Renault Rafale: Διευρύνοντας τον ορίζοντα
H γαλλική φίρμα επέλεξε να εκπροσωπηθεί στο D-Segment με ένα επιβλητικό coupe SUV με δυναμικό παρουσιαστικό και τεχνολογικά συγγενές με το τολμηρό Austral
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
H Renault αντιμετώπιζε ανέκαθεν με τόλμη τα μοντέλα που βρίσκονται στην κορυφή της γκάμας έχοντας δημιουργήσει μια ιδιότυπη παράδοση πρωτοπορίας με πολλές μορφές στην πολύχρονη πορεία της. Αυτή την φορά επέλεξε σοφά να δώσει τη συγκεκριμένη θέση σε ένα Coupe SUV με το πληθωρικό όνομα Rafale και χαρακτηριστικά που φιλοδοξούν να συνεχίσουν την παράδοση που έχει η γαλλική φίρμα στην μεγάλη κατηγορία.
Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD η οποία αξιοποιήθηκε και στο πρόσφατο και πολύ ενδιαφέρον ως σκέψη και υλοποίηση Austral, το Rafale εκτός από την προφανή δυναμική που του εξασφαλίζει η coupe σχεδίαση είναι και αρκετά μεγαλύτερο από το Austral, υπερέχοντας κατά περίπου 20 εκ. κατά μήκος με το συγκεκριμένο μέγεθος να διαμορφώνεται σε 4,7 μ. ενώ διαθέτει και φαρδύτερα κατά 4,0 εκ. μετατρόχια. Ταυτόχρονα χάρη ακριβώς στη νέα λογική της σχεδίασης «στέκει» και ένα εκατοστά χαμηλότερα σε σχέση με το γνωστό SUV της Renault (1,6 μ.). Τα χωροταξικά μεγέθη συμπληρώνουν το πλάτος των 1,86 μ. και το γενναιόδωρο μεταξόνιο των 2,74 μέτρων.
Παρά την τεχνολογική του συνάφεια με το Austral και τον αναμενόμενο ομοϊδεατισμό του σε όρους αισθητικής αξίζει να σημειωθεί ότι το Rafale είναι το πρώτο μοντέλο που έχει σχεδιαστεί εξαρχής από τον Gilles Vidal, τον νέο επικεφαλής σχεδιασμού της γαλλικής φίρμας ο οποίος να σημειωθεί υπήρξε υπεύθυνος στο παρελθόν και για την αισθητική ανανέωση της Peugeot.
Mια λίγο προσεκτική ματιά αρκεί για να διαπιστώσει κανείς την έμφαση στη λεπτομέρεια, την περίτεχνη λογική με την οποία έχουν σμιλευτεί οι μεταλλικές επιφάνειες και τα επιμέρους στοιχεία.
Στα πιο ιδιάζοντα συγκαταλέγεται η τρισδιάστατη γρίλια η οποία επιπλέον διαθέτει διαφορετικό εσωτερικό χρωματισμό που δημιουργεί ένα «sparkling» εφέ όταν κοιτάζει κανείς το αυτοκίνητο υπό διαφορετική γωνία. Αντιστοίχως, η αισθητική των φωτιστικών σωμάτων στο σύνολό τους αποτελεί μια νέα εξέλιξη στον σχεδιαστικό κώδικα της γαλλικής φίρμας καθώς υιοθετούν περισσότερες ακμές συνηγορώντας στην αύρα δυναμισμού που αποπνέει το σύνολο.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί και στην ποιότητα του εσωτερικού όπου η Renault υπόσχεται ακόμα πιο μαλακά πλαστικά και μια ευρεία γκάμα επιλογών για τις λεπτομέρειες, ενίοτε παράδοξων όπως ο φελλός και το κεραμικό, υπογραμμίζοντας την ιδιαιτερότητα την κατασκευής αλλά και την θέση του μοντέλου. Ο ψηφιακός εξοπλισμός αποτελείται από το γνώριμης διάταξης πλαγιασμένου «L» δίπτυχο οθονών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων το οποίο βασίζεται σε λογισμικό της Google με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ευρύτητα των επιλογών όσο και για την ευκολία στη χρήση.
Στο εξοπλιστικό παλμαρέ του Rafale περιλαμβάνονται επίσης στοιχεία που φροντίζουν να υπογραμμίζουν την θέση όσο και τις φιλοδοξίες της Renault σε σχέση με το μοντέλο που προφανώς επιθυμεί να φέρει σε δύσκολη θέση τους καθιερωμένους premium κατασκευαστές. Ενδεικτικά αναφέρουμε το ηχοσύστημα Harman Kardon, τη δυνατότητα επιλογής ψυχόμενης, ηλεκτρονικά ελεγχόμενης πανοραμικής ηλιοροφής καθώς τον ιδιαίτερο ατμοσφαιρικό φωτισμό που επεκτείνεται εκτός από τις συνήθεις επιφάνειες και στα καθίσματα.
Σε επίπεδο κινητήρων, αρχικά το Rafale θα είναι διαθέσιμο στην full hybrid έκδοση E-Tech η οποία συνδυάζει βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων ο οποίος επέχει θέση γεννήτριας με ένα ηλεκτρικό μοτέρ, προσφέροντας ισχύ 199 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του μικρότερου Austral ο συγκεκριμένος συνδυασμός εκτός από τη γενναιόδωρη ισχύ προσφέρει και εξαιρετικά υψηλή αποδοτικότητα καθώς η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε 4,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 104 γρ./χλμ.
Θα ακολουθήσει μια plug-in υβριδική έκδοση η οποία θα προσθέτει στην παραπάνω εξίσωση ένα ακόμα μοτέρ, εξασφαλίζοντας τετρακίνηση, ισχύ έως και 300 ίππους αλλά και μια μεγαλύτερη μπαταρία η οποία με τη σειρά της θα ευνοεί το μέγεθος των χιλιομέτρων που διανύονται αποκλειστικά με την χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Τις προδιαγραφές του Rafale συμπληρώνει η παρουσία μιας ρυθμισμένης για την περίσταση και τις αναλογίες του ανάρτηση αποτελούμενη από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα και πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω με στόχο μια ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε δυναμική και άνεση. Το παρών δίνει αναμενόμενα και το σύστημα τετραδιεύθυνσης που συστήθηκε με το Austral και το οποίο εγγυάται ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες και περισσότερο δυναμισμό και έλεγχο στις υψηλές.
Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, το Rafale θα βρει διέξοδο στις ανά την Ευρώπη εκθέσεις της Renault από την άνοιξη του 2024.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις