Ηλεκτροκίνηση: Το LFP κερδίζει συνεχώς έδαφος στις μπαταρίες
Η δημοτικότητα του LFP οφείλεται εν μέρει σε περιβαλλοντικές και γεωπολιτικές ανησυχίες
- Πού βρίσκεται η Ahoo Daryaei; - «Αν την έχουν πειράξει θα πάρουν φωτιά οι δρόμοι»
- Όσα συνέβησαν μέσα στην έπαυλη του Φρανκ Σινάτρα – Τζόγος και κρυφές ερωτικές συναντήσεις
- Νέες ισραηλινές σφαγές σε Βηρυτό και Γάζα που παραπέμπει στην «Αποκάλυψη»
- Πόλεμος Ρωσίας - Ουκρανίας: Μήπως είναι πολύ αργά για να αλλάξει η πορεία του;
Καθώς oι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να παράγουν πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων τα πιο ακριβά εξαρτήματα είναι οι μπαταρίες, ο φωσφορικός σίδηρος λιθίου κερδίζει συνεχώς έδαφος, σύμφωνα με το Reuters.
Η δημοτικότητα της χημικής ένωσης που είναι γνωστή ως LFP οφείλεται εν μέρει σε περιβαλλοντικές και γεωπολιτικές ανησυχίες. Αλλά η τεχνολογική πρόοδος μείωσε επίσης το χάσμα απόδοσης σε σχέση με τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα υλικά όπως το νικέλιο και το κοβάλτιο.
Η Tesla
Το LFP, που «αγκαλιάστηκε» από τον ηγέτη της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων Tesla πριν από δύο χρόνια, έχει προκαλέσει νέο ενδιαφέρον ειδικά στις ΗΠΑ, όπου ένας συνδυασμός εγχώριων και ξένων κατασκευαστών έχει δεσμευτεί για περισσότερα από 14 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέες εγκαταστάσεις παραγωγής.
Στο εξωτερικό, δύο από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, η Toyota και η Hyundai, ανακοίνωσαν αμφότερες τα σχέδια τους να εξοπλίσουν τα μελλοντικά οχήματά τους με μπαταρίες LFP.
«Το LFP είναι λιγότερο ακριβό από το κοβάλτιο και το νικέλιο και όλα τα ορυκτά μπορούν να ληφθούν εδώ στη Βόρεια Αμερική (που σημαίνει) πολύ χαμηλότερο κόστος μεταφοράς και μια πιο ασφαλή αλυσίδα εφοδιασμού», δήλωσε ο Stanley Whittingham, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Binghamton στη Νέα Υόρκη και Βραβευμένος με Νόμπελ το 2019 για το έργο του στις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Η προσθήκη μαγγανίου, βασικό συστατικό σε ανταγωνιστικές κυψέλες μπαταριών νικελίου και κοβαλτίου, επέτρεψε στις κυψέλες φωσφορικού σιδήρου λιθίου να διατηρούν περισσότερη ενέργεια από ό,τι προηγουμένως, παρέχοντας στα EV μεγαλύτερη αυτονομία — έως και 450 μίλια (724 km) με μία μόνο φόρτιση ,ανέφερε πρόσφατα η Toyota.
Η Our Next Energy με έδρα το Μίσιγκαν, η οποία κατασκευάζει ένα εργοστάσιο μπαταριών 1,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Van Buren Township, είναι υπέρμαχος του LFP, σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο Mujeeb Ijaz, επειδή «τα υλικά είναι πιο άφθονα και βιώσιμα».
Η Tesla είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που ηγούνται της αναζήτησης σε αγορές εκτός Κίνας για την παροχή EVs χαμηλότερης τιμής – στην περίπτωση της Tesla στοχεύοντας σε βασική τιμή περίπου 25.000 δολαρίων. Η χρήση μπαταριών LFP θα βοηθήσει την Tesla και τους ανταγωνιστές της να επιτύχουν αυτόν τον στόχο, ισχυρίζονται οι ειδικοί.
Η Ford στοχεύει να ανοίξει ένα εργοστάσιο κατασκευής κυψελών LFP 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο δυτικό Μίσιγκαν, αξιοποιώντας την τεχνολογία από την κινεζική CATL, τη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής μπαταριών EV στον κόσμο. Ο στόχος, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, τον Φεβρουάριο, είναι να μειωθεί το κόστος κυψελών της αυτοκινητοβιομηχανίας σε λιγότερο από 70 δολάρια ανά κιλοβατώρα, από περισσότερα από 100 δολάρια για τις τρέχουσες κυψέλες NCM.
Περισσότερο από το 90% των υλικών και των εξαρτημάτων LFP εξακολουθούν να προέρχονται από την Κίνα, δήλωσε η ειδικός σε μπαταρίες Shirley Meng, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο και επικεφαλής του Συνεργατικού Κέντρου για την Επιστήμη της Αποθήκευσης Ενέργειας του Εθνικού Εργαστηρίου Argonne.
Η ταχέως αυξανόμενη υιοθέτηση του LFP από τους κατασκευαστές EV, συμπεριλαμβανομένων των Tesla και Hyundai, υποδηλώνει ότι αυτές οι εταιρείες «δεν είναι έτοιμες να αποσυνδεθούν από την Κίνα», τόνισε η Meng.
Ο ειδικός στις μπαταρίες Lukasz Bednarski, συγγραφέας του βιβλίου «Lithium: The Global Race for Battery Dominance and the New Energy Revolution», πιστεύει ότι το ενδιαφέρον των αυτοκινητοβιομηχανιών για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερης τιμής θα μπορούσε να είναι ένας από τους παράγοντες πίσω από την αυξανόμενη δημοτικότητα του LFP.
«Το LFP παρέχει αρκετά καλές επιδόσεις με χαμηλότερο κόστος, γεγονός που το καθιστά ελκυστική πρόταση », ανέφερε.
Ο Bednarski πρόσθεσε ότι ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) παρέχει κίνητρα «για την ανάπτυξη ολόκληρης της αλυσίδας μπαταριών».
Οι αυξανόμενες επενδύσεις σε εγκαταστάσεις παραγωγής LFP στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν προέρχονται μόνο από εγχώριες εταιρείες όπως η Ford, η ONE και η General Motors.
Κατασκευαστές μπαταριών από τη Νορβηγία, το Ισραήλ, τη Νότια Κορέα, ακόμη και την Κίνα έχουν δεσμευτεί να κατασκευάσουν εργοστάσια στις ΗΠΑ για την παραγωγή υλικών, εξαρτημάτων και μπαταριών LFP, μερικά από τα οποία θα χρησιμοποιηθούν όχι σε οχήματα, αλλά σε μεγάλα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας.
«Το LFP εφευρέθηκε στις ΗΠΑ και εμπορευματοποιήθηκε για πρώτη φορά εδώ», δήλωσε ο Whittingham. «Αυτό συνέβη προτού κινεζικές εταιρείες όπως η BYD και η CATL βελτιώσουν και αναπτύξουν την τεχνολογία, κυρίως στα EV», πρόσθεσε.
Τώρα, δεδομένου του συνεχούς πλεονεκτήματος κόστους έναντι του NCM, το LFP «θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε όλα τα συστήματα αποθήκευσης και σε αυτοκίνητα χαμηλού κόστους», υποστήριξε.
Πηγή: OT.gr
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις