Πώς η Σαηεντολογία προστάτευσε τον Τομ Κρουζ και εξόρισε τη Νικόλ Κίντμαν
Σε ένα αποκλειστικό απόσπασμα από τα συναρπαστικά απομνημονεύματά του «Ένα δισεκατομμύριο χρόνια», ένα πρώην ανώτερο στέλεχος της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας, ο Μάικ Ρίντερ, γράφει για το φλερτ της εκκλησίας με τις διασημότητες του Χόλιγουντ.
Σε ένα αποκλειστικό απόσπασμα από τα συναρπαστικά απομνημονεύματά του «Ένα δισεκατομμύριο χρόνια», ένα πρώην ανώτερο στέλεχος της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας, ο Μάικ Ρίντερ, γράφει για το φλερτ της εκκλησίας με τις διασημότητες του Χόλιγουντ.
Ο Μάικ Ρίντερ υπηρέτησε ως ανώτερο στέλεχος της Εκκλησίας της Σαηεντολογίας από το 1982 έως το 2007, τόσο στο διοικητικό συμβούλιο όσο και ως επικεφαλής του Γραφείου Ειδικών Υποθέσεων της, έχοντας την ευθύνη της δημόσιας εικόνας της θρησκείας που μοιάζει με αίρεση. Συχνά ενεργούσε ως το δημόσιο πρόσωπο της Σαηεντολογίας, μιλώντας στα μέσα ενημέρωσης και σβήνοντας τις φωτιές των δημοσίων σχέσεων.
Από τότε που εγκατέλειψε τη Σαηεντολογία το 2007, έγινε ένας από τους κορυφαίους καταγγέλλοντες της Σαηεντολογίας στον κόσμο, εμφανιζόμενος στο ντοκιμαντέρ του HBO, «Going Clear: Scientology and the Prison of Belief», συν-διοργανωτής του βραβευμένου με Emmy ντοκιμαντέρ του A&E, «Leah Remini: Scientology and the Aftermath» και σήμερα συν-διοργανωτής του podcast Fair Game (επίσης με τη Remini).
Τα απομνημονεύματά του, «A Billion Years: My Escape from a Life in the Highest Ranks of Scientology», που κυκλοφόρησαν το 2022, από τον εκδοτικό οίκο Simon & Schuster, καταγράφουν το χρονικό της θητείας του στη σκοτεινή οργάνωση, τις υποτιθέμενες καταχρήσεις που είδε να συμβαίνουν γύρω του και τις σχέσεις του με τον ηγέτη της Ντέιβιντ Μισκάβιτζ.
Σε αυτό το αποκλειστικό απόσπασμα από το A Billion Years, ο Μάικ Ρίντερ γράφει για τον ιστό των διασημοτήτων της Σαηεντολογίας.
Η αξία των διασημοτήτων
»Ένα πράγμα που ο Λ. Ρον Χάμπαρντ, ο ιδρυτής της Σαηεντολίας, δεν θα ήθελε να παραλείψει ήταν οι επαφές του με διασημότητες. Τον γοήτευαν και ανέφερε συνεχώς ονόματα, υποστηρίζοντας ότι είχε σχέσεις και αλληλεπίδραση ειδικά με προσωπικότητες του Χόλιγουντ ακόμη και κατά τη διάρκεια της θητείας του ως συγγραφέας pulp fiction.
Αυτή η γοητεία συνεχίστηκε και στη Σαηεντολογία, όπου άρχισε να τους βλέπει ως μέσο για να κερδίσει δημοσιότητα και αποδοχή. Είχε μάλιστα μια λίστα με διασημότητες «στόχους», που έπρεπε να προσελκύσει στη Σαηεντολογία για να τη βοηθήσει να γίνει δημοφιλής, και στις αρχές της δεκαετίας του ’70 δημιούργησε το Κέντρο Διασημοτήτων – έναν οργανισμό της Σαηεντολογίας αφιερωμένο στη στρατολόγηση διασημοτήτων στο Χόλιγουντ.
Ο Μισκάβιτς πίστευε επίσης στην αξία των διασημοτήτων και τους αφιέρωνε πολύ χρόνο και προσοχή. Αυτό που ήταν σημαντικό για τον Μισκάβιτς έγινε προτεραιότητα για τους υφισταμένους του» γράφει ο Μάικ Ρίντερ και συνεχίζει.
Δείτε το βίντεο
Η παρεξήγηση με τον Μάικλ Τζάκσον
«Οι μέρες μου ήταν ατελείωτες, γεμάτες με το να παρακολουθώ τους εχθρούς της Σαηεντολογίας, να διεξάγω προγράμματα για την εξουδετέρωσή τους, να σβήνω πυρκαγιές στο διαδίκτυο και να ασχολούμαι με τα συνεχή ζητήματα των διασημοτήτων.
Ίσως η πιο παράξενη συνάντηση με διασημότητες που είχα ήταν με τον Μάικλ Τζάκσον. Έγινα ο σύνδεσμος στη Σαηεντολογία για τη Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ κατά τη διάρκεια του γάμου της με τον Τζάκσον. Η μητέρα της, η Πρισίλα, είχε εμπλακεί στη Σαηεντολογία όταν η Λίζα Μαρί ήταν μικρή, και έτσι μεγάλωσε ως Σαηεντολόγος. Με επιστράτευσε στις προσπάθειές της να προσηλυτίσει τον Μάικλ στη Σαηεντολογία, ή τουλάχιστον να τον πείσει να την αποδεχτεί. Τους ξενάγησα και τους δύο ιδιωτικά στην Έκθεση Ζωής του Λ. Ρον Χάμπαρντ.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης, ο Μάικλ ήταν εξαιρετικά παρανοϊκός. Βούτηξε επανειλημμένα στο πάτωμα, κλαψουρίζοντας ότι είχε δει κάποιον να τον φωτογραφίζει μέσα από τα παράθυρα, αν και δεν υπήρχε οπτική επαφή με καμία δημόσια, προσβάσιμη τοποθεσία. Η Λίζα Μαρί γελούσε και εξηγούσε ότι πάντα ανησυχούσε για τους παπαράτσι. Μιλούσε τόσο σιγανά που με δυσκολία τον άκουγα, και τα σχόλια και οι ερωτήσεις του ήταν ασύνδετα και παιδαριώδη. Μου είχε πει ότι πίστευε πως ο Μάικλ την καταλάβαινε επειδή είχε μεγαλώσει στο προσκήνιο των μέσων ενημέρωσης και δεν είχε ποτέ πραγματικά παιδική ηλικία, παρόμοια με τη δική της εμπειρία ως κόρη του «βασιλιά». Όμως αυτό δεν έμελλε να διαρκέσει – χώρισαν το 1996.
Η Σαηεντολογία «θεραπεύει» τις εξαρτήσεις
«Τον Μάρτιο του 1995 πέταξα στη Γουιτσιτά του Κάνσας για να παρευρεθώ στα εγκαίνια μιας ειδικής αποστολής της Σαηεντολογίας» γράφει ο Μάικ Ρίντερ και συνεχίζει.
Ο Μισκάβιτς είχε πιέσει πολύ ώστε οι διασημότητες να γίνουν πιο δραστήριοι στην προώθηση της Σαηεντολογίας, και η Κίρστι Άλεϊ ήταν η πρώτη που έκανε το βήμα να βάλει χρήματα για να ανοίξει μια αποστολή στην πόλη της. Μετά από ένα φιάσκο το 1982, λίγοι άνθρωποι είχαν αναλάβει να ανοίξουν νέες αποστολές, γεγονός που είχε μειώσει τη ροή νέων νεοσύλλεκτων στη Σαηεντολογία. Οι διασημότητες που το έκαναν αυτό θα έκαναν την ιδέα και πάλι δημοφιλή.
Η Άλεϊ ήταν μακροχρόνια Σαηεντολόγος που πίστευε ότι η Σαηεντολογία θεράπευσε τον εθισμό της στα ναρκωτικά. Είχε γίνει αστέρι στο «Cheers» και ήταν στενή φίλη με τον Τζον Τραβόλτα, ο οποίος ήταν στην κορυφή των διασημοτήτων της Σαηεντολογίας πριν από τον Τομ Κρουζ, αν και η καριέρα του βρισκόταν πλέον σε πτωτική τροχιά την ώρα που η καριέρα του Κρουζ κατευθυνόταν προς τη στρατόσφαιρα.
Ο Τραβόλτα μάλιστα μας μετέφερε όλους με το Gulfstream του από το Λος Άντζελες στη Γουιτσιτά.
Κάθισα απέναντι από τη σύζυγό του, την Κέλι Πρέστον, και έπαιξα χαρτιά με τον Άιζακ Χέις και τη Λίζα Μαρί Πρίσλεϊ στο πίσω κάθισμα (στη συνέχεια θα τους έπειθαν να ανοίξουν μια αποστολή στο Μέμφις). Η Κέλι με εξέπληξε όταν μου είπε ότι είχε ζήσει στην Αδελαΐδα κατά τη διάρκεια των εφηβικών της χρόνων, μόλις ένα μίλι από εκεί που έμενα εγώ, και είχε φοιτήσει στο αδελφό σχολείο του σχολείου για αγόρια όπου είχα περάσει πολλά χρόνια.
Ο Τομ Κρουζ έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη Σαηεντολογία
Ο Τομ Κρουζ δεν παρευρέθηκε, καθώς γύριζε το Mission: Impossible, αλλά η παρουσία του στην τροχιά της Σαηεντολογίας ήταν μεγαλύτερη από ποτέ. Ήταν το μεγαλύτερο αστέρι στον κόσμο και ο Μισκάβιτς το χρησιμοποιούσε αυτό προς όφελός του.
Ωστόσο, η γερμανική κυβέρνηση εξακολουθούσε να αρνείται να αναγνωρίσει τη Σαηεντολογία, θεωρώντας ότι η οργάνωση ερχόταν σε αντίθεση με τις αξίες και το σύνταγμα της χώρας. Η ιδέα της δημιουργίας ενός κόσμου υπερανθρώπων (Καθαρών) με τις αρχές της Σαηεντολογίας ήταν πολύ κοντά στην ιδέα της άριας φυλής και της σκέψης «Deutschland über alles».
Ο Μισκάβιτς ήθελε να διεξαχθεί μια εκστρατεία κατά της Γερμανίας, βασισμένη στην επιταγή του Χάμπαρντ να επιτίθεται πάντα: Σε αυτή την περίπτωση, ισχυριζόμενος ότι η γερμανική κυβέρνηση καταδίωκε τη Σαηεντολογία όπως ακριβώς οι Ναζί είχαν καταδιώξει τους Εβραίους. Ο Μισκάβιτς μου έδωσε εντολή να βάλω σε βοήθεια τον ισχυρό δικηγόρο του Χόλιγουντ, Μπερτ Φιλντς, ο οποίος ήταν ο δικηγόρος του Κρουζ. Με την ευλογία του Τομ, ο Μπερτ πήρε προσωπικά την υπόθεση της υποτιθέμενης δίωξης της θρησκείας μας στη Γερμανία. Τον Ιανουάριο του 1997, αγόρασε μια ολοσέλιδη διαφήμιση στην International Herald Tribune με τίτλο «Μια ανοιχτή επιστολή στον Χέλμουτ Κολ», την οποία υπέγραφαν πολλοί πελάτες και φίλοι του, όπως η Γκόλντι Χον, ο Ντάστιν Χόφμαν, ο Όλιβερ Στόουν και άλλοι, καταγγέλλοντας τις πράξεις της γερμανικής κυβέρνησης εναντίον της Σαηεντολογίας. Η χώρα στάθηκε στο ύψος της, αλλά η απόπειρα απέδειξε το σθένος στη δύναμη του σταρ Τομ Κρουζ.
Ο Τομ Κρουζ ως σημαιοφόρος
Με τον Τομ ως το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του Μισκάβιτς, οι ανησυχίες του ηθοποιού έγιναν ανησυχίες της Σαηεντολογίας. Όταν ο Κρουζ πληροφορήθηκε μια μη εξουσιοδοτημένη βιογραφία του Βρετανού συγγραφέα Ουένσλεϊ Κλάρκσον, ο Μισκάβιτς είπε στον Κρουζ: «Θα το φροντίσω εγώ αυτό για σένα».
Με έστειλαν στο Λονδίνο μαζί με τον εσωτερικό δικηγόρο της Σαηεντολογίας, τον Μπιλ Ντρέσερ για να ασχοληθώ με τον εκδότη και να βεβαιωθώ ότι τίποτα αρνητικό δεν θα εμφανιζόταν στο βιβλίο. Ναι, ένας δικηγόρος της εκκλησίας και ο επικεφαλής του Γραφείου Ειδικών Υποθέσεων ενεργούσαν για λογαριασμό του Τομ Κρουζ, πληρωμένοι από την Εκκλησία της Σαηεντολογίας.
Με πολλή επιμονή και συγκεκαλυμμένες απειλές, πείσαμε τον εκδότη να μας επιτρέψει να «αναθεωρήσουμε και να διορθώσουμε» οτιδήποτε σχετικό με τη Σαηεντολογία στο χειρόγραφο.
Πήγαμε στα γραφεία της Blake Publishing στο Δυτικό Λονδίνο και παραλάβαμε ένα αντίγραφο του χειρόγραφου από τον εκδότη. Το πήραμε πίσω στο δωμάτιό μας στο ξενοδοχείο Savoy και περάσαμε δύο ημέρες καθαρίζοντάς το από οτιδήποτε αρνητικό με αντάλλαγμα την υπόσχεση να μην κάνουμε μήνυση. Στην πραγματικότητα, το βιβλίο δεν αποκάλυπτε τίποτα καινούργιο, αλλά περιείχε κάποιες από τις συνήθεις «ανακρίβειες» που θεωρούσαμε ότι υπάρχουν σχετικά με τη Σαηεντολογία – αποκαλώντας στοιχεία για τον ανιχνευτή ψεύδους και λέγοντας ότι οι Σαηεντολόγοι πιστεύουν στους εξωγήινους και ότι τα μέλη της δίνουν πολλά χρήματα.
Στην πραγματικότητα, αν δεν είχαμε κάνει τίποτα στο χειρόγραφο, δεν θα είχε καμία διαφορά για τη Σαηεντολογία ή τον Κρουζ, αλλά ήταν άλλο ένα «δες τι μπορώ να κάνω για σένα» φτερό στο καπέλο του Μισκάβιτς με τον Κρουζ.
Ο Μισκάβιτς απομάκρυνε την Κίντμαν
Το 1997, άρχισαν να φαίνονται ρωγμές στη σχέση μεταξύ Κρουζ και Μισκάβιτζ κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Οι συμπρωταγωνιστές Τομ και Νικόλ ήταν ουσιαστικά αποκομμένοι από τον κόσμο για ένα χρόνο, καθώς ο διαβόητος τελειομανής Κιούμπρικ απαιτούσε το ένα γύρισμα μετά το άλλο στο άκρως μυστικοπαθές κλειστό πλατό του Λονδίνου.
Η απώλεια της καθημερινής αλληλεπίδρασης με τον Μισκάβιτς και το να περνάει τον χρόνο του με τη Νικόλ είχε αντίκτυπο στον Τομ. Δεν επικοινωνούσε με τον Ντέιβ ούτε καν απαντούσε στις κλήσεις του. Ο Μισκάβιτς, ανησυχώντας ότι η Νικόλ απομάκρυνε τον Τομ από τη Σαηεντολογία, με έστειλε στο Λονδίνο για να συναντήσω την αδελφή του Τομ, Λι Αν, στο ξενοδοχείο Dorchester για να προσπαθήσω να μάθω τι συνέβαινε. Η Λι Αν, αφοσιωμένη Σαηεντολόγος που ακολουθεί τα βήματα του αδελφού της (αυτός έβαλε τις τρεις αδελφές του και τη μητέρα του), ισχυρίστηκε ότι όλα ήταν μια χαρά και ότι ήταν απλώς απασχολημένοι, αλλά ο Μισκάβιτς δεν το έχαψε.
Ο Μισκάβιτς, που δεν ήθελε να τα παρατήσει, ανέθεσε στον Μαρκ Ράθμπουν (ανώτερο στέλεχος της Σαηεντολογίας) να επαναφέρει τον Κρουζ στην ομάδα. Ο Ράθμπουν άρχισε να ελέγχει τον Κρουζ υπό την άμεση επίβλεψη του Μισκάβιτς. Καθώς ο ηθοποιός σταδιακά ξαναμπήκε στον κόσμο της Σαηεντολογίας, αφοσιώθηκε εκ νέου στον σκοπό της. Αυτό δημιούργησε μια απόσταση μεταξύ αυτού και της Νικόλ.
Ένα καλοστημένο σχέδιο
Ο Ράθμπουν συνεργάστηκε με τον δικηγόρο του Χόλιγουντ, Μπερτ Φιλντς, για να προσλάβει τον διαβόητο ιδιωτικό ντετέκτιβ, Άντονι Πελικάνο, για να κατασκοπεύει τη Νικόλ και να παρακολουθεί τα τηλέφωνά της. Ο Ράθμπουν έστρεψε επίσης τα δύο υιοθετημένα παιδιά τους, την Ιζαμπέλα και τον Κόνορ, εναντίον της Νικόλ, εκπαιδεύοντάς τα στις διδασκαλίες του Χάμπαρντ για την καταστολή των προσώπων. Όταν ο Τομ και η Νικόλ χώρισαν, ο Μισκάβιτς χάρηκε που η «αρνητική επιρροή» της Νικόλ δεν παρέσυρε πλέον τον Τομ. Στη συνέχεια, ο Κρουζ έγινε πιο ένθερμος στη δημόσια υποστήριξή του προς τη Σαηεντολογία – και τον Μισκάβιτς.
*Ο Τομ Κρουζ έχει γεννηθεί στις 3 Ιουλίου του 1962
*Απόσπασμα από το βιβλίο «Α billion years του Μάικ Ρίντερ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις