Δέκα ερωτήσεις του ΚΚΕ για το ναυάγιο – «Να απαντήσουν με σαφήνεια οι αρμόδιες αρχές»
«Εντελώς ανεπαρκείς» χαρακτηρίζει το ΚΚΕ τις απαντήσεις των ελληνικών αρχών για το ναυάγιο
- Με αλλεπάλληλες μαχαιριές η δολοφονία στο ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Ομολόγησε ο 35χρονος
- ΗΠΑ: Κρίσιμο 48ωρο – Ο Τραμπ οδηγεί τη χώρα σε… shutdown
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
Δέκα ερωτήσεις, που ζητούν άμεσες και σαφείς απαντήσεις, σχετικά με το πολύνεκρο ναυάγιο ανοικτά της Πύλου, θέτει το ΚΚΕ στις ελληνικές αρχές.
Ο Περισσός σημειώνει πως «το αλιευτικό – πλωτό φέρετρο, που βυθίστηκε ανοιχτά της Πύλου, παρέσυρε στον υγρό τάφο και οδήγησε στο θάνατο εκατοντάδες ξεριζωμένους πρόσφυγες και μετανάστες, ανάμεσά τους εκατοντάδες γυναικόπαιδα», ενώ υποστηρίζει ότι «οι απαντήσεις που έχουν δώσει οι αρμόδιες αρχές, το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας και το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος είναι εντελώς ανεπαρκείς», καθώς «παραμένουν αναπάντητα πολλά ερωτήματα».
Γι’ αυτό, το ΚΚΕ καταθέτει ορισμένες ερωτήσεις, που, όπως τονίζει, «καλούνται οι αρμόδιες αρχές να απαντήσουν με σαφήνεια».
Οι δέκα ερωτήσεις του ΚΚΕ για το ναυάγιο
1. Το σαπιοκάραβο – αλιευτικό ήταν σε θαλάσσιο χώρο έρευνας και διάσωσης, που την ευθύνη έχουν οι ελληνικές αρχές και συνεπώς θα έπρεπε να παρέμβουν με όλα τα μέσα. Γιατί δεν έγινε αυτό;
2. Πώς αξιολογήθηκε ο υψηλός κίνδυνος που διέτρεχε το αλιευτικό, το οποίο ήταν αποδεδειγμένα στα χέρια δουλεμπορικού κυκλώματος – διακινητών, ταξίδευε με όρους πειρατείας, μετέφερε πολυάριθμους πρόσφυγες – μετανάστες σε άθλιες συνθήκες, χωρίς σωσίβια και παραβίαζε τους κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ζωής στη θάλασσα;
3. Αν αξιολογήθηκε ο υψηλός κίνδυνος γιατί δεν καταρτίστηκε το αναγκαίο σχέδιο στήριξης του αλιευτικού, δημιουργία «κλοιού ασφαλείας» και διάσωσης των επιβαινόντων, με τη συνδρομή όλων των κατάλληλων μέσων; Αν δεν αξιολογήθηκε ο υψηλός κίνδυνος, ποιοι είναι οι λόγοι;
4. Με ποια μέσα πραγματοποιήθηκαν οι επικοινωνίες των εμπορικών πλοίων -που παρείχαν βοήθεια (τρόφιμα/νερό)- με το αλιευτικό; Τις γνωρίζει το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης; Τι ειπώθηκε ακριβώς και πως αξιολογήθηκαν;
5. Εκτιμήθηκε το ενδεχόμενο πιθανής βύθισης του αλιευτικού; Αν ναι τι μέτρα πάρθηκαν κι αν όχι για ποιους λόγους; Γιατί δεν εξασφαλίστηκαν σωσίβια στους επιβαίνοντες;
6. Γιατί δεν πραγματοποιήθηκε έγκαιρα έλεγχος του αλιευτικού και δεν πάρθηκαν τα κατάλληλα μέσα για να σταματήσει η πορεία του, που οδηγούσε τους επιβαίνοντες στο θάνατο; Προσέγγισαν το κινδυνεύον αλιευτικό πλοία της FRONTEX; Ζητήθηκε αυτό από τις ελληνικές αρχές; Ποιος ήταν ο ρόλος της FRONTEX στο περιστατικό;
7. Κλήθηκαν Ρυμουλκά–Ναυαγοσωστικά; Ζητήθηκε η συνδρομή βατραχανθρώπων – δυτών;
8. Εξετάστηκε η περίπτωση ρυμούλκησης του αλιευτικού και της μετεπιβίβασης των επιβαινόντων; Αν όχι γιατί κι αν ναι γιατί δεν καταρτίστηκε ή δεν υλοποιήθηκε σχετικό σχέδιο;
9. Με ποιους μίλησαν οι αρμόδιες αρχές στην επικοινωνία τους με το αλιευτικό; Γιατί συναίνεσαν στη θέση των δουλεμπόρων – διακινητών πως δεν έχει ανάγκη από βοήθεια; Είναι αυτό κριτήριο για το αν ή όχι θα παρέμβουν οι αρμόδιες αρχές και θα λάβουν τα αναγκαία μέτρα για την διάσωση των επιβαινόντων; Γιατί δεν κινήθηκαν στη βάση της Διεθνούς Σύμβασης για την Προστασία της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS);
10. Πλοίο του λιμενικού σώματος έδεσε σχοινί στο κινδυνεύον αλιευτικό; Με τι στόχο; Με ποιο σχέδιο;
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις