Κινδυνεύουν τα Πευκάκια στην Αγία Παρασκευή από κυκλοφοριακό κομφούζιο;
Εκατοντάδες υπογραφές έχουν συγκεντρωθεί από κατοίκους στα Πευκάκια του Δήμου Αγίας Παρασκευής που αντιτίθενται στη κυκλοφοριακή μελέτη που πάει να εφαρμοστεί στη περιοχή τους.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Αλλαγές εξετάζει η Κομισιόν για την οδήγηση μετά τα 70 έτη - Τι θα αναφέρεται στην ευρωπαϊκή οδηγία
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
Εκατοντάδες κάτοικοι στα Πευκάκια της Αγίας Παρασκευής αναζητούν απεγνωσμένα λύση στο πρόβλημα που θεωρούν πως θα προκύψει στη περιοχή τους αν εφαρμοστεί συγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου της Αγίας Παρασκευής.
Ας τα πάρουμε από την αρχή τα γεγονότα, με την υποσημείωση πως η εξιστόρηση τους και όλο το ρεπορτάζ βασίζεται σε πληροφορίες και διάλογο με δημότες της περιοχής.
Η Συνοικία Πευκάκια του Δήμου Αγίας Παρασκευής είναι μια νεόδμητη περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Μεσογείων – Αγίας Τριάδος – Κλεισθένους και την Παράπλευρη Οδό της Αττικής Οδού, διασχίζεται δε από την οδό Αλέκου Παναγούλη (κατωθεν της οποίας διέρχεται η Περιφερειακή Υμηττού) που ενώνει τον Σταυρό Αγίας Παρασκευής με το Σταθμό του Μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας .
Το 2020 ανατέθηκε μελέτη από τον οικείο Δήμο για την διαχείριση της διαμπερούς κυκλοφορίας ενώ παράλληλα σε επίπεδο Δήμου εκπονείται Μελέτη ΣΒΑΚ η οποία βρίσκεται στην τελευταία φάση της , όπως πληροφορούμαστε.
Από όσα γνωρίζουμε σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναγκαίο να υπάρχουν δεδομένα – μετρήσεις – γεωμετρικά στοιχεία οδών – κυκλοφοριακό μοντέλο που να αποδεικνύουν την αναγκαιότητα και την εφικτότητα των προτεινόμενων ρυθμίσεων και είναι άγνωστο αν έχουν γίνει.
Κάτοικοι μας είπαν μάλιστα πως δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τους δημότες προκειμένου να διατυπωθούν αντιρρήσεις ή άλλες προτάσεις επί του σχεδιασμού. Ενώ δεν γνωρίζουμε αν υπήρξε διαβούλευση και με άλλους φορείς της Δημόσιας Διοίκησης, όπως η Περιφέρεια Αττικής, το αρμόδιο Υπουργείο και τον ΟΑΣΑ που θεωρούνται επηρεαζόμενοι φορείς από το σχέδιο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, προκειμένου να διατυπώσουν την γνώμη τους πάνω σε αυτές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη από τον Ιούνιο του 2022 περίπου 150 κάτοικοι οδού της περιοχής (το in έχει το σχετικό έγγραφο με τις υπογραφές στη διάθεση του) η οποία φαίνεται να επιβαρύνεται από τις εν λόγω προς εφαρμογή ρυθμίσεις, με αλλεπάλληλες έγγραφες και προφορικές διαμαρτυρίες προς τους αρμόδιους φορείς του Δήμου, εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους για τις προτεινόμενες ρυθμίσεις χωρίς να τύχουν καμίας ανταπόκρισης όπως υποστηρίζουν.
Με τις εν λόγω κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως υποστηρίζουν κάτοικοι της περιοχής και με το σύστημα των αντιδρομήσεων, το οποίο υιοθετήθηκε από την περιοχή Φιλοθέης – Ψυχικού, υπάρχουν σοβαρές κυκλοφοριακές – περιβαλλοντικές επιπτώσεις αλλά και επιπτώσεις που άπτονται της οδικής ασφάλειας και όπως αναφέρουν συγκεκριμένα, συνοψίζονται στα ακόλουθα:
- Διοχετεύεται η κίνηση σε οδούς που δεν έχουν τα απαιτούμενα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για να φέρουν με ασφάλεια τον κυκλοφοριακό φόρτο, επίσης άλλοι οδοί που έχουν τα εν λόγω χαρακτηριστικά και είναι ήδη συλλεκτήριοι από την χωροθέτηση τους, μετατρέπονται σε σχεδόν αποκλεισμένους οδούς.
- Καταργούνται πεζόδρομοι που προβλέπονται από την εγκεκριμένη πολεοδομική μελέτη και μερικοί από αυτούς προτείνεται να μετατραπούν σε οδούς ήπιας κυκλοφορίας, πλην όμως σε αυτούς διοχετεύεται όχι μόνο η τοπική αλλά και η υπερτοπική κίνηση .
- Μετατρέπεται η περιοχή σε «δυσπρόσιτη» με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η πρόσβαση σε καταστήματα καθημερινής ανάγκης αλλά και σε διάφορες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές λειτουργίες (εκκλησία, πάρκο, σχολεία, κλπ)
- Επιβαρύνεται το βασικό οδικό δίκτυο (Παναγούλη, Κλεισθένους , Μεσογείων) που είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής, διότι διοχετεύεται η υπερτοπική κίνηση σε αυτές τις οδούς.
- «Εγκλωβίζονται» οι οδηγοί των οχημάτων μέσα στον ιστό της συνοικίας αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων και υποβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων λόγω αύξησης της ρύπανσης που προέρχεται από τις συνεχείς περιπορείες.
- Θέτουν εν αμφιβάλω την μοναδικό κυκλοφοριακό άξονα που συνδέει την περιοχή με τους σταθμούς του Μετρό, τους όμορους Δήμους και τους βασικούς οδικούς άξονες. Επιπρόσθετα δεν λαμβάνει υπόψη τις υφιστάμενες λεωφορειακές γραμμές.
- Δεν έχει κατατεθεί για την πρώιμη εφαρμογή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (Σήμανση και κυκλοφοριακός αποκλεισμός) που θέλει ο Δήμος, πρόταση με συνολική κάτοψη όπου θα εμφανίζονται λεπτομερώς, τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, οι διαμορφούμενοι ισόπεδοι κόμβοι, τα πεζοδρόμια κλπ καθώς και οι τυπικές διατομές όλων των οδών που απαιτούνται για την εφαρμογή των ανωτέρω.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις