Στην Ιαπωνία οι γάτες θεωρείται ότι φέρνουν τύχη. Γι΄αυτό και οι ιδιοκτήτες τους δαπανούν πολλά χρήματα για την φροντίδα τους. Ωστόσο, πώς μπορούν να γνωρίζουν αν τα κατοικίδιά τους είναι ευτυχισμένα;

Την απάντηση σε αυτό το ερώτημα έρχονται να δώσουν μια εταιρεία τεχνολογίας και ένα πανεπιστήμιο στο Τόκιο που συνεργάστηκαν για την κατασκευή μιας εφαρμογής που δοκιμάστηκε πάνω σε χιλιάδες φωτογραφίες γάτων και θα μπορεί να ενημερώνει τον ιδιοκτήτη πότε το κατοικίδιό του πονάει.

Από τότε που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα, ο «Ανιχνευτής του Πόνου της Γάτας» έχει συγκεντρώσει 43.000 χρήστες, κυρίως στην Ιαπωνία αλλά και στην Ευρώπη και τη Νότια Αμερική, όπως λέει ο Γκο Σακιόκα, επικεφαλής της εταιρείας Carelogy.

Η εφαρμογή εντάσσεται σε μια σειρά από προϊόντα τεχνολογίας για ιδιοκτήτες κατοικιδίων που ανησυχούν για την κατάστασή τους. Ήδη στον Καναδά και στο Ισραήλ έχουν κυκλοφορήσει παρεμφερείς εφαρμογές που ελέγχουν την διάθεση αλλά και το αν πονάνε τα κατοικίδια.

Συνεργασία με Πανεπιστήμιο

Η εταιρεία Carelogy συνεργάστηκε με το College of Bioresource Sciences του πανεπιστημίου Νιχόν για να συγκεντρώσει 6.000 φωτογραφίες από γάτες, στις οποίες μελέτησε προσεκτικά τις θέσεις των αυτιών, της μύτης, των μουστακιών και των βλεφάρων.

Έπειτα χρησιμοποίησαν ένα σύστημα βαθμολογίας σχεδιασμένο από το πανεπιστήμιο του Μόντρεαλ για να μετράει μικρές διαφορές ανάμεσα σε υγιείς γάτες και σε εκείνες που υποφέρουν εξαιτίας ασθενειών που εντοπίζονται δύσκολα.

Στη συνέχεια, οι κατασκευαστές της εφαρμογής διοχέτευσαν τις πληροφορίες σε ένα σύστημα εντοπισμού Τεχνητής Νοημοσύνης, το οποίο βελτίωσε περαιτέρω τις δεξιότητές της χάρη σε περίπου 600.000 φωτογραφίες που φόρτωσαν οι χρήστες, τόνισε ο Σακιόκα.

Τώρα η εφαρμογή «έχει ένα επίπεδο ακριβείας μεγαλύτερο του 90%», είπε ο ίδιος στο AFP.

Σύμφωνα με την Ιαπωνική Ένωση Τροφής Κατοικιδίων, το 60% των ιδιοκτητών πηγαίνει την γάτα του στον κτηνίατρο το πολύ μια φορά ετησίως.

Ήδη ο «Ανιχνευτής του Πόνου της Γάτας» χρησιμοποιείται από ορισμένους κτηνιάτρους στην Ιαπωνία–την χώρα του Hello Kitty–όπου οι τουρίστες συρρέουν σε καφέ με γάτες και όπου κάποια μικρά νησιά είναι κατακλυσμένα από αδέσποτες γάτες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ