Λεωνίδας Καβάκος: Με τη Φιλαρμονική της Βιέννης στον Κήπο του Μεγάρου
Καλοκαιρινές βραδιές στην οθόνη του Κήπου με μεγάλες παραστάσεις όπερας και συναυλίες από σπουδαία ορχηστρικά σύνολα, ερμηνευτές με εντυπωσιακή διεθνή πορεία και εμβληματικούς αρχιμουσικούς της εποχής μας.
- Δολοφονία σε ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Συνελήφθη ύποπτος
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
Την Πέμπτη 29 Ιουνίου στις 8:30 το βράδυ, μέσω μια ειδικής προβολής, θα συναντήσουμε στην περίφημη Musikverein [Μουζίκφεραϊν] τον σούπερ σταρ του βιολιού Λεωνίδα Καβάκο, τη Φιλαρμονική της Βιέννης και τον καταξιωμένο δανό μαέστρο Herbert Blomstedt [Χέρμπερτ Μπλόμστεντ], που θα μας μεταφέρουν σε ένα μουσικό ταξίδι στον χρόνο, μέσα από συναρπαστικά έργα του ρεπερτορίου του 18ου, του 19ου και του 20ού αιώνα.
Στο πρόγραμμα του έλληνα βιρτουόζου βιολονίστα, το Kοντσέρτο για βιολί σε ρε μείζονα του Johannes Brahms [Γιοχάννες Μπραμς] και το τρίτο μέρος από την Παρτίτα αρ. 1 σε σι ελάσσονα για σόλο βιολί του Johann Sebastian Bach [Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ].
Η προβολή ολοκληρώνεται με την Πέμπτη Συμφωνία του Carl Nielsen [Καρλ Νήλσεν], μία από τις πιο αντιπροσωπευτικές δημιουργίες του επιφανούς δανού συνθέτη. as Kavakos, together with the Philharmoniker, kes this beautiful work arue celebration.”
Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.
Η Φιλαρμονική της Βιέννης
Ο αρχιμουσικός Herbert Blomstedt, αν και έκανε το ντεμπούτο του με τη διάσημη Φιλαρμονική της Βιέννης σε μεγάλη ηλικία, έγινε ένας από τους πιο αγαπημένους αρχιμουσικούς του βιενέζικου συνόλου.
Πρόσφατα μάλιστα, του απενεμήθη ο τίτλος του επίτιμου μέλους της Ορχήστρας. Στη συναυλία του με τη Φιλαρμονική της Βιέννης, o Blomstedt παρουσιάζει ένα από τα πλέον αντιπροσωπευτικά έργα της Σκανδιναβικής Σχολής, τη Συμφωνία αρ. 5 του Δανού Carl Nielsen.
O Blomstedt αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η μουσική του Carl Nielsen αποπνέει κάτι ξεχωριστό, κάτι απροσμέτρητο. Ξεχειλίζει από δανέζικο χιούμορ: είναι συνάμα πολύ σοβαρή αλλά και πολύ κωμική, και ταυτόχρονα μεγαλειώδης».
Η Πέμπτη γράφτηκε μεταξύ 1920 και 1922 και θεωρείται μία από τις σπουδαιότερες συμφωνικές συνθέσεις του Nielsen. Έργο πρωτότυπο, από συνθετικής άποψης, αλλά και περίπλοκο συνδυάζει με ευφάνταστο τρόπο τον Ρομαντισμό και τον Μοντερνισμό.
Στον αντίποδα των συναρπαστικών πειραματισμών του Carl Nielsen βρίσκεται το Κοντσέρτο για βιολί του Johannes Brahms, ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα έργα που έχουν γραφτεί ποτέ για βιολί και ορχήστρα. Στη συναυλία της Μουζίκφεραϊν, το ερμηνεύει μοναδικά ο μεγάλος έλληνας βιρτουόζος Λεωνίδας Καβάκος.
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κοντσέρτου είναι το εξαιρετικό ηχητικό βάθος του, γεγονός που οφείλεται στη χρήση από τον συνθέτη των χαμηλών περιοχών του βιολιού. Πηγή έμπνευσης για τον Brahms υπηρξε η εκπληκτική μαεστρία του αριστοτέχνη ούγγρου βιολονίστα Joseph Joachim. Γι’ αυτόν άλλωστε γράφτηκε το συγκεκριμένο έργο-πρόκληση, το οποίο αναδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο τις δεξιοτεχνικές ικανότητες αλλά και τη μουσικότητα του εκάστοτε σολίστ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις