για την επιχείρηση διάσωσης και τις ενέργειες των ελληνικών Αρχών.
Σύμφωνα με το Λιμενικό, το σκάφος έπλεε από τη στιγμή του εντοπισμού του «κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ναυτικά μίλια».
Στη συνέχεια στην ανακοίνωση προστίθεται ότι: «από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ναυτικά μίλια».
Θυμίζουμε ότι το BBC στο ρεπορτάζ του τόνιζε ότι το μοιραίο αλιευτικό ήταν ακινητοποιημένο για επτά περίπου ώρες πριν να ανατραπεί και παρασύρει στον πάτο της Μεσογείου εκατοντάδες ανθρώπους.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Λιμενικού
«Με αφορμή δημοσιεύματα διεθνούς και εγχώριου, έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, τα οποία αναπαράγονται και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διευκρινίζονται τα κάτωθι:
Το Α/Κ σκάφος που βυθίστηκε σε διεθνή ύδατα στη θαλάσσια περιοχή 47 ν.μ. νοτιοδυτικά Πύλου, έπλεε από την στιγμή του εντοπισμού του κατά τις πρωινές, μεσημβρινές και απογευματινές ώρες της 13ης Ιουνίου, διανύοντας συνολικά 24 ν.μ..
Εν συνεχεία απογευματινές ώρες της ίδιας ημέρας, το Α/Κ σκάφος προσεγγίστηκε από παραπλέον Δ/Ξ πλοίο προς παροχή συνδρομής, το οποίο ανέφερε ότι το Α/Κ απομακρύνεται με ίδια μέσα κάθε φορά που προσπαθεί να το προσεγγίσει. Το Α/Κ σκάφος σταμάτησε και ξεκίνησε η παροχή τροφοεφοδίων.
Επιπροσθέτως, δεύτερο παραπλέον Δ/Ξ πλοίο ανέλαβε να προσεγγίσει το Α/Κ σκάφος προς παροχή τροφοεφοδίων, αναφέροντας άρνηση του Α/Κ και κίνηση του με ίδια μέσα με δυτική πορεία.
Εν τέλει, ανωτέρω Δ/Ξ ξεκίνησε τη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων στους επιβαίνοντες του Α/Κ σκάφους. Αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι επιβαίνοντες του Α/Κ άρχισαν να πετούν στη θάλασσα τα εφόδια.
Η όλη διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων προς τους επιβαίνοντες του αλιευτικού σκάφους από τα δύο (02) δεξαμενόπλοια διήρκησε συνολικά περισσότερο από τέσσερις ώρες και τριάντα λεπτά (4:30).
Ακολούθως, βραδινές ώρες της ίδιας ημέρας, αφίχθη στην περιοχή, Παράκτιο Περιπολικό Σκάφος Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. και εντόπισε το Α/Κ να κινείται αυτοδύναμα, με χαμηλή ταχύτητα.
Η διαδικασία προσέγγισης
Εκκίνησε διαδικασία προσέγγισης του με σκοπό τη διακρίβωση της υφιστάμενης κατάστασης του Α/Κ σκάφους και των επιβαινόντων. Το Α/Κ σταμάτησε εκ νέου για λίγα λεπτά κατά τη προσέγγιση του από το Π.Π.Λ.Σ. και ακολούθως συνέχισε τη πορεία του.
Από τη στιγμή που ολοκληρώθηκε η διαδικασία παροχής τροφοεφοδίων μέχρι την ακινητοποίηση του λόγω μηχανικής βλάβης, το Α/Κ σκάφος διήνυσε απόσταση περί τα 6 ν.μ.. Συνολικά το συγκεκριμένο αλιευτικό σκάφος από την ώρα του εντοπισμού του μέχρι την βύθιση του διήνυσε συνολικά περί τα 30 ν.μ..
Στοιχεία με λεπτομερή καταγραφή των ανωτέρω αποτελούν μέρος της προανάκρισης».
Το δημοσίευμα του BBC
Το BBC στο δημοσίευμά του τόνιζε ότι ανάλυση της κίνησης των πλοίων στην περιοχή του ναυαγίου δείχνει ότι το υπερφορτωμένο αλιευτικό σκάφος ήταν ακινητοποιημένο για τουλάχιστον επτά ώρες πριν να ανατραπεί.
«Χρησιμοποιήσαμε βίντεο και φωτογραφίες που πιστοποιήθηκαν από το BBC Verify, καθώς και αναφορές της δικαστικής έρευνας και τα ημερολόγια των παραπλέοντων σκαφών, για να αναλύσουμε την κίνηση των πλοίων στην περιοχή τις επίμαχες ώρες μετά τον εντοπισμό του σκάφους από το Λιμενικό», ανέφερε το ρεπορτάζ του βρετανικού Μέσου.
Σύμφωνα με τα δεδομένα που παρουσίασε το BBC και βασίζονται μεταξύ άλλων στην ανάλυση της κίνησης των πλοίων που παρέχει η πλατφόρμα Marrine Traffic (πλατφόρμα θαλάσσιων αναλύσεων και παρακολούθησης της κίνησης της ναυσιπλοΐας), φαίνεται ότι υπάρχει έντονη δραστηριότητα στο σημείο που αργότερα βυθίστηκε το σκάφος.
«Τα δεδομένα δείχνουν πολύωρη δραστηριότητα επικεντρωμένη σε μια μικρή, συγκεκριμένη περιοχή όπου αργότερα βυθίστηκε το σκάφος των προσφύγων, γεννώντας νέες αμφιβολίες τον επίσημο ισχυρισμό ότι δεν είχε προβλήματα με την πλοήγησή του», ανέφερε χαρακτηριστικά το ρεπορτάζ.
Το αλιευτικό σκάφος δεν διέθετε ανιχνευτή και έτσι δεν εμφανίζεται στον χάρτη. Ούτε τα σκάφη της ακτοφυλακής και τα στρατιωτικά σκάφη, τα οποία δεν χρειάζεται να εμφανίζουν τη θέση τους.
Το χρονοδιάγραμμα που έδωσε το Λιμενικό αμφισβητείται, σημείωσε το BBC.
Ο χάρτης των πλοίων – Με το κίτρινο σημάδι το αλιευτικό
Τι κατέγραψε το BBC και τι ανέφερε το Λιμενικό
«Η Frontex, η συνοριακή δύναμη της ΕΕ, αναφέρει ότι εντόπισε για πρώτη φορά το σκάφος με τους μετανάστες γύρω στις 08:00 ώρα Ελλάδας την Τρίτη και ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές.
Το Alarm Phone, μια τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης για μετανάστες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα στη θάλασσα, αναφέρει ότι έλαβε μια κλήση στις 12:17 GMT που έλεγε ότι το σκάφος βρισκόταν σε κίνδυνο.
Η ηλεκτρονική κινούμενη εικόνα των δεδομένων εντοπισμού που παρείχε η MarineTraffic δείχνει ένα πλοίο με το όνομα Lucky Sailor να στρέφεται απότομα βόρεια στις 15:00 GMT.
Σύμφωνα με το ημερολόγιο του Lucky Sailor που έδωσε στο BBC ο ιδιοκτήτης του, επιβεβαιώνεται ότι του είχε ζητηθεί από την ακτοφυλακή να πλησιάσει τη βάρκα των μεταναστών και να δώσει φαγητό και νερό.
Περίπου μισή ώρα αργότερα, στις 15:35 GMT, το ελικόπτερο της ακτοφυλακής εντόπισε τη βάρκα των μεταναστών. Οι αρχές συνέχισαν να υποστηρίζουν ότι εκείνη τη στιγμή βρισκόταν σε σταθερή πορεία.
Η κίνηση των πλοίων στην περιοχή όπου τελικά βυθίστηκε το πλοίο (με κίτρινο χρώμα) υποδηλώνει ότι βρισκόταν σε ακινησία ώρες πριν από το ναυάγιο.
Δυόμισι ώρες αργότερα, γύρω στις 18:00 GMT, ένα άλλο σκάφος, το Faithful Warrior, ταξίδεψε στην ίδια περιοχή και έδωσε επίσης προμήθειες στο σκάφος.
Οι ιδιοκτήτες του Faithful Warrior παρέπεμψαν το βρετανικό μέσο στις ανακριτικές αρχές.
Στο βίντεο το πλοίο δεν κινείται
Το BBC Verify το έλεγξε και διαπίστωσε ότι το πλοίο – το οποίο δεν κινείται στο βίντεο – ταιριάζει με το σχήμα του αλιευτικού σκάφους των προσφύγων που φαίνεται σε φωτογραφίες και οι καιρικές συνθήκες ταιριάζουν με αυτές που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή.
Όλη η δραστηριότητα των πλοίων των τελευταίων επτά ωρών ήταν εστιασμένη γύρω από ένα συγκεκριμένο σημείο, γεγονός που υποδηλώνει ότι το αλιευτικό είχε μετακινηθεί ελάχιστα, λίγα ναυτικά μίλια, γεγονός αναμενόμενο για ένα σταματημένο σκάφος που μετακινείται από τον άνεμο και τα κύματα στο μέσο της θάλασσας.
Όπως επίσης και οι κινήσεις των επιβατών που βρίσκονταν στο σκάφος θα έπαιζαν ρόλο στην όποια κίνησή του.
Όταν το σκάφος βυθίζεται παρατηρείται μία φρενήρης κίνηση παραπλέοντων σκαφών στο σημείο».
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Τα νέα έξι κρίσιμα ερωτήματα του θρίλερ της Αμαλιάδας και οι άγνωστες έρευνες της ΕΛ.ΑΣ.