Ferrari SF90 XX Stradale & Spider: Λίγο ακόμα λίγο ψηλότερα
Το Maranello αποκαλύπτει ισχυρότερες, αγωνιστικών προδιαγραφών παραλλαγές της SF90 διατηρώντας όμως το δικαίωμά τους να κυκλοφορούν νομίμως στο δημόσιο οδικό δίκτυο
- Πώς αμοίβονται οι αργίες Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
- Η Ουγγαρία δίνει άσυλο σε πρώην υφυπουργό της Πολωνίας - Σε βάρος του ισχύει ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης
- Ο Σεργκέι Λαβρόφ υπαινίχθηκε έναν από τους όρους λήξης του πολέμου με την Ουκρανία
- Η Κριστίνα Αγκιλέρα κάνει επίδειξη στήθους καθώς κλείνει τα 44 της με topless «κοστούμι γενεθλίων»
H ιταλική φίρμα χρησιμοποιεί συνήθως τα διακριτικά Χ προκειμένου να σηματοδοτήσει αγωνιστικών προδιαγραφών εκδόσεις μοντέλων της, σχεδιασμένων για περιβάλλον πίστας. Η συγκεκριμένη περίσταση των SF90 XX Stradale και Spider αποτελεί την εξαίρεση στον παραπάνω κανόνα καθώς οι νέες εκδόσεις του plug-in υβριδικού supercar του Maranello είναι όντως βελτιωμένες, αλλά δεν περιορίζονται στα αγωνιστικά πεδία καθώς είναι απολύτως νόμιμες –και- για χρήση στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Αυτό που δεν αποτελεί εξαίρεση είναι το εξαιρετικά περιορισμένο τιράζ τους καθώς η coupe έκδοση θα κατασκευαστεί σε 799 αντίτυπα και η ανοιχτή σε 599.
Αμφότερα τα νέα supercar εξακολουθούν να αξιοποιούν το plug-in υβριδικό σύνολο που αποτελείται από V8 4,0 λίτρων και τρία ηλεκτρικά μοτέρ, δύο για τον μπροστινό άξονα και ένα τοποθετημένο κεντρικά ανάμεσα σε κινητήρα και σύστημα μετάδοσης. Aυτό που έχει αλλάξει είναι η προσφερόμενη ισχύς η οποία αντί των 1.000 ίππων της μέχρι σήμερα γνωστής έκδοσης της SF90, αυξάνεται σε 1.030 ίππους.
Για να επιτευχθεί η παραπάνω απόδοση, οι μηχανικοί της Ferrari έχουν ανασχεδιάσει ορισμένα μέρη του V8 ο οποίος επωφελείται από νέα πιστόνια, νέο θάλαμο καύσης και αναβαθμισμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής. Τα τελευταία έχουν αλλάξει και διάταξη προκειμένου να βρίσκονται πιο κοντά στην καμπίνα, φροντίζοντας να μεταδίδουν έναν πιο χορταστικό ήχο στους επιβάτες. Αναβαθμισμένα είναι και τα ηλεκτρικά μοτέρ που πλέον αποδίδουν συνδυαστικά 232 ίππους αντί 220 στις απλές εκδόσεις της SF90. Aμετάβλητη παραμένει η μπαταρία η οποία έχει χωρητικότητα 7,9 KWh και εξακολουθεί να εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 25 χλμ. σε ταχύτητες έως 135 χλμ.
Στους νεολογισμούς συγκαταλέγεται και μια νέα λειτουργία overboost για τα ηλεκτρικά μοτέρ η οποία ενεργοποιείται στο πρόγραμμα οδήγησης Qualifying. Η συγκεκριμένη λειτουργία έχει σχεδιαστεί προκειμένου να προσφέρει περισσότερη ισχύ κατά την έξοδο από μια στροφή και σύμφωνα με τις συστάσεις, βάσει των δοκιμών, μείωσε κατά 0,25 δευτερόλεπτα τον χρόνο ενός γύρου στην πίστα του Fiorano. Να σημειωθεί ότι η μπαταρία παρέχει αρκετή ενέργεια προκειμένου ο οδηγός να χρησιμοποιήσει έως και 30 φορές την συγκεκριμένη λειτουργία.
Αναβαθμισμένο για τις… αισθήσεις είναι και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων το οποίο επωφελείται από ένα νέο λογισμικό που σε κάθε αλλαγή παράγει ήχο ανάλογο με αυτόν που παράγεται όταν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το δεξί πεντάλ σε υψηλές στροφές.
Σε όρους επιδόσεων τόσο η SF90 XX Stradale όσο και η Spider, επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,3 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 320 χλμ./ώρα.
Στα βελτιωμένα χαρακτηριστικά συγκαταλέγονται οι ανασχεδιασμένες μπροστινές δαγκάνες των φρένων ενώ πίσω αξιοποιούνται μεγαλύτερα δισκόφρενα. Εξίσου αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας ABS EVO το οποίο αξιοποιεί μια σειρά αισθητήρων και φυσικά επεξεργαστή προκειμένου να υπολογίζει και να εφαρμόζει την απαιτούμενη δύναμη πέδησης, αναλόγως και με τις υπόλοιπες παραμέτρους (ταχύτητα, κατεύθυνση τροχών κτλ).
Φυσικά εκτός από τις βελτιώσεις στην αθέατη πλευρά της, η Ferrari έχει φροντίσει και την εξωτερική εικόνα των δύο μοντέλων προκειμένου να υποστηρίξει τις νέες προδιαγραφές τους. Στις διαφορές συγκαταλέγεται ένα μεγαλύτερο μπροστινό splitter που συνδυάζεται με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο κάτω τμήμα που σύμφωνα με τις συστάσεις συμβάλλει στην ανάπτυξη κάθετων δυνάμεων που ξεπερνούν τα 45 κιλά σε ταχύτητες 250 χλμ./ώρα.
Επιπλέον η Ferrari έχει επιδείξει μια διαφορετική και πιο περίτεχνη προσέγγιση σε ό,τι αφορά την αεροδυναμική προσθέτοντας νέα πτερύγια και αυλακώσεις σε στρατηγικά σημεία. Αντιστοίχως ισχύει και για το πίσω τμήμα που αποκτά νέα στοιχεία και επιπλέον οπές εισαγωγής/απαγωγής του αέρα. Κυρίαρχο στοιχείο πάντως είναι η νέα αεροδυναμική πτέρυγα η οποία αποτελεί και την πρώτη αντίστοιχη εργοστασιακή κατασκευή της Ferrari για μοντέλου δρόμου από την εποχή της F50. Οι αλλαγές μπορούν να παράγουν συνολικά έως και 530 κιλά κάθετης δύναμης σε ταχύτητες έως 250 χλμ./ώρα.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο συγκρατημένες με το δέρμα Alcantara και τις λεπτομέρειες από ανθρακόνημα να δίνουν τον τόνο. Σε αυτές συγκαταλέγονται ο τοποθετημένος πιο μπροστά επιλογέας και τα νέα πιο σπορ καθίσματα. Να σημειωθεί επίσης ότι στην περίπτωση της Spider έκδοσης, η οροφή μπορεί να ανοίξει σε 14 δευτερόλεπτα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις