Αλεξάντερ Πέιν: «Ένα πέταλο από τα λουλούδια του πολιτισμού που ανθίζουν στις στάχτες μια καταστροφής»
Ο ελληνικής καταγωγής και βραβευμένος με δύο Όσκαρ δημιουργός παρουσίασε στο κοινό της βόρειας Εύβοιας την ταινία του, Μικρόκοσμος,
Tην Τρίτη 20 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του 2ου Evia Film Project στον θερινό κινηματογράφο «Απόλλων» της Αιδηψού, την οποία τίμησε με την παρουσία του ο διάσημος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Αλεξάντερ Πέιν.
Ο ελληνικής καταγωγής και βραβευμένος με δύο Όσκαρ δημιουργός παρουσίασε στο κοινό της βόρειας Εύβοιας την ταινία του, Μικρόκοσμος, δηλώνοντας ευτυχής που είναι και ο ίδιος «ένα πέταλο από τα λουλούδια του πολιτισμού που ανθίζουν στις στάχτες μια καταστροφής».
Η τελετή έναρξης, στην οποία παρευρέθηκαν και η Πρόεδρος του ΔΣ του Φεστιβάλ, Ελευθερία Θανούλη, καθώς και τα μέλη του ΔΣ, Πηνελόπη Βαλτή και Μαρία Κριαρά, ξεκίνησε με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστη Ανδρεαδάκη, και τη γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Ελίζ Ζαλαντό, να καλωσορίζουν τόσο το κοινό της βόρειας Εύβοιας όσο και τον Αλεξάντερ Πέιν.
Μέσα από τις στάχτες μιας καταστροφής μπορούν να ανθίσουν λουλούδια
Ο Αλέξαντερ Πέιν, αφότου καλησπέρισε το κοινό στα ελληνικά, δήλωσε ευτυχής που βρίσκεται στην Εύβοια, αλλά και ευγνώμων για την πρόσκληση που έλαβε από το 2ο Evia Film Project. «Λυπάμαι πολύ για τους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία του Evia Film Project, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι κομμάτι του. Είμαι επίσης χαρούμενος που υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που θέλουν να δουν τη συγκεκριμένη ταινία διότι ελάχιστοι την είδαν όταν πρωτοβγήκε στις αίθουσες.
Θέλω να συγχαρώ τον δήμαρχο για τα όμορφα λόγια του, ιδίως για το σημείο όπου εξήγησε ότι ακόμη και μέσα από τις στάχτες μιας καταστροφής μπορούν να ανθίσουν λουλούδια, τα λουλούδια του πολιτισμού. Είναι τιμή μου να βρίσκομαι εδώ και ελπίζω να είμαι κι εγώ ένα πέταλο από αυτά τα λουλούδια», δήλωσε αρχικά, δίνοντας ραντεβού με το κοινό για το τέλος της προβολής.
Αμέσως μετά την προβολή της ταινίας, ο Αλεξάντερ Πέιν αναφέρθηκε στη συνεργασία του με τον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, Φαίδωνα Παπαμιχαήλ.
«Ο Φαίδων, με τον οποίο έχω συνεργαστεί τέσσερις φορές, είναι μισός Γερμανός, μισός Έλληνας, ο πατέρας του μάλιστα ήταν πρώτος ξάδερφος του Τζον Κασσαβέτη. Η πιο πρόσφατη δουλειά του, μάλιστα, είναι η τελευταία ταινία στο franchise του Ιντιάνα Τζόουνς. Γνωριστήκαμε στη δεκαετία του ’80, όταν σπούδαζα κινηματογράφο και εκείνος έκανε τα πρώτα του βήματα στον χώρο, δουλεύοντας στις ταινίες του Ρότζερ Κόρμαν. Βρεθήκαμε ξανά το 2003, όταν του πρότεινα να εργαστεί ως διευθυντής φωτογραφίας στην ταινία Πλαγίως. Δεν έχω τι άλλο να πω πέρα από το ότι η συνεργασία μας είναι άψογη».
Η ιδέα της ιστορίας του «Μικρόκοσμου»
Μιλώντας στη συνέχεια για την αρχική σύλληψη της ταινίας, ο Αλεξάντερ Πέιν ανέφερε πως η πρώτη σπίθα έμπνευσης είχε κωμική χροιά. «Αρχικά, το σενάριο επικεντρωνόταν στην κωμική ιδέα του πόσο περισσότερα υλικά υπάρχοντα θα μπορούσε να έχει στη διάθεσή του ένας μικροσκοπικός άνθρωπος.
Ξεκινώντας από αυτή την αφετηρία, καταλήξαμε στο ότι ο επιστημονικός λόγος πίσω από τη συρρίκνωση των ανθρώπων θα μπορούσε να σχετίζεται με μια απόπειρα σωτηρίας του πλανήτη από τον υπερπληθυσμό και τη σπατάλη των φυσικών πόρων. Δεν είχαμε ως πρόθεση να εκφράσουμε ένα συγκεκριμένο μήνυμα, ασχέτως αν η ταινία αντανακλά και τις δικές απόψεις σε ορισμένα πολιτικά και περιβαλλοντικά ζητήματα. Παρόλα αυτά, με τον σεναριογράφο της ταινίας, Τζιμ Τέιλορ, δεν είχαμε την παραμικρή πρόθεση να φανούμε διδακτικοί. Σατιρικοί ίσως, αλλά σίγουρα όχι διδακτικοί».
Η νέα ταίνια που έρχεται
Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση με το κοινό, ο Αλεξάντερ Πέιν μίλησε για την επερχόμενη ταινία του, με τίτλο The Holdovers και πρωταγωνιστή τον Πολ Τζιαμάτι.
«Η ταινία διαδραματίζεται στη δεκαετία του ’70, σε ένα οικοτροφείο αρρένων στη Μασαχουσέτη, και στο επίκεντρο της ιστορίας συναντούμε ένα ορφανό από πατέρα μοναχοπαίδι που είναι αναγκασμένο να περάσει ολομόναχος τις γιορτές των Χριστουγέννων, μιας και η μητέρα του θα φύγει σε διακοπές με τον βαθύπλουτο νέο σύζυγό της.
Οι μόνοι άλλοι άνθρωποι που θα βρίσκονται στο οικοτροφείο την περίοδο των Χριστουγέννων, πέρα από τον νεαρό μαθητή, είναι ένας αυστηρός καθηγητής και λάτρης της πειθαρχίας, τον οποίο υποδύεται ο Πολ Τζιαμάτι, και η αφροαμερικανή μαγείρισσα, η οποία έχει μόλις χάσει τον γιο της στο Βιετνάμ.
Η πλοκή της ταινίας, η οποία διαθέτει τόσο κωμικά όσο και δραματικά στοιχεία περιστρέφεται γύρω από τη συνύπαρξη αυτών των τριών φαινομενικά αταίριαστων χαρακτήρων στη διάρκεια των δύο χιονισμένων και γιορτινών εβδομάδων», κατέληξε ο Αλεξάντερ Πέιν, ευχαριστώντας ξανά το κοινό και το Φεστιβάλ για την παρουσία του στο 2o Evia Film Project.
- Οι πόλεις με το καλύτερο φαγητό στον κόσμο σύμφωνα με το Taste Atlas
- Παναμάς: Μετά τις απειλές Τραμπ, ο πρόεδρός του επαναβεβαίωσε την κυριαρχία της χώρας επί της Διώρυγας
- Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου, παρουσία Σακελλαροπούλου
- Αλμέιδα: «Δεν μπορέσαμε να σκοράρουμε στο πρώτο ημίχρονο και μας κόστισε»
- Ευρώπη: Οι περιφέρειες με τα περισσότερα… άδεια πορτοφόλια
- Super League: Η βαθμολογία μετά τις νίκες ΠΑΟΚ, Παναθηναϊκού και την ισοπαλία της ΑΕΚ (pic)