Bucket hats και καπέλα του μπέιζμπολ κονταροχτυπιούνται αυτό το καλοκαίρι
Ο ανταγωνισμός για την κορυφή του κεφαλιού δείχνει τη στιλιστική φύση των καπέλων.
Όταν ο Μπραντ Πιτ πέρασε όλη την ταινία Bullet Train κάτω από ένα bucket hat, πέρσι, όλοι κατάλαβαν ότι το καπέλο-κουβάς ήρθε για να μείνει. Κι ενώ το συγκεκριμένο στυλ κεφαλοκαλύμματος δεν λατρεύεται από όλους το ίδιο, αυτό κρατάει την κυριαρχία του και κοντράρει στα ίσια το κλασικό, αγαπημένο baseball hat, το θρυλικό καπέλο όλων των εποχών, των φύλων και των ηλικιών.
Λίγες ημέρες πριν, η εικόνα του Φαρέλ Γουίλιαμς στο Pont Neuf πάνω από τον Σηκουάνα να υποκλίνεται μετά την πρώτη του συλλογή για την αντρική σειρά της Louis Vuitton με ένα καπέλο του μπέιζμπολ, δημιούργησε μια εικόνα κόντρας. Αυτά τα δύο στυλ καπέλων μάχονται για να κρατήσουν τα κεφάλια προστατευμένα και τις μύτες στη σκιά αυτό το καλοκαίρι.
Και τα δύο είναι εξαιρετικά δημοφιλή
Ο ποδοσφαιριστής της Μάντσεστερ Σίτι, Τζακ Γκρέαλις, φόρεσε ένα bucket hat με μοτίβο αφού κέρδισε το τριπλό, ενώ στο κόκκινο χαλί φέτος περισσότερα από ένα κοστούμια φορέθηκαν με καπέλο του μπέιζμπολ ενώ στο βρετανικό πολυκατάστημα John Lewis, οι πωλήσεις καπέλων και καλοκαιρινών καπέλων έχουν αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με πέρυσι.
Ο ανταγωνισμός του κεφαλιού μιλάει για τη στιλιστική φύση των καπέλων, τα οποία «θεωρούνται σημαίνοντα», σύμφωνα με τον Ben Dalrymple, διευθύνοντα σύμβουλο της Lock & Co Hatters, τον οίκο που πρέπει να ευχαριστήσουμε για την εφεύρεση του καπέλου bowler. «Ομαδική αφοσίωση, vintage εμφάνιση, υψηλή μόδα, casual cool ή ακόμα και στολή – τα καπέλα λένε μια ιστορία για τον κάτοχο τους» λέει. Και όσο και αν «έχουν σχεδιαστεί για να είναι προστατευτικά, τελικά οι κάτοχοί τους προστατεύουν έντονα τα καπέλα και αυτό που αντιπροσωπεύουν».
Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο
Βέβαια, το ποιος φοράει ποιο καπέλο μπορεί να μην είναι τόσο ξεκάθαρο όσο ήταν κάποτε. Τα bucket hat ξεκίνησαν τη ζωή τους στη θάλασσα. «Το καπέλο κουβάς ξεκίνησε στα τέλη του 19ου αιώνα/αρχές του 20ού αιώνα ως μια πολύ πρακτική μορφή κάλυψης κεφαλής για ναυτικούς και ψαράδες, ιδίως στην Ιρλανδία» λέει ο Dalrymple. Αρχικά «κατασκευάζονταν από χοντρό μαλλί προβάτου – η λανολίνη μέσα στις ίνες έκανε το καπέλο κουβά ανθεκτικό στο νερό». Το στυλ έγινε ευρύτερα δημοφιλές «επειδή κρατούσε μακριά τον ήλιο και μπορούσε εύκολα να μπει σε μια βαλίτσα ή στην τσέπη ενός σακακιού».
Έγιναν της μόδας τη δεκαετία του 1960, σύμφωνα με τον David Long, συγγραφέα του βιβλίου The Hats that Made Britain: A History of the Nation Through its Headwear, «όταν φαινομενικά οτιδήποτε νέο και ασυνήθιστο ήταν της μόδας». Δημοφιλή ανάμεσα στους καλλιτέχνες του χιπ-χοπ όπως οι Run DMC και LL Cool J, τελευταία η επικαιρότητά τους «ταυτίστηκε με την κουλτούρα των φεστιβάλ» – έγιναν συνώνυμα της Britpop τη δεκαετία του ’90, όταν οι αδελφοί Gallagher και ο Damon Albarn σπάνια εμφανίζονταν χωρίς ένα bucket hat.
Από τα γήπεδα στην πασαρέλα
Για ένα καπέλο που έχει γίνει περισσότερο συνώνυμο της υψηλής μόδας, δεν θα εκπλαγείτε αν μάθετε ότι τα καπέλα του μπέιζμπολ ξεκίνησαν τη ζωή τους από τα γήπεδα. «Ήταν αρχικά γνωστό ως καπέλο του Μπρούκλιν στα τέλη του 1800/αρχές του 1900, με τις ρίζες του να εντοπίζονται στην τοπική ομάδα μπέιζμπολ» λέει ο Dalrymple. Αλλά έχουν γίνει εξίσου ταιριαστά για την πρώτη σειρά των επιδείξεων μόδας ή την αίθουσα συνεδριάσεων όσο και για το γήπεδο.
Στην τηλεόραση, η δισεκατομμυριούχος Roy της οικογένειας του Succession φοράει καπέλα μπέιζμπολ χωρίς σύνθημα ή logo, σε μια διακριτική επίδειξη δύναμης – και ανωνυμίας. Ενώ τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ο ιδανικός τόπος των σλόγκαν – μέρος του κινήματος του nerd merch που επιτρέπει στους χρήστες να σηματοδοτούν τα υψηλά λογοτεχνικά γούστα στα καθημερινά τους ρούχα. Είναι ενδεικτικό ότι η εταιρεία που κατασκευάζει cult merch καπέλα, η μάρκα Novel Mart, ξεκίνησε με καπέλα μπέιζμπολ με σλόγκαν διακοσμημένα με τη λέξη Negroni που έγιναν viral – αλλά τώρα έχει προχωρήσει σε bucket hat με τη λέξη Paloma να γίνονται επίσης μπεστ σέλερ.
Ένα καπέλο που φοριέται με υψηλή ραπτική μπορεί να ενσταλάξει «μια περιστασιακή κομψότητα στην αντιπαράθεση, μια ανάμειξη ψηλών και χαμηλών τόνων, που όταν γίνεται σωστά υποδηλώνει ότι μπορείς να σταθείς παντού».
Ποιο στυλ κερδίζει λοιπόν αυτό το καλοκαίρι; Ε, αυτό κολακεύει τον καθένα.
*Με στοιχεία από theguardian.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις