«Το τρίγωνο της θλίψης»: Πώς γυρίστηκε η βραβευμένη ταινία στη Χιλιαδού της Εύβοιας
Η σατιρική μαύρη κωμωδία γυρίστηκε στο πανέμορφο κομμάτι της Βόρειας Εύβοιας, στην τροπική παραλία που βλέπει στο Αιγαίο.
Την τελευταία ημέρα του 2ου Evia Film Project, το Σάββατο 24 Ιουνίου στο πολιτιστικό κέντρο «Μελίνα Μερκούρη» της Αιδηψού, η line producer της Heretic Δανάη Σπαθάρα, η οποία συνεργάστηκε για τα γυρίσματα της διεθνούς παραγωγής, μοιράστηκε τις εμπειρίες της από τα γυρίσματα της ταινίας «Το τρίγωνο της θλίψης».
Η ταινία του Σουηδού σκηνοθέτη Ρούμπεν Έστλουντ, ένα μέρος της οποίας γυρίστηκε στη βόρεια Εύβοια, κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα και βρέθηκε υποψήφια για τρία Όσκαρ.
Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Χάρις Ντίκινσον, Σάρλμπι Ντιν, Ντόλι ντε Λεόν, Ζλάτκο Μπούριτς, Χένρικ Ντόρσιν, Βίκι Μπερλίν και Γούντι Χάρελσον. Έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στις 21 Μαΐου 2022 στο Φεστιβάλ Καννών, όπου κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα. Στα 35α Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου κέρδισε σε όλες τις κατηγορίες που ήταν υποψηφια: καλύτερης ταινίας, σκηνοθέτη (Έστλουντ), σεναριογράφου (Έστλουντ) και ηθοποιού (Μπούριτς).
Παρών στο masterclass ήταν και ο location manager της ταινίας, Μενέλαος Μυτιληναίος.
Η αφήγηση για τις δυσκολίες των γυρισμάτων αλλά και το παρασκήνιο συνδυάστηκε με βιντεοπροβολή .
«Όλα ξεκίνησαν όταν ο παραγωγός της Heretic, Γιώργος Καρναβάς, συνάντησε στην Μπερλινάλε του 2019 τον σουηδό παραγωγό της ταινίας, Έρικ Χέμεντορφ, ο οποίος ήταν εξαιρετικά ανήσυχος, καθώς μόλις είχε αποσυρθεί η αμερικανική χρηματοδότηση της ταινίας και το πλάνο να γυριστεί στην Ταϊλάνδη είχε ναυαγήσει. Ο Γιώργος Καρναβάς τού πρότεινε την πιθανότητα της Εύβοιας εξηγώντας του πως ο συγκεκριμένος τόπος πληροί όλες τις προϋποθέσεις για τα γυρίσματα καθώς το τοπίο συνδυάζει τις ερημικές παραλίες, τα άγρια δάση και μια αίσθηση τροπικής ζούγκλας».
Οι δυσκολίες τους εγχειρήματος
Μόλις αποφασίστηκε ότι ένας μέρος της ταινίας μπορούσε να γυριστεί στη Χιλιαδού έπρεπε να δοθούν οι εγκρίσεις από την Κτηματική Υπηρεσία και την Εφορία Αρχαιοτήτων αλλά και τους υπόλοιπους αρμόδιους τοπικούς φορείς, την αστυνομία, τις δασικές υπηρεσίες, τις λιμενικές αρχές, την υπηρεσία δημοσίων έργων. Ξεκίνησαν οι διαδικασίες και σύμφωνα με την Δανάη Σπαθάρα τίποτα δεν θα γίνονταν αν δεν υπήρχε η σημαντική υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας.
Η παραλία των γυμνιστών και το… παρασκήνιο
«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι η παραλία στην οποία πραγματοποιήθηκε το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων είναι μια παραλία γυμνιστών. Έπρεπε να τους προσεγγίσουμε και να λάβουμε τη συγκατάθεσή τους. Πρόκειται για μια κανονική κοινότητα, με ιεραρχική δομή και διακριτούς ρόλους και ο Μενέλαος Μυτιληναίος έκανε καταπληκτική δουλειά στην προσέγγισή τους. Μάλιστα, για δύο από τα μέλη της κοινότητας των γυμνιστών προέκυψαν και θέσεις εργασίας στην παραγωγή και στο κάστινγκ.
Όταν είχε επισκεφτεί αρχικά ο Μενέλαος την περιοχή για μια προκαταρκτική έρευνα, πολλοί ντόπιοι τον είχαν περάσει είτε για κατάσκοπο και πράκτορα ξένων δυνάμεων είτε για αυτοσχέδιο χρυσοθήρα».
Και ξαφνικά ένα συνεργείο 100 ατόμων κατακλύζει την ερημική παραλία
«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν να εξασφαλίσουμε τη διαμονή ενός συνεργείου που αριθμούσε πάνω από 100 άτομα για ένα χρονικό διάστημα που υπερέβαινε τον ένα μήνα.
Ανάμεσα στα υπόλοιπα προβλήματα που αντιμετώπισε η παραγωγή ήταν οι μεταβαλλόμενες καιρικές συνθήκες αλλά και η πανδημία.
«Όσο για την πανδημία, κατά κάποιον τρόπο μάς διευκόλυνε και μας δυσκόλεψε συγχρόνως. Από τη μια, συνέβαλε στο να έχουμε μειωμένη κίνηση και να πετύχουμε ευκολότερα την αίσθηση απομόνωσης που επιθυμούσαμε. Από την άλλη, όχι μόνο έπρεπε να διενεργούμε καθημερινά τεστ στους πάντες, αλλά έπρεπε να πείσουμε και τους σουηδούς συνεργάτες να φορούν τακτικά μάσκα. Όπως ίσως θυμάστε το σουηδικό κράτος είχε επιλέξει την “ανοσία της αγέλης” ως στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας, οπότε η μάσκα ήταν κάτι καινούργιο και ολότελα άβολο για εκείνους».
Γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη παραλία και όχι κάποια γειτονική της Βόρειας Εύβοιας
Η Εφορία Αρχαιοτήτων έδωσε το πράσινο φως στην Κτηματική Υπηρεσί, ώστε να εκδοθεί η απαραίτητη άδεια, ενώ έκανε ειδική αναφορά στην αναγκαιότητα λειτουργίας περιφερειακών και αποκεντρωμένων Film Offices, τα οποία αναλαμβάνουν τον ρόλο του διαμεσολαβητή ανάμεσα στην παραγωγή μιας ταινίας και τις τοπικές αρχές.
«Κινηματογραφώντας στην Εύβοια – Case study Το τρίγωνο της θλίψης»
Το masterclass εντάσσεται στις δράσεις του Evia Film Project για την προώθηση και ανάδειξη της βόρειας Εύβοιας ως ιδανικού προορισμού για κινηματογραφικά γυρίσματα, συμπληρώνοντας το Fam Trip που πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες μέρες, συστήνοντας τις μαγευτικές τοποθεσίες της βόρειας Εύβοιας σε παραγωγούς και location managers από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Γοριλάκι διασώθηκε από το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης – Θα το μετέφεραν παράνομα στην Μπανγκόκ
- Ο Θοδωρής Κοτονιάς στον Σταυρό του Νότου Club
- Απομάκρυνση ανενεργών περιπτέρων από τον Δήμο Πειραιά
- Hλεκτροκίνηση: Η μετάβαση προς αυτή προχώρησε με ταχείς ρυθμούς παγκοσμίως το 2024
- Οι ειδήσεις που πρέπει να ξέρεις από το in [Βίντεο]
- Κρήτη: Διασωληνωμένη τουρίστρια που έπεσε από μεγάλο ύψος στη Μονή Πρέβελης – Έχασε το μωρό που κυοφορούσε