Η Πατρίσια Φιλντ άλλαξε τον τρόπο που ντυνόμαστε μετά το Sex And The City
«Ήμασταν τυχεροί γιατί είχαμε τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, η οποία αγαπάει τη μόδα» λέει η κατά το ήμισυ Ελληνίδα, Φιλντ. Μαζί, ήμασταν ένας εξαιρετικός συνδυασμός».
«Δεν κάναμε επιδείξεις μόδας» λέει η θρυλική σχεδιάστρια κοστουμιών Πατρίσια Φιλντ (Patricia Field), στο Fashionista, για τα πολυσυζητημένα κοστούμια της στην τηλεοπτική σειρά «Sex and the City», η οποία γιόρτασε στις 6 Ιουνίου την 20ή επέτειο από την πρεμιέρα της. «Λέγαμε τις ιστορίες και αναδεικνύαμε τους χαρακτήρες μέσα από τον τρόπο που ντύνονταν. Πρόκειται για μια κατάσταση αφήγησης ιστοριών».
Αλλά η δουλειά της σημαίνει κάτι πολύ περισσότερο από αυτό. Μέσω της ξεχωριστής, αντισυμβατικής και συχνά εκκεντρικής δουλειάς της Φιλντ στην σειρά-κολοσσό της ποπ κουλτούρας, άλλαξε το τοπίο του τρόπου με τον οποίο η μόδα αναπαρίσταται στην οθόνη – και τελικά, σε όλους εμάς, είτε παρακολουθούσαμε τη σειρά είτε όχι.
Η Φιλντ μεγάλωσε μες στα ρούχα
Είναι μισή Αρμένισσα, μισή Ελληνίδα, αλλά γεννήθηκε στις ΗΠΑ. Oι παππούδες της από την πλευρά της μητέρας της μετανάστευσαν από τη Λέσβο στη Νέα Υόρκη, όπου η μητέρα της άρχισε να εργάζεται σε ένα καθαριστήριο. Εκεί γνώρισε τον πατέρα της Φιλντ, έναν Αρμένιο ράφτη.
Ο μπαμπάς της πέθανε από φυματίωση όταν η Φιλντ ήταν μικρή και η μητέρα της ξαναπαντρεύτηκε, με έναν άνδρα που γνώρισε και πάλι στο καθαριστήριο. H Φιλντ αστειεύεται ότι έχει το ελληνικό, εμπορικό δαιμόνιο στο DNA μου» όπως δήλωσε στην εφημερίδα The Guardian.
Κάν’ το όπως η Κάρι
Η σειρά του HBO, η οποία έτρεξε για έξι σεζόν από το 1998 έως το 2004, έσπασε τα όρια, εξυμνώντας τις γυναικείες φιλίες με τρόπο που δεν είχε ξαναδεί ποτέ η τηλεόραση, φέρνοντας επίσης στο προσκήνιο μια ειλικρινή και αναζωογονητικά ειλικρινή συζήτηση τόσο για το σεξ όσο και για τις σχέσεις.
Ο αντίκτυπος της μόδας από το «SATC» αποδείχθηκε επίσης ολοκληρωμένος και διαρκής. Μέσω της σειράς, η Φιλντ ήταν πρωτοπόρος στη σχέση συνύπαρξης μεταξύ των οίκων μόδας και του fast fashion, καθώς και στην εισαγωγή των «ασεβών» μεθόδων styling στο ευρύ κοινό, δείχνοντας στις γυναίκες πώς να εκφράζουν με αυτοπεποίθηση την ατομικότητά τους μέσω της γκαρνταρόμπας.
Φυσικά, η μοναδική και αντικομφορμιστική αισθητική μόδας της Φιλντ ήταν ήδη γνωστή στους Νεοϋορκέζους από το 1966, όταν άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στο κέντρο της πόλης, το Pants Pub, το οποίο εξελίχθηκε στην ομώνυμη μπουτίκ της στην 8th Street (αργότερα μεταφέρθηκε στο Bowery).
Η Φιλντ ήταν το σημείο αναφοράς για τους δημιουργούς της κάτω από την 14η οδό, τα παιδιά των κλαμπ και μερικές γενιές σταρ, όπως η Ντέμπι Χάρι των Blondie και η Μίσι Έλιοτ. Έκλεισε το κατάστημά της το 2015. Αλλά, σαν οραματίστρια που είναι, η Φιλντ ξεκίνησε το ArtFashion – το concept shop της που προσφέρει προσιτά κομμάτια προσαρμοσμένα από ντόπιους καλλιτέχνες και φίλους – σε ένα πολυσύχναστο τμήμα του Lower East Side.
Δείτε το βίντεο
Ήμασταν τυχεροί γιατί είχαμε τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ
«Πώς τα κατάφερα;» αναρωτιέται η Φιλντ, σχετικά με τη μεταφορά του πρωτοποριακού οράματός της από την μπουτίκ της στο franchise. «Έκανα αυτό που κάνω πάντα. Το έκανα στο μαγαζί μου. Πιστεύω ότι η εμπειρία του να βρίσκεσαι σε ένα παζάρι είναι η πιο ενδιαφέρουσα, επειδή ποτέ δεν ξέρεις πραγματικά τι πρόκειται να βρεις. Βρίσκεις εκπλήξεις που δεν περίμενες».
Η Φιλντ είχε την ίδια στάση κατά τις αρχικές συναντήσεις της με τον δημιουργό του «Sex and the City», τον Ντάρεν Σταρ. Είχε σαφείς περιγραφές χαρακτήρων για όλους τους πρωταγωνιστές, εκτός από την πρωταγωνίστρια Κάρι Μπράντσο, γεγονός που προσέφερε μέγιστη ευκαιρία για δημιουργική ελευθερία.
«Αλλά ήμασταν τυχεροί γιατί είχαμε τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, η οποία αγαπάει τη μόδα» λέει η Φιλντ. «Μαζί, ήμασταν ένας εξαιρετικός συνδυασμός. Με καταλάβαινε και η συνεργασία αυτή είναι που έκανε την Κάρι τόσο επιτυχημένη. Συμμετείχε πολύ με έναν τρόπο που συνέβαλε. Είναι σαν να λέμε, αν θέλεις να χορέψεις τανγκό, χρειάζεσαι έναν καλό παρτενέρ για να χορέψεις τανγκό».
«Εκείνη ήρθε με την ιδέα του λουλουδιού»
Η στενή συνεργασία της Φιλντ με την Πάρκερ έφερε τα πλέον εμβληματικά λουκ του χαρακτήρα στο προσκήνιο της ποπ κουλτούρας. «Εκείνη ήρθε με την ιδέα του λουλουδιού» λέει η Φιλντ, για το χαρακτηριστικό λουλούδι που παρέμεινε διαχρονικά στις ταινίες. «Ήταν πολύ συμμετοχική. Φυσικά, εγώ ήρθα με την ιδέα του κολιέ ‘Carrie’. Ήταν ένα δούναι και λαβείν και δούλεψε πολύ καλά».
Ο βοηθός ενδυματολόγου από τη δεύτερη έως την τέταρτη σεζόν, ο Έρικ Ντέιμαν – ο οποίος συνέχισε να δημιουργεί τη δική του κληρονομιά μόδας με το «Gossip Girl»-, θυμάται ότι η Φιλντ και η Πάρκερ έσπασαν τα όρια με το διάσημο πλέον ντιρντλ* που φορούσε η Κάρι σε ένα πικνίκ στο Σέντραλ Παρκ.
(*Το ντιρντλ είναι ένα παραδοσιακό ένδυμα, πολύ δημοφιλές στη νότια Γερμανία, την Αυστρία και το Νότιο Τιρόλο της Ιταλίας, εμπνευσμένο από την παραδοσιακή φορεσιά των ανώτερων Αυστριακών τάξεων)
Δείτε το trailer του 2ου κύκλου του And Just Like That
Το μήνυμα προς τους άντρες
Σε μια συνέντευξη που έδωσε το 1999 στους New York Times, η Φιλντ απάντησε στην αντίδραση με τον απίστευτα άμεσο -και πολύ νεοϋορκέζικο- τρόπο της. «Οι στρέιτ τύποι απλά δεν καταλαβαίνουν την ειρωνεία» είπε, προσθέτοντας: «Έπρεπε να πούμε στους άντρες “κοιτάξτε, τα κορίτσια σε αυτό το σόου δεν πρόκειται να φορέσουν μίνι φούστες με ψηλά τακούνια. Κανείς στη Νέα Υόρκη δεν ντύνεται έτσι. Τελεία και παύλα. Αυτό ήταν πραγματικά ένα πλήγμα για πολλούς ανθρώπους»».
Η Ζακλίν Ντιμιτέριο, πρώην βοηθός της Φιλντ, θυμάται ότι αρχικά ήταν «ελάχιστα εντυπωσιασμένη» από την out-of-the-box προσέγγιση της στιλίστριας, η οποία, ακόμη και για την ίδια, φαινόταν εξωφρενικά προοδευτική. «Θα μπορούσε να είναι ένα ρούχο αξίας 9 δολαρίων από ένα κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών ή ένα κομμάτι υψηλής ραπτικής αξίας 9.000 δολαρίων και να τα αναμείξει μεταξύ τους» λέει η Ζακλίν. «Αυτό ήταν κάτι καινούργιο και για μένα, γιατί είχα συνηθίσει στα ρούχα υψηλής ποιότητας».
Μέσω των εβδομαδιαίων δόσεων του SATC, η Φιλντ ουσιαστικά διέδιδε μια πρωτότυπη εκδοχή του «street style» στον κόσμο εκτός του East Village, σε αντίθεση με το σημερινό περιεχόμενο του Instagram ή των influencers.
«Πριν από το ‘Sex and the City’, οι Νεοϋορκέζοι είχαν δει κορίτσια σαν την Κάρι. Είναι γύρω μας: Ένα κορίτσι της πόλης που αγαπάει τα ρούχα και πηγαίνει σε πάρτι. Νομίζω ότι ήταν η πρώτη φορά που οι άνθρωποι στην υπόλοιπη χώρα είδαν αυτό το στυλ ντυσίματος» λέει.
«Ω, μπορείς να συνδυάσεις floral print και leopard print. Οι λεοπαρδάλεις ανήκουν στη χλωρίδα και την πανίδα, οπότε ταιριάζουν» λέει η πρώην βοηθός της.
Αν και, για την ίδια τη Φιλντ, η λογική πίσω από την προσέγγισή της είναι αρκετά απλή. «Μου αρέσει να βάζω μαργαριτάρια με λευκά μπλουζάκια» λέει η βραβευμένη με Emmy σχεδιάστρια. «Πάντα νιώθω ότι τα λευκά μαργαριτάρια ταιριάζουν με κάτι κλασικό, που είναι ένα λευκό t-shirt, οπότε ανήκουν μαζί. Και έχουν μια αιώνια ζωή».
*Με στοιχεία από fashionista.com
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη